TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת החשמל הודיעה על הזוכה מכרז תחנת הכח רמת החובב


חברת החשמל
חברת החשמל הכריזה על Ramat Hovav Power Limited Partnership (שותפות אדלטק, אדלקום ושיכון ובינוי) כזוכה במכרז לרכישת רמת חובב בתמורה ל 4,256,500,018 ש"ח
חברת החשמל הכריזה על Ramat Hovav Power Limited Partnership (שותפות אדלטק, אדלקום ושיכון ובינוי) כזוכה במכרז לרכישת רמת חובב בתמורה ל 4,256,500,018 ש"ח


ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה: "מדובר בעוד הצלחה אדירה של הרפורמה בחברת החשמל, בדרך לביטול המונופול על ייצור החשמל. המחיר הפנטסטי הוא עדות נוספת לאמון של המגזר העסקי בהצלחת הרפורמה, והוא יאפשר הוזלה נוספת במחירי החשמל. משק החשמל כולו צועד קדימה לעתיד של ביזור הייצור, של תחרות, של יעילות ושל הפחתה דרמטית בזיהום האוויר ברחבי מדינת ישראל".


יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "חברת החשמל, לא רק שמתקדמת בצעדי ענק אלא מובילה לתחרות אשר תביא להוזלה של תעריף החשמל ותוביל להורדת יוקר המחייה, ותסייע לאזרחי ישראל המתמודדים עם קשיים כלכליים בעת הזו, בעיצומו של משבר הקורונה. אני מברך את קבוצת הרוכשים Ramat Hovav Power Limited Partnership (שותפות של אדלטק, אדלקום ושיכון ובינוי) זכתה ברכישת התחנה וזו מצטרפת למשק תחרותי, יציב וצומח".


עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "גם הפעם המספרים מדברים בעד עצמם. המשקיעים זיהו את הערך העצום שברכישת תחנת כוח פעילה, חיה ונושמת. חברת החשמל מחויבת לתחרות וכך גם עובדיה המקצועיים."


Ramat Hovav Power Limited Partnership (, אדלקום שותפות אדלטק ו שיכון ובינוי) היא הזוכה במכרז הבינלאומי הפומבי לרכישת תחנת הכוח רמת חובב, תחנת הכוח השנייה שחברת החשמל העמידה למכירה במסגרת יישום הרפורמה ההיסטורית במשק החשמל.


דירקטוריון חברת החשמל, בראשות האלוף במיל. יפתח רון טל אישרה היום, 10 יוני 2020, את החלטת ועדת המכרזים בראשות מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך.


בתום תהליך שארך כעשרה חודשים בו נעשה הליך של מיון מוקדם של הגופים המתעניינים במכרז, נפתח חדר מידע מקוון למציעים שנמצאו כשירים להגשת הצעות ונערך הליך בדיקה מפורט מצד המשתתפים הוגשו לחברת החשמל חמש הצעות מסחריות.

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל : "חברת החשמל התניעה לפני כשנתיים את עידן התחרות במשק האנרגיה, הלכה למעשה והיא ממשיכה לעשות זאת בקצב חסר תקדים. החברה נפרדה ממונופול הייצור ויצאה לדרך חדשה של תחרות. היום זוהי עוד אבן דרך יוצאת דופן ורגע מכונן בחייה של החברה, המציינת היום 97 שנים להקמת תחנת הכח הראשונה בא"י. מדובר בהישג מדהים, הן מבחינת הניהול המקצועי של התהליך, הן מבחינת העמידה בלוח זמנים יוצא דופן והן מבחינת התוצאה המרשימה בכל קנה מידה. אני מברך את קבוצת הרוכשים Ramat Hovav Power Limited Partnership (שותפות של אדלטק ושל שיכון ובינוי) אשר הופכת מהיום לשחקן משמעותי במשק האנרגיה. נמשיך ונוביל את מימוש הרפורמה במשק האנרגיה, רפורמה אשר תביא לצמיחת המשק ולהורדת יוקר המחיה בישראל, תרומה חשובה ביותר במיוחד בעת הזו בה כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה."


עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל:" למרות תקופת הקורונה והתקופה המאתגרת בה המשק נמצא כתוצאה ממנה ,המשכנו לנהל את המכרז מתוך רצון לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו ברפורמה ומבלי לפגוע באיכות המכרז."

