TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בכמה עלו מחירי הדיור בישראל ובכמה ירדו המחירים בתל אביב


אהוד דנוס
סקירת השתנות מחירי דירות רבעון 3 של אוהד דנוס

עיקרי הסקירה:
בערים שנסקרו, נצפתה עלייה בשיעור של 1.2% (נומינלי) במחיר הממוצע של דירות ברבעון השלישי של שנת 2019, בהשוואה לרבעון שלפניו.
בשנה החולפת (ביחס לרבעון המקביל אשתקד), נצפתה עליית מחירים בשיעור ממוצע נומינלי של 1.4% בערים שנסקרו.

עוד עולה מהנתונים כי נראה שהציבור "מסתער" על הדירות הזולות בתל אביב אשר מציגה ירידת מחירים דרמטית, והפעם של 11% כתוצאה מהעובדה שכ- 59% מהעסקאות נערכו בדרום ובמזרח תל-אביב.

כללי
ברבעון השלישי של שנת 2019 נצפתה עלייה בשיעור של 1.2% (נומינלי) במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו, לעומת הרבעון שקדם לו.

בסך הכל, לאחר ניפוי וטיוב נותרו במדגם (בחינת שני רבעונים) כ- 3,160 עסקאות לניתוח ב- 16 ערים, שאינן מייצגות בהכרח את כלל הישובים במדינה (ברבעון השלישי אובחנה עליה בשיעור של כ- 7% בכמות העסקאות הרלוונטיות ביחס לרבעון השני של 2019 ועלייה בשיעור של כ- 27% ביחס לרבעון המקביל אשתקד).

ניתוח נתוני העסקאות כלל בין היתר:

- בדיקת מחיר ממוצע בישובים הנבחרים ובדיקת ההשתנות ברבעון השני של שנת 2019 ביחס לרבעון הקודם וכן, שינוי שנתי ביחס לרבעון המקביל אשתקד.


- בדיקת שיעור סטיית התקן ביחס לשווי הממוצע בכל עיר (נתון המעיד על רמת השונות/הטרוגניות של מחיר הדירות באותה העיר).


ממצאי הסקירה
תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השלישי של שנת 2019 נצפתה ב- 7 ערים מתוך 16, עלייה במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם.


ב- 6 ערים נצפתה ירידה וב- 3 ערים לא היה שינוי (אשקלון, חולון ורחובות) .
להלן טבלת ריכוז של המחיר הממוצע לפי ערים לדירות בנות ארבעה חדרים (חדשות ויד שניה) ומגמות ההשתנות ברבעון השלישי לשנת 2019:

הסבר המגמות בשינוי המחיר בדירות שנצפו

שוק הדיור מתייצב לרמתו הנוכחית וזאת, למרות אי הוודאות השוררת עדיין במישור הפוליטי ומדיניות הממשלה בשוק הדיור, כפועל יוצא מכך.


שוב ברבעון זה עליות מחירים במחזור עסקאות גבוה יותר ובאופן דרמטי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, עובדה המצביעה על כך ששוק הנדל"ן מתעורר וקיימת עלייה בביקוש.


בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נצפתה עליית מחירים בשיעור של 1.4% שמשמעותה, התחזקות משמעותית במגמה של עליית מחירים, עניין המועצם עוד יותר שמביאים בחשבון את הגידול הדרמטי במספר העסקאות.

ברמה שנתית, עליות מחירים משמעותיות נרשמו בערים אילת, הרצליה וחיפה.

תל אביב שוב מציגה ירידת מחירים דרמטית, והפעם של 11% כתוצאה מהעובדה שכ- 59% מהעסקאות נערכו בדרום ובמזרח תל-אביב, חלקן דיווחי קבלנים על מכירות שנערכו לפני מספר שנים וזאת, ביחס לשיעור של


כ- 37% עסקאות באזורים הנ"ל, הזולים יחסית, ברבעון המקביל אשתקד.
באם מנטרלים את העיר תל-אביב מהסקירה, כתוצאה מהעיוות בנתונים, אזי שיעור העלייה השנתית הממוצע בכלל הישובים הנותרים, עולה ל- 2.2%.

ביתר הערים נצפו עליות וירידות מחירים מינוריות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il