TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB מדווחת על תוצאות החברה לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של שנת 2018, ומציגה גידול בכל הפרמטרים התפעוליים


סגי איתן
הכנסות החברה ברבעון האחרון צמחו בכ-3%, ה-NOI צמח אף הוא בכ-3% וה- EBITDA- גדלה בכ-2%.

חברת גב-ים, המנוהלת על-ידי אבי יעקובוביץ, מדווחת היום על היקף ייזום של למעלה מ-270 אלף מ"ר (190 אלף מ"ר חלק החברה).

סגי איתן, סגן יו"ר דירקטוריון גב-ים מקבוצת נכסים ובנייןIDB ציינה:
"גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB, מציינת הבוקר 40 שנים מאז הנפיקה לראשונה את מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. ברבעון השלישי של השנה גייסו גב-ים והחברה הבת גב-ים נגב חוב בסך כולל של למעלה מ-920 מליון ש"ח, באגרות חוב שקליות, שאינן צמודות. הביקושים הגדולים בשתי ההנפקות והצלחתן, מעידים על האמון של שוק ההון בגב-ים, לאורך כל שנות פעילותה, כמו גם היום.


ברבעון האחרון, העלתה חברת מדרוג את דירוג האג"ח של גב-ים ל-Aa2, בהמשך להעלאת הדירוג על-ידי חברת S&P מעלות ל-AA. זוהי עדות נוספת ליציבותה של גב-ים בשוק ההון ובכלל, כחברת נדל"ן מניב גדולה ומובילה בישראל.


בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 ממשיכה גב-ים להציג גידול בכל הפרמטרים התפעוליים, ובד בבד עם תנופת הצמיחה שלה, שומרת על איתנות פיננסית ורמת נזילות גבוהה. יתרות הנזילות, בסך של כ-1.5 מליארד ש"ח, ותזרים המזומנים השוטף ישמשו את החברה לפעילותה השוטפת, ויאפשרו לה להמשיך את פעילות הייזום הענפה על קרקעות שבבעלותה, לצד השכרה והשבחה של נכסים קיימים.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB, ציין:
"אנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים וחזקים בכלל נכסי החברה. שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועוצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, וההיצעים נספגים. הביקושים להייטק מחזקים את שוק המשרדים. החברות המובילות והמיקומים המובילים ממשיכים לפגוש שוכרים איכותיים. שוק המשרדים בצירי המע"ר המרכזיים בתל-אביב מתפקד במלוא כוחו וממשיך להוביל.


גב-ים, המציינת בימים אלו 90 שנה להיווסדה, ונסחרת מזה 40 שנות מסחר בבורסה לני"ע, ממשיכה להציג עוצמה וצמיחה, המתבטאת הן ברמת הביקושים וברמת מחירי השכירות והן בשיעורי תפוסה גבוהים של למעלה מ-98%. לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-900 אלף מ"ר ברחבי הארץ, וכן עתודות קרקע הכוללות זכויות בנייה זמינות בהיקף של כ-460 אלף מ"ר באזורי ביקוש. בנוסף, החברה מובילה תכניות בניין עיר בהיקף של 250 אלף מ"ר (חלק החברה 160 אלף מ"ר).


בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 השקיעה החברה סך של כ-234 מיליון ש"ח בשמונה פרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה. עם השלמתם, תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.1 מיליון מ"ר, אשר יניבו כ-590 מיליון ש"ח בשנה, החל מהרבעון הראשון של שנת 2022. פרויקטים אלו ימשיכו להוביל את גב-ים להמשך צמיחה, וביסוס המוניטין שלה כחברת הנדל"ן המניב המובילה בישראל.

הכנסות החברה- גידול של כ-3%
הכנסות החברה מהשכרת מבנים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 הסתכמו בסך של כ-342 מיליון ₪, גידול של 3.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד


הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בסך של כ-116מיליון ₪, גידול של 2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

NOI- גידול של כ-3%
ה- NOI בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 הסתכם בכ-330 מיליון ₪, בהשוואה לכ-320 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. גידול בשיעור של 3.1%.


ה- NOI ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-112 מיליון ₪, בהשוואה לכ-109 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. גידול בשיעור של 2.8%.