ועדת המכרזים בחנה 5 הצעות כספיות שהוגשו לשלב המכרז, לאחר תהליך מיון מוקדם. כולן מעידות, ללא יוצא מהכלל, על אמון גבוה של המשקיעים בתחנות הכוח של חברת החשמל ובעובדיה.

ניהלנו את אחד המכרזים הפומביים הבינלאומיים הגדולים והמורכבים במשק בשנים האחרונות, בלוח זמנים חסר תקדים תוך הקפדה על הליך אשר נוהל בצורה המיטבית ע"י מיטב הגורמים המקצועיים.

הנהלת החברה ועובדיה מחויבים לא רק להצלחת המכירה אלא לכל יישום הרפורמה שמשנה את פניה של החברה ושל משק החשמל".


במכרז השתתפו חברות אנרגיה מקומיות לצד חברות בינלאומיות, גופים עסקיים ופיננסיים מובילים.

כאמור, מכירת תחנת הכוח רמת חובב היא חלק מיישום הבנות הרפורמה בחברת החשמל. בראש הצוות המקצועי אשר מוביל את תהליך יישום הרפורמה בחברה וכן את הליך מכירת התחנות עומד עו"ד אמיר ליבנה, סמנכ"ל האסטרטגיה, החדשנות והשינוי המבני בחברת החשמל המתחדשת. חברת החשמל התחייבה למכור 5 תחנות כוח, על פי לוחות זמנים קבועים, תוך יישום מתווה של ירידה הדרגתית במקטע ייצור החשמל עד לכ 40 אחוזים מכלל הייצור המשקי.


ליוו את ההליך המכרזי מטעם חברת החשמל:
אמיר לבנה,סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת החשמל.
אבי דויטשמן,סמנכ"ל כספים
עו"ד יעל נבו, היועצת המשפטית
רם ארליכמן,סמנכ"ל יצור ואנרגיה
ועו"ד גרשון ברקוביץ

בנק ההשקעות המוביל "גורן קפיטל" בראשות שמואל גורטלר.
עוה"ד ליאור מיימון ולינה מחולה ממשרד עורכי הדין ש. הורוביץ.

מידע נוסף:
במחצית יולי 2019 חברת החשמל פרסמה את מסמכי המכרז למכירת תחנת הכוח רמת חובב, שבועיים בלבד אחרי שמכרה את תחנת הכוח אלון תבור.

במסמכי המכרז, חברת החשמל הזמינה גופים (למעט חברות ממשלתיות) או קבוצות משותפות, ישראלים ובינלאומיים כאחד, להשתתף בהליך מיון מוקדם במסגרת מכרז להציע הצעות לרכישת אתר הייצור "רמת חובב".

מהלך זה, כאמור, היווה צעד משמעותי נוסף כחלק מרפורמה רחבת היקף בפעילותה ובמבנה של חברת החשמל, אשר ביוני 2018, לפני כשנתיים, אושרה על ידי ממשלת ישראל.

רמת חובב היא אחד מאתרי היצור הגדולים במדינה הפועלים על גז טבעי. מותקנים בה כ- 1,150 מגאווט ביחידות יצור, מהן 2 מחזורים משולבים ו 4 יחידות טורבינות פתוחות.

חברת החשמל בחרה את רוכש נכסי רמת חובב, בהליך שמורכב משני שלבים:

שלב המיון המוקדם, שמטרתו לבחור את המתמודדים אשר נמצאו עומדים בתנאי המיון המוקדם. שלב המכרז, אשר אליו הוזמנו להשתתף רק המתמודדים הכשירים אשר הוכרזו על-ידי ועדת המכרזים.

התנאים לשלב המיון המוקדם כללו, בין היתר, תנאי סף מקצועיים כמו ניסיון בתפעול ותחזוקה, ניסיון בייזום, ניסיון בבעלות וניסיון בסגירות פיננסיות –של תחנות כוח, בהספק מותקן מצטבר של לפחות 200 (מאתיים) מגוואט (MW),

כן כללו תנאי המיון המוקדם דרישות לעמידה בתנאים פיננסיים

הגופים שעברו את שלב המיון המוקדם השתתפו במכרז עצמו על מחיר רכישת התחנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il