TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לקראת הבחירות - בכירים בענף הבנייה


יור לשכת השמאים חיים מסילתי
השילוב של בחירות עם תנודות בבורסה מתכון בטוח לעלייה בביקושים לדירות

ראול סרוגו מנכ"ל משותף בחברת סרוגו והנשיא המיועד של התאחדות בוני הארץ ציין כי ״ בכל מערכת בחירות יש איום והזדמנות, האיום הוא שבחמישה החודשים הקרובים עד הבחירות, שוק הדיור עלול להמשיך להיות בקיפאון וקצב התכנון ושיווקי הקרקעות ייבלם. מצב זה מה יגרום לירידה נוספת בהיצע הדיור מה שיוביל להמשך הלחצים לעלית המחירים בשוק.


מצד שני זוהי הזדמנות לבצע חושבים ולהכין תכנית מקיפה לענף הבניה והתשתית, בשיתוף התאחדות בוני הארץ, הגוף היציג, המקצועי והחזק ביותר של ענף הבניה. תכנית אשר בבסיסה הגדלת היצע הדירות, יצירת תמריצים לחברות הבניה לבנות יותר, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית והגדלת ההשקעה בתשתיות. רק תכנית רחבה ומקיפה תוביל לפתרון אמיתי בשוק הדיור. התאחדות בוני הארץ תשמח לסייע לכל המפלגות המובילות בהכנת תכנית שכזו במצעים שלהן.״

לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין חיים מסילתי "חוסר יציבות אף פעם לא בריא למשק ובחירות עשויות לערער את היציבות. במקרה הזה אני מאמין שבטווח הקצר מחירי הדירות יישארו יציבים מכיוון שלא ניתן להפסיק את תכניות הממשלה בלחיצת כפתור. בניגוד לתכנית כמו מע"מ אפס בבחירות הקודמות, כאן מדובר בתכניות מורכבות ומושקעות שכבר יצאו לדרך ונמצאות בביצוע. אי אפשר לעצור את הכוח המניע את התכניות האלו כל כך מהר וגם לאחר מכן. הממשלה השקיעה כספים רבים בתכניות האלו כך שכל שר שיכנס למשרד האוצר או הבינוי לא יוכל להתעלם מהן״.

השילוב של הבחירות יחד עם התנודות שאנו רואים ביומיים האחרונים בבורסה הוא מתכון בטוח לעלייה בביקושים לדירות, מציין חיים קראדי מנכ"ל פרשקובסקי . לדבריו, בכל תקופת בחירות בשנים האחרונות חווינו תקופה של אי ודאות ולאחריה עלייה בביקושים ועליית מחירי הדירות אולם בבחירות הבאות נראה זאת ביתר שאת שכן השוק נמצא בקיפאון שנמשך מזה מספר חודשים ומספר משפרי הדיור ש"שיושבים על הגדר" הוא גדול מאי פעם. תוכנית מחיר למשתכן גרמה לצד הירידה בביקושים גם לירידה חדה בהתחלות הבניה כלומר יש לנו שילוב של ירידה במלאי הדירות והתפרצות צפויה בביקושים. לזאת יש להוסיף את התנודות בבורסה בימים האחרונים והצפי לכך שמשקיעים שנכוו בשוק ההון יחזרו לרכוש דירות להשקעה לכן אני מעריך שנראה בקרוב גם עלייה במכירת דירות וגם עלייה במחירי הדירות.

מנכ"ל מטרופוליס אודי בלום, המתמחה בייזום וביצוע פרויקטים בהתחדשות עירונית, ציין כי "הבחירות הקרובות צפויות להגביר בתקופה הקרובה את חוסר הוודאות לגבי ההבטחות הממשלתיות בתחום הנדל"ן. למשל, האם תכנית מחיר למשתכן תזכה להמשכיות בממשלה הבאה? או האם שר האוצר הבא יאציל סמכויות וייתן שיניים לרשות להתחדשות עירונית. דבר אחד בטוח - ההתחדשות העירונית חייבת להמשיך להיות הקטר בהתחלות הבנייה באזור המרכז. אני מקווה שהשר שיהיה אמון על הרשות להתחדשות עירונית יפנים את החשיבות של הפרויקטים האלו על ענף הנדל"ן, ואף ישקיע דווקא בתחום זה את מירב תשומת הלב, כיוון שפרויקטים אלה מספקים את המענה הנכון והטוב ביותר להגדלת היצע הדירות במרכזי הערים ובאיזורי הביקוש".

לדברי השמאי ישראל יעקב, "בבחירות הקודמות ראינו שמחירי הדירות זינקו. השוק היה באותה תקופה בהקפאה עמוקה עקב הציפיות לתכנית מע"מ אפס שלא יצאה עדיין לפועל. רוכשי הדירות שישבו על הגדר בשל ציפייה לירידת מחירים התנפלו על הדירות עם ביטול תכנית מע"מ אפס ומחיר מטרה והתוצאה הייתה עליית מחירים. כעת המצב מורכב יותר. מצד אחד השוק נמצא בהקפאה, יש ירידה בהתחלות בנייה ומצד שני תכנית מחיר למשתכן כבר יצאה לדרך וסביר להניח שעד הבחירות באוצר ינסו להוציא כמה שיותר מכרזים במחיר למשתכן. לכן, יכול להיות שבטווח הקצר נראה יציבות עם עליית מחירים נקודתית. בטווח הארוך יש מספר גורמים שישפיעו על שוק הנדל"ן כמו סביבת הריבית, צמיחת המשק, קצב התחלות הבנייה וכמובן מדיניות הממשלה החדשה שתשפיע על היצע הדירות".

ליאור ברדוגו יזם ובעלי קבוצת ברדוגו ציין כי באפריל 2019 תסתיים תכנית מחיר למשתכן בכישלון. עוד תכנית ממשלתית שלא צלחה. הציבור חייב להבין את הפער הגדול בין הבטחות למציאות. מדובר בשתי קדנציות עם שרים שביצעו פעולות ראווה, בזבזו כסף וזמן יקר שהציבור שילם ודרדרו את שוק הדיור לתהום. גם הפעם הציבור ישלם על כישלון הממשלה - אני צופה שנפילת הממשלה תביא לעליית מחירים נוספות ולהבנה מצד הציבור כי למדינה אין את היכולת להשפיע על מחירי הדירות במרכז הארץ.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il