TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית למשבר הקורונה ומעריך כי סין חוזרת בהדרגה לשגרה


אקסלנס
"למרות הפאניקה התקשורתית סביב משבר הקורונה, היקף הפגיעה בכלכלה העולמית נראה זניח; הצמיחה בישראל ברבעון הרביעי הפתיעה לטובה, אך העתיד נראה פחות מבטיח"

"סיפור משבר הקורונה יכול להישמע מאד משבש ואינפלציוני לעולם: סין, פס הייצור של העולם, הותקפה ע"י וירוס קטלני, נכנסה למצב מלחמה ובידוד, המפעלים סגורים, הנמלים נטושים, הדומינו ממשיך ליפול, חברות בכל העולם נתקעות בלי תשומות, ועליות מחירים. אלא שהסיפור הזה לא מתבטא בשוק, כשציפיות האינפלציה המגולמות דווקא יורדות".

כהנוביץ מציג בסקירה את תרחיש הקורונה שהשוק מגלם להערכתו: "סין ממשיכה להכיל את הווירוס אך מעתה תוך כדי תנועה - מציבה נהלי סניטריה וניטור שוטף לעובדים. שיבושי האספקה והיצור מתרכזים ברובם ברבעון הראשון - מתייצבים ברבעון השני והכלכלה עוברת ריבאונד ברבעונים השלישי והרביעי, כך שהצמיחה השנתית כן מתקרבת ליעד. חברות מחוץ לסין מחזיקות מעמד ברבעון הראשון עם מלאים קיימים, ועם מקורות אספקה חלופיים. חברות בסין נתמכות ע"י הקלות מוניטריות ופיסקליות וממשיכות לספק סחורה מתוך מלאים, בסין ומחוצה לה. העמידות של סין ראויה להערכה".

בהתייחסו למשק הישראלי, כותב כהנוביץ כי הצמיחה בישראל ברבעון הרביעי הפתיעה לטובה, אך העתיד נראה פחות מבטיח:

הצמיחה בישראל ברבעון הרביעי הפתיעה לטובה, אך העתיד נראה פחות מבטיח

"הצמיחה ברבעון הרביעי של 2019 הפתיעה בעוצמתה, עם עליה של 4.8% והביאה את הצמיחה השנתית ל-3.5%. את הצמיחה הרבעונית דחף זינוק בצריכה הפרטית ב-10% ובהשקעות - 8.7% (במונחים שנתיים)". עם זאת, הוא מעריך כי יש "אינדיקציות להיחלשות ביצוא הטכנולוגיה מישראל - מדד ה-Tech-Pulse של הפד בטריטוריה שלילית". כמו כן, כהנוביץ מציין כי "התשואות בישראל ממשיכות לרדת יחד עם שיפוע העקום. נזכיר שנגיד בנק ישראל הסביר שזאת אינדיקציה להאטה".

בהתייחסו לריבית, כתב כהנוביץ יש לחץ מתגבר להפחתת ריבית בנק ישראל במחצית השנייה של השנה

השקל ממשיך בהתחזקות בולטת מול כל המטבעות המובילים בעולם, וזה עם אי ודאות פוליטית מקומית; האינפלציה בישראל מתרסקת וצפויה לרדת באחד החודשים הקרובים לטריטוריה השלילית

. "כמה מהסיבות לכך: השקל ממשיך בהתחזקות בולטת מול כל המטבעות המובילים בעולם, וזה עם אי ודאות פוליטית מקומית; האינפלציה בישראל מתרסקת וצפויה לרדת באחד החודשים הקרובים לטריטוריה השלילית; ציפיות האינפלציה ממשיכות להישחק מתחת לגבול היעד התחתון, וזה עוד עם פרמיית סיכון להעלאות מיסים; בנקים מרכזיים בעולם החלו לחזור להפחתות ריבית שצפויות להימשך; שיפוע עקום התשואות בישראל חוזר למגמת הנפילה, ומאותת לבנק ישראל על בלימת הצמיחה העתידית ועל טעות מדיניות מוניטרית; תחזיות הצמיחה במשק צפויות להתעדכן כלפי מטה; כלי רכישות המט"ח של בנק ישראל קרוב למיצוי לאחר שכשל".


כהנוביץ מציין עוד בסקירה כי "כל העולם בדרך חזרה להפחתות ריבית - בשבועיים האחרונים שורה של מדינות החלו להוריד ריבית, בניהם הבנקים המרכזיים בתאילנד, בברזיל, בפיליפיניים, ברוסיה, בבלרוס ומקסיקו. במבט קדימה השוק מגלם כעת גל הפחתות חדש שיתחיל סביב אמצע השנה. כשהעולם מוריד ריבית, אי הפחתה של בנק ישראל משפיעה כמו העלאה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il