EBITDA- גידול של כ-2%
ה- EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 הסתכמה בכ-306 מיליון ₪, בהשוואה לכ-299 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-2%.
ה- EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-104 מיליון ₪, בהשוואה לכ-102 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-2%.

FFO - גידול של כ-6%
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 בכ-147 מיליון ₪, בהשוואה לכ-139 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-6%.
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-53 מיליון ₪, בהשוואה לכ-47 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-11%.

הרווח הנקי- ירידה בשל קיטון בהכנסות משערוך נכסים וגידול בהוצאות המימון
הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות של החברה, הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 בסך של כ-219 מיליון ₪, בהשוואה ל- 298 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-67 מיליון ₪, בהשוואה ל- 82 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. זאת, כתוצאה מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ומגידול בהוצאות המימון.

נכסים מניבים

נכון ליום 30 בספטמבר 2018, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-899 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני.

תוצרת הארץ (תל-אביב) - החברה ואמות השקעות בע"מ ("אמות"), הינן בעלות זכויות במשותף (בחלקים שווים) במגרשים סמוכים בשטח כולל של כ-17 דונם ברחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל-אביב. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 המשיכו החברה ואמות בהקמתו ובשיווקו של המבנה העילי הראשון בפרויקט (שלב א'), בשטח של כ-57 אלף מ"ר עילי לשיווק, וכן בהקמתו של החניון התת-קרקעי, בשטח כולל של כ-32 אלף מ"ר, המיועד לכ-950 מקומות חניה. עד למועד פרסום דוח זה, השכירו גב-ים ואמות שטח כולל של כ-50 אלף מ"ר בפרויקט (כ-88%), לחברות WeWork, בינה טבעית, מוטורולה, תופין טכנולוגיות, טראקס ואקמאי. הקמת הפרויקט צפויה להסתיים בתום שנת 2018, והוא יאוכלס במהלך שנת 2019. היקף ההשקעה בהקמת הפרויקט מוערכת בכ-950 מיליון ש"ח (חלק החברה - 475 מיליון ש"ח) וה-NOI השנתי הצפוי מהפרויקט נאמד בכ- 90-100 מליון ש"ח (חלק החברה - 45-50 מיליון ש"ח בשנה).

במהלך הרבעון השלישי של השנה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב להפקדה בתנאים תב"ע למבנה העילי השני בפרויקט, במסגרתה אושרו תוספת זכויות של כ-140 אלף מ"ר עילי (ברוטו), תוספת של כ-1,500 מקומות חניה, וכן ייעודים של משרדים, מסחר ומלונאות.

פארק גב-ים רחובות - הבניין הרביעי - לאחר תאריך הדוחות הכספיים, החברה השלימה את הקמתו של הבניין הרביעי בפארק, בשטח של כ-17 אלף מ"ר עילי וכ-13 אלף מ"ר חניונים תת-קרקעיים. במהלך הרבעון השני של השנה, השכירה החברה שטח של 11,600 מ"ר בפרויקט לחברת נובה.

פארק מתם - פרויקט מתם-ים - החברה הבת, מת"ם - מרכז תעשיות חיפה בע"מ ("מת"ם") ממשיכה בהקמתו של פרויקט מתם-ים, אשר יכלול מבנה משרדים בשטח של כ-12 אלף מ"ר עילי, ואשר הושכר במלואו לחברת אמזון.

פארק מתם - פרויקט מגדלי מתם מזרח - שלב א' - מת"ם החלה בהקמתו של הפרויקט הבא בפארק מתם - שלב א' של מגדלי מתם מזרח, בגבולו הדרום מזרחי של הפארק, אשר יכלול מבנה עילי בשטח של כ-25 אלף מ"ר, וכ-16.5 אלף מ"ר תת-קרקעי.

פארק גב-ים חולון - הבניין השני - במהלך הרבעון השלישי של השנה חתמה החברה על מספר הסכמים עם חברות מקבוצת MGS, קבוצה המאגדת חברות פרטיות בעלות זיכיון למותגי ספורט והלבשה בינלאומיים (להלן: "MGS"), לפיהם תקים החברה עבור MGS את הבניין השני בפארק גב-ים חולון, בשטח עילי כולל של כ-13 אלף מ"ר, על-גבי חניון תת-קרקעי קיים בשטח של כ-9,000 מ"ר. החברה השכירה למספר חברות MGS שטח כולל של כ-5,300 מ"ר ומכרה לחברות אחרות ב- MGS שטח כולל של כ-6,700 מ"ר. יתרת השטחים בבניין ישווקו על-ידי החברה לצדדים שלישיים. לאחר חתימת ההסכמים כאמור, החלה החברה בהקמתו של הבניין.

