TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הקבלנים: למעלה מ- 800,000 תושבים בצפון מתגוררים בדירות ללא ממ"ד


ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ - צלם כפיר סיון
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: המתיחות בצפון ממחישה את הפגיעות הגדולה של תושבי הצפון במקרה של ירי טילים יש לדאוג למיגון הדירות ולמיגון מבני הציבור

מסקירה שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ עולה כי בערי הצפון מתגוררים מאות אלפי תושבים בדירות ללא ממ"ד. בעיר חיפה לדוגמא על פי ההערכות כלכלני ההתאחדות ישנן כיום כ- 96,600 דירות שנבנו ללא ממ"ד מתוך כ- 120,000 דירות בעיר כך שהדירות ללא ממ"ד מהוות כ- 81% מסך הדירות בעיר. בקריית ים יש כ- 12,800 דירות ללא ממ"ד המהוות 82% מכלל הדירות בעיר. בקרית אתא כ- 12,000 דירות ללא ממ"ד המהוות כ- 60% מכלל הדירות הבנויות בעיר.


בטבריה יש כ- 10,900 דירות לא ממוגנות המהוות כ- 67% מכלל הדירות בעיר. בקריית ביאליק יש כ-10,600 דירות ללא ממ"ד המהוות כ- 66% מהדירות בעיר. בעפולה יש כ- 10,000 דירות ללא ממ"ד המהוות כ- 54% מהדירות בעיר. בנהרייה כ -9600 דירות ללא ממ"ד ובכרמיאל כ- 9100 דירות לא ממ"ד. עוד עולה מהנתונים כי בקרית מוצקין 8500 דירות ללא ממ"ד המהוות כ- 49% מהדירות בעיר כלומר שכל משפחה שנייה בעיר גרה בדירה ללא ממ"ד. בצפת 8363 דירות ללא ממ"ד המהוות 81% מהדירות בעיר ובקרית שמונה על גבול לבנון כ- 6600 דירות ללא ממ"ד המהוות 82% מהדירות בעיר. במעלות תרשיחא 4140 דירות ללא ממ"ד המהוות 61% מהדירות בעיר ובטירת הכרמל כ- 2800 דירות ללא ממ"ד גם במטולה שבה 576 דירות בלבד , 43% דירות ללא ממ"ד.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "על מנת לספק לתושבי הצפון ממ"דים הממשלה צריכה לעודד פרויקטים רבים במסגרת פינוי בינוי ותמ"א 38, שייצרו מרחבים מוגנים בדירות שחסרות אותן. הדבר יתאפשר רק אם יינתנו תמריצים לקבלנים ויזמים בצורה של קרקע משלימה, זיכוי מס (טקס קרדיט) או תמריצים כספיים אחרים שיבטיחו את הכדאיות הכלכלית בפרויקטים האלה. הסקטור הפרטי הוא שידאג למגן את הבתים בעלות שתהיה מינימלית למדינה ביחס לעלות של מיגון בתים מתקציב המדינה ישירות או חלילה ביחס לעלות של שיקום הריסות".

אלון רחמיאן יו"ר ארגון הקבלנים והבונים צפון ציין כי "הרשויות המקומית בצפון הארץ חייבות ללחוץ על הממשלה כדי למצוא פתרון. לא ייתכן שישנם יישובים שלמים בצפון שלמעלה ממחצית מהבתים שם ללא ממ"ד. אם חלילה תקרה מלחמה אנחנו נהיה בקטסטרופה. אני מאמין שהפתרון לכך הוא כמובן בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיקר במרכזי הערים הוותיקות. זה לא סוד שליזמים אין תמריץ לבוא ולקדם בצפון פרויקטים מסוג זה. לכן אני קורא לממשלה ולרשויות המקומית להקצות משאבים ולתמרץ יזמים להגיע לצפון ולקדם פרויקטי התחדשות עירונית. אנחנו נמצאים במצב שבו כולם יודעים שחייבים למצוא פתרון אבל נשארים אדישים לנושא. לצערי רק ברגע שיקרה האסון הבא כולם יתעוררו וזה יהיה כבר מאוחר מדי".

נור שגרוואי, סמנכ"ל בשגראווי SBC הבונה אלפי יח"ד באזור הצפון, מסביר כי "היקפי הבנייה באזור הצפון בשנים האחרונות זינקו באופן משמעותי ולכן אנחנו רואים יותר דירות שעומדות בתקן מפני רעידות אדמה והגנה מפני טילים. הבעיה היא שהתחדשות עירונית בצפון איננה כלכלית ליזמים, ולכן תושבים בערים רבות בצפון לא יכולים לזכות לשדרוג המבנים ולשיפור תחושת הביטחון. לפני 20 שנה תושבי הצפון היו מורגלים לרדת למקלטים, אלא שההתפתחות הטכנולוגית שבידי האויב והתיישנות המבנים והמקלטים למעשה לא מספקים מענה מינימלי נדרש כדי לספק הגנה. נכון יעשה שר הביטחון עם יורה על קיצור זמנים בביצוע התכנית למיגון הצפון ".

אייל עמיר מנכ"ל פידמונט אנטרפרייזס הבונה בטבריה: " בעיר טבריה לא הייתה כמעט בנייה חדשה ,למעלה מ20 שנה , רק בחמש השנים האחרונות, החלה תנופת בנייה חדשה בעיר , אי לכך ברוב הדירות בבנייני המגורים בעיר אין ממ"דים . גם תחום ההתחדשות העירונית בטבריה בחיתוליו , כידוע יזמים לא רוצים להגיע לפריפריה בגלל חוסר כדאיות כלכלית. קברניטי המדינה, חייבים להתעורר ולדאוג למשוך יזמים לעיר, שירצו להגיע צפונה ולבצע פרויקטים מאסיביים של התחדשות . אם חלילה יהיה ירי טילים לכיוונה של העיר , רוב התושבים ימצאו עצמם ללא מיגון . "



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il