TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

Indoor Robotics חושפת מערכת לניהול רובוטים ורחפנים בתוך מבנים

הרחפנים, המצוידים במערכת בינה מלאכותית שרצה בענן של AWS, משמשים למשימות ניטור, אבטחה, מניעת שריפות, תחזוקה מונעת ועוד. החברה, שנחשפת רק עתה, כבר בקשר עם עשרות לקוחות גלובאליים וביניהם ענקית ניהול המבנים והאבטחה Johnson Controls

חברת הסטארט-אפ הישראלית Indoor Robotics, שפעלה מאז הקמתה מתחת לרדאר, חושפת היום מערכת חלוצית לניהול רובוטים ורחפנים בתוך מבנים. החברה שהוקמה בפברואר 2018 ע"י דורון בן דוד, עמית מורן ודניאל סגיס, גייסה גיוס סיד מקרן פיטנגו ומקרן טרגט גלובל וכן קיבלה מענק מרשות החדשנות.
הרובוטים האוויריים של Indoor Robotics תוכננו לרחף בשטחים סגורים כמו בנייני משרדים, מחסנים, מפעלים, שטחי מסחר, שדות תעופה, קניונים ועוד ולבצע משימות של אבטחה פיסית, זיהוי אש, תחזוקה של מחסנים, תחזוקה של חדרי מכונות ויישומים רבים נוספים.


המערכת מסוגלת לנהל רחפן אחד, עשרות רחפנים ואף מאות רחפנים ברחבי בניין משרדים אחד, מחסנים או בכל שטח סגור אחר.


דורון בן-דוד, מייסד-משותף ומנכ"ל Indoor Robotics, "הרחפן משלב יכולות של בינה מלאכותית, למידת מכונה וראייה ממוחשבת. הוא מצויד במצלמות ווידיאו ובשורה של אלגוריתמים לזיהוי אנומליות בשטח. הוא משדר מידע ונתונים למערכת המידע שרצה בענן של אמזון ווב סרוויס AWS, ולאחר ניתוחם המערכת מפיקה התראות שונות לבעלי תפקידים בארגון.


הרחפן מצויד באלגוריתם להבנת הסביבה ולבניית מפה של הבניין ובאמצעותו הוא מתכנן מסלולי סיורים באופן עצמאי ודואג לכיסוי כל נקודה ונקודה בבניין. בהפסקות בין ריחופים הוא עוגן בתחנת עגינה על התקרה (פטנט רשום של החברה) וממשיך לנטר את הסביבה ללא הפסקה. מיקומו על התקרה מבטיח כי מצלמת הווידיאו תוכל לנטר מרחב גדול ולזהות אנומליות גם במצב סטטי. בנוסף, מפעיל המערכת יכול לשלוח אותו לכל משימה אד-הוק, לפי כל צורך שזיהה".


לדברי בן דוד, "האלגוריתמים השונים של הרחפן מסוגלים לזהות עצמים ולסווגם וכן לזהות שינויים בשטח. (לדוגמה, עצם זר במחסן, שלא היה שם קודם לכן). אלגוריתם אחר מסוגל לזהות שינויים תרמיים בסביבה, כמו עלייה חריגה של הטמפרטורה. בנוסף הוא מזהה רעשים חריגים, תנועה, ומגיב לגלאי עשן ולאזעקות של מערכות אבטחה פיסיות קיימות. המערכת מקושרת למוקדי אבטחה וניטור ומשדרגת באופן משמעותי את היכולות שלהם.


לדוגמה, אם מופעלת אזעקה על ידי מערכת האבטחה הפיסית, הרחפן ניגש מיידית לנקודת האיום ומזהה בזמן אמת האם אכן התבצעה פריצה או מדובר בתקלה של המערכת, כניסה של חתול למתחם וכו'. ביכולתו לחזור על הפעולה כעבור 2-3 דקות אם האזעקה הופעלה שנית. היכולות הללו מאפשרות תגובה בזמן אמת לאירועים, מצמצמות באופן משמעותי את מספר התראות השווא, חוסכות הקפצות מיותרות של צוותי האבטחה או שומרים בבניין וכמובן מצמצמות סיכון לחיי אדם במקרה של פריצות אמת. יש לציין, כי פורצים מודעים לעובדה שצוותי אבטחה חיצוניים לא יגיעו פעם שנייה לאתר שהפעיל התראת שווא, אך הרחפן תמיד יהיה בשטח וימנע מהפורצים להערים על המערכת".


במחסנים גדולים נדרשת 'משמעת' וכשהרחפן מזהה, לדוגמה, כי חבילות מסוימות נמצאות במקום לא נכון, או שמספרם חריג, הוא מעדכן את המנהלים הרלבנטיים בזמן אמת לצורך טיפול בבעיה הפוטנציאלית. בחדרי מכונות הוא מסוגל לזהות כי מתג מסוים שהיה בכיוון ימינה נמצא עתה בכיוון שמאלה, שנורה ירוקה הפכה לאדומה וכו'. באמצעות יכולות הזיהוי התרמי המערכת מסוגלות לזהות התחממות חריגה של מכשיר מסוים או אפילו רכיב אלקטרוני מסוים ולמנוע שריפות, יכולת ייחודית מהראשונות מסוגה בעולם.


ברמת התשתית עושה המערכת של Indoor Robotics שימוש נרחב בשירותי הענן של אמזון ווב סרוויסAWS וביניהם שירות עיבוד הנתונים Amazon EC2, שירותי האחסון Amazon S3, שירות הפצת התכנים Amazon CloudFront, שירות הרצת אפליקציות בקונטיינרים Amazon ECS ועוד.


בנוסף משתמשת החברה בשירותים נוספים של AWS לפיתוח והרצת המוחות של המערכת. ביניהם ניתן לציין את: Amazon SageMaker לבנייה, אימון ופריסה מהירים של מודלים של למידת מכונה, מערכת AWS IoT Core שאחראית על ניהול הרובוטים וכל תחנות הבסיס, מערכת Amazon Kinesis שאוספת, מעבדת ומנתחת את כל תעבורת הווידיאו.


בנוסף, נעשה שימוש נרחב ב-AWS RoboMaker, המערכת לפיתוח רובוטים, פריסה וניהול באופן קל ומהיר. מערכת זו מאפשרת לבצע במהירות סימולציות על תרחישים שונים. לדוגמה, לקראת שדרוג תוכנה לרובוט מריצים סימולציה של אלפי שעות כדי לוודא שהעדכון לא יגרום לקריסת הרובוט ובמערכת AWS RoboMaker הסימולציה מתבצעת תוך דקות ספורות בלבד.


לדברי בן דוד, "יש לנו כבר רשימת המתנה של עשרות לקוחות גלובליים כולל חברות הייטק, אנרגיה, גופים פדרליים, תעשייה כבדה, מוסדות אקדמיים ועוד. החברה עובדת כבר היום עם Johnson Controls (לשעבר Tyco) ענקית ניהול הבניינים מארה"ב, לצורך החדרת המערכת לשוק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il