TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בתגובה לנתוני בנק ישראל על שיא בלקיחת משכנתאות ביוני 2019 - תגובות בעלי דעה


ארז כהן
בתגובה לנתוני בנק ישראל על שיא בלקיחת משכנתאות ביוני 2019, לפיהם לקחו הישראלים כ-6 מיליארד שקלים משכנתאות, 15 אחוזים יותר מאשר ביוני 2018 ושיא מאז אוגוסט 2015

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים החדשה ובעלי קבוצת מזרחי ובניו:
"שוק הדיור משול לחבית תבערה דליקה מחופשת לחבית מים תמימה. העובדה, שבחודש יוני האחרון נשבר שיא ללא תקדים של לקיחת משכנתאות, 6 מיליארד, 15 אחוזים יותר מיוני אשתקד והנתון הכי גבוה מאז אוגוסט 2015, איננה מקרית. המצרף של מיעוט התחלות בנייה, בקושי 45 אלף לשנה, בירוקרטיה שאיננה נגמרת, כשלון חרוץ של מחיר למשתכן, קבלנים ורוכשי דירות מיואשים וממורמרים, הביאה במהלך החודשים האחרונים להוצאת הביקושים הכבושים מן הכוח אל הפועל ולעליות מחירים מחודשות שהתבטאו בחודש שעבר לבדו באחוז שלם.


רק שינוי ב-180 מעלות ופתיחת שוק הדיור לכל הקבלנים בישראל(!) ולא רק לקבוצה מצומצמת אקסקלוסיבית, רק ירידה מהעץ הגבוה של מחיר למשתכן ורק קיצור דרמטי של הבירוקרטיה יביאו לגידול בהתחלות הבנייה ולעצירת הסחף המחודש של שוק הדיור כלפי מעלה, המשול כאמור לחבית תבערה שבכל שנייה עלולה, חלילה, להתפוצץ!

שמאי ומשפטן ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין:
"העובדה שהמשכנתא הממוצעת הנלקחת כיום הרקיעה לכ-700 אלף, שקלים, מסבירה את הכל. שוק הדיור מבולבל, מחפש כיוון והישראלים התייאשו מלהמתין לירידות המחירים ולכן מוכנים לרכוש דירה כמעט בכל מחיר. גם העובדה, שרק מיעוט שבמיעוט זכו בהגרלה של מחיר למשתכן, וחלקם הגדול גם עשו זאת בחוסר ברירה ורכשו דירה לאו דווקא במקום בו התכוונו להתגורר הוסיף שמן למדורה והגדיל את חוסר היציבות.


לצערי הרב אני חושש ממצב הכי גרוע שיכול להיות, שוק דיור ללא כיוון, עם רמות מחירים שמתחילות לעלות מחדש באופן ברור, עם מיעוט התחלות בנייה ועם מחיר למשתכן שתוקע את השוק כולו, מבריח את המשקיעים וגורם לדור שלם של ישראלים להכנס לייאוש. צריך רק להשוות את הנתונים דהיום עם ההבטחות שניתנו על ידי כחלון במהלך הקדנציה האחרונה שלו כשר על לנושא הדיור, ולהבין לאיזה "ברוך" נכנסנו".

יפעת גרתי אלון, מנכ"לית "פייב סטארס" אסטרטגיה ושיווק נדל"ן :
"נתוני בנק ישראל תואמים את המציאות שאנחנו, כחברה המשווקת פרויקטים, רואים בשטח. במהלך החודשים האחרונים קיימת התעוררות הדרגתית גדלה והולכת בשוק ותופעה לפיה לא מעט ישראלים ש"ישבו על הגדר" במהלך השנתיים-שלוש האחרונות, יורדים מהגדר ומחליטים לממש את הרצון לרכוש דירה. על מנת שמגמה זו תמשך, על הממשלה ומקבלי ההחלטות לדאוג לא לבלום את השוק אלא להיפך, לפתוח אותו.


זה נכון, לדוגמא לגבי נושא ההתחדשות העירונית, כשהמגמה לעצור את תמא 38, שעל כל חסרונותיה היוותה פתרון בהחלט לא רע לטווח הקצר והבינוני, ובמיוחד באיזור הביקוש בגוש דן, אמורה להשקל מחדש ואני שמחה לשמוע שבימים האחרונים הוציא ראש הרשות להתחדשות עירונית חוזר המפרט את הזכויות לתמ"א, מה שמעיד על כך שנושא זה בהחלט לא ירד מהפרק. בד בבד, אומרת גרתי-אלון, אני ממליצה לשקול להחזיר את מחיר למשתכן למימדיה הטבעיים, תכנית נישה לסיוע לחסרי דיור ולפתוח את שוק הדיור כולו, כולל דחיפת יותר התחלות בנייה.


פעולה זו ,יכולה להחזיר את התנועה החיובית לשוק הדיור ולהגדיל בסופו של דבר גם את התחלות הבנייה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il