פארק גב-ים נגב - הבניין הרביעי - החברה החלה בהקמתו של הבניין הרביעי בפארק, בשטח עילי של כ-13 אלף מ"ר.

מפרץ חיפה - מרכז לוגיסטי - החברה החלה בהקמתו של מרכז לוגיסטי חדש במתחם אשר בבעלותה במפרץ חיפה, בשטח עילי של כ-7,200 מ"ר. המרלו"ג הושכר מראש, במלואו, לחברת אלמוג אחסנה, העוסקת בתחום הלוגיסטי.

פרויקט גב-ים רעננה - ביום 5 ביוני 2018 אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה את התקשרותה של החברה בעסקת קומבינציה עם שופרסל נדל"ן בע"מ ("שופרסל"), חברה בבעלות בעלת השליטה (בעקיפין) בחברה, וזאת לאחר קבלת אישורם של וועדת הביקורת ודירקטוריון החברה. העסקה מורכבת משני הסכמים כדלהלן: (1) הסכם קומבינציה במסגרתו שופרסל תמכור לחברה 69.5% בלתי מסוימים ממקרקעין בשטח של כ- 8,800 מ"ר ברעננה. בתמורה, תקים החברה פרויקט בשטח המקרקעין בעבורה ובעבור שופרסל (שתישאר בעלת 30.5% בלתי מסוימים מהמקרקעין). הפרויקט יכלול שטחי משרדים ומסחר בשטח בנייה כולל (מסחרי ומשרדים) של כ-41,000 מ"ר (ברוטו) וחניון לכ-1,000 מקומות חניה; (2) הסכם שיתוף ועסקה משותפת לצורך ניהולו השוטף של הפרויקט ושיווקו.
ההתקשרות האמורה אושרה גם על-ידי האסיפה הכללית של בעלי המניות בשופרסל בע"מ, וכניסת ההסכם לתוקף כפופה כעת רק למתן תוקף לתב"ע מפורטת.

אודות גב ים
חברת גב-ים לקרקעות, מקבוצת נכסים ובניין IDB, הינה מהגדולות והוותיקות בחברות הנדל"ן בארץ. גב-ים עוסקת, בעצמה ובאמצעות החברות הבנות שלה, בתחום הנכסים המניבים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, שיווק, השכרה, תחזוקה וניהול של פארקי הייטק, פארקים עסקיים ותעשייתיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, לוגיסטיקה, אחסנה וחניונים באזורי ביקוש ברחבי הארץ.

לגב-ים כיום כ-900 אלף מ"ר נכסים מניבים, הפרוסים ב-19 פארקי ומרכזי הייטק, תעשייה ולוגיסטיקה, ב-17 ערים שונות.

הפארקים המרכזיים של גב-ים - פארק מתם בחיפה, שלושה מרכזי הייטק בהרצליה פיתוח, פארק גב-ים רחובות (בשיתוף מכון ויצמן), ופארק גב-ים נגב (בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון ועיריית באר שבע),

לגב-ים כ-450 שוכרים, ביניהם חברות ההייטק המובילות בעולם ובארץ - אפל, גוגל, יאהו, מייקרוסופט, IBM, אינטל, אלביט מערכות, פיליפס, אמזון ועוד.

גב-ים פועלת בימים אלו לייזום 8 פרויקטים שונים ברחבי הארץ - פרויקט הדגל של החברה - פרויקט ToHa בתל-אביב, קמפוס אמזון (פרויקט מתם-ים) ומגדלי מתם מזרח שלב א' בפארק מתם בחיפה, בניין נוסף בפארק גב-ים רחובות, בניין נוסף בפארק גב-ים חולון, בניין נוסף בפארק גב-ים נגב, בניין ראשון בגב-ים רעננה ומרכז לוגיסטי נוסף בפארק גב-ים מפרץ חיפה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il