TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, מסכמת עשור


אשרא
העשור של ישראל ביבשת השחורה: היקף ערבויות המדינה לעסקאות ייצוא לאפריקה זינק מ-15 מיליון ד' ב-2010 לכ-970 מיליון ד' ב-2019

היקף הערבויות המקסימלי שהמדינה, באמצעות החשב הכללי, מעמידה לרשות היצואנים למדינות מתפתחות באמצעות אשרא עלה מ-1 מיליארד דולר ב-2010 ל-3.5 מיליארד דולר ב-2019

מנכ"ל אשרא, ניסים בן אלי: "באפריקה קיים ביקוש גבוה לידע ומומחיות בתחומי תשתיות המים, החקלאות, תשתיות תקשורת, תשתיות בריאות וחשמל ותחומים נוספים שבהם היצוא הישראלי מצטיין. מהבקשות שאנחנו מקבלים מיצואנים בימים אלה עולה תמונה ברורה לפיה אפריקה צפויה להמשיך 'לככב' במפת היצוא גם בשנת 2020, כשהמדינות הבולטות הן אנגולה, חוף השנהב, גאנה וסנגל"

היקף ערבויות המדינה לעסקאות ייצוא לאפריקה זינק באופן דרמטי בעשור האחרון, מ-15.1 מיליון דולר בשנת 2010 לכ-970 מיליון דולר בשנת 2019. כך עולה מנתוני אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ. עסקאות ייצוא לאפריקה מנצלות כיום קרוב לשליש מתקרת הערבויות המקסימלית שהממשלה מעמידה לרשות היצואנים למדינות מתפתחות. במהלך העשור החולף הגדילה הממשלה מאוד את התמיכה ביצואנים באמצעות מתן גיבוי של ערבויות מדינה לעסקאות יצוא למדינות מתפתחות, ותקרת הערבויות המקסימלית עלתה מ-1 מיליארד דולר ב-2010 ל-3.5 מיליארד דולר ב-2019.


מנתוני אשרא עולה כי שוקי היעד המרכזיים לעסקאות יצוא לאפריקה המגובות בערבות מדינה באמצעות אשרא הם גאנה, עם היקף עסקאות קיימות של 350 מיליון דולר ועוד אישורים עקרוניים בהיקף של 335 מיליון דולר לעסקאות פוטנציאליות עתידיות; סנגל, עם עסקאות קיימות בהיקף של 66 מיליון דולר ואישורים עקרוניים בהיקף של 430 מיליון דולר לעסקאות פוטנציאליות. גם באנגולה ובזמביה קיימות עסקאות בהיקף של מאות מיליוני דולרים. שוק נוסף בו מתבצעות עסקאות ייצוא משמעותיות הוא השוק הסיני, שם קיימות עסקאות בהיקף של למעלה ממיליארד דולר.


מנכ"ל אשרא, ניסים בן אלי, אומר: "במדינות אפריקה קיים ביקוש גבוה לידע ומומחיות בתחומי תשתיות המים, החקלאות, תשתיות תקשורת, תשתיות בריאות וחשמל וכן תחומים נוספים שבהם היצוא הישראלי מצטיין. בשנים האחרונות היצואנים הישראלים זיהו את הפוטנציאל וראינו נהירה שלהם ליבשת השחורה גם התחממות היחסים המדיניים עם חלק ממדינות אפריקה תרמה לכך לא מעט. מחד, ההזדמנויות העסקיות באפריקה הן עצומות ורוב המדינות המפותחות מכוונות ומסייעות ליצואניהן בשוק זה, אבל מאידך, גם הסיכונים לא קטנים, כפי שמקובל במדינות מתפתחות. כאן נכנסת לתמונה מדינת ישראל, שדואגת לתת ליצואנים רשת ביטחון מסוימת באמצעות ערבויות המדינה שהחשב הכללי מעמיד לרשותם".


לדברי בן אלי, "מהבקשות שאנחנו מקבלים מיצואנים בימים אלה עולה תמונה ברורה לפיה אפריקה צפויה להמשיך 'לככב' בביקושים ליצוא גם בשנת 2020, כשהמדינות הבולטות הן אנגולה, חוף השנהב, גאנה וסנגל".


מגמה נוספת המאפיינת את השנים האחרונות היא הצמיחה בשימוש בביטוחי משנה, המאפשרים להגדיל את היקף העסקאות המבוטחות בערבות המדינה. כך למשל, היקף ביטוחי המשנה לעסקאות יצוא המגובות בערבות מדינה זינק מ-230 מיליון דולר ב-2010 ל-750 מיליון דולר ב-2019.


לדברי בן אלי, "ביטוחי המשנה מאפשרים לממשלה להגדיל את היקף התמיכה ביצואנים באופן משמעותי, מבלי להגדיל את החשיפה נטו של מדינת ישראל לסיכון של המדינות המתפתחות. אנחנו רואים עלייה בשימוש בכלי זה גם בקרב חברות דומות לאשרא בעולם, ואני צופה כי הוא ימשיך להוות כלי משמעותי בפעילות של אשרא.


"בטווח הקרוב נצטרך להתמודד עם שני אתגרים עיקריים הנגזרים מהביקוש הגואה לעסקאות ייצוא בחלק ממדינות אפריקה. הראשון הוא תיאבון הסיכון של אשרא – מכיוון שמדובר במדינות מתפתחות בעלות רמת סיכון פיננסי גבוה, היקף הערבויות המוקצות למדינות אלה הוא מוגבל ובמדינות המבוקשות הוא מוצה או קרוב למיצוי מלא. האתגר השני נובע מתיאבון הסיכון של מבטחי המשנה, שגם הוא גוזר מכסות מוגבלות הקרובות מאוד למיצוי מלא".


אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא חברה ממשלתית העוסקת בקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והשקעות בעסקאות יצוא לטווח בינוני וארוך ליצואנים ישראלים. החברה מציעה ליצואנים הישראליים מגוון פתרונות ביטוחיים כגון ביטוחים לאשראי קונים, אשראי בין בנקאי, אשראי ספקים, אשראי דוקומנטרי, ביטוח ליסינג, חילוט שלא כדין, ביטוח השקעות לבעלי מניות וביטוח טרום משלוחים, המגובים בערבות מדינה הניתנת ע"י החשב הכללי במשרד האוצר. ביטוחים אלו מאפשרים מזעור סיכונים וקבלת מימון לעסקאות לטווח בינוני וארוך (2-15 שנים). החברה מספקת כיסוי כנגד סיכונים פוליטיים וסיכונים מסחריים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il