TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מינהל התכנון: בשל פיזורה של הכנסת הוארכו תוקפן של תקנות שבס-כחלון


ענת בירן - קרדיט נדב יהונתן כהן
התקנות שתוקפן היה אמור לפוג ב- 1 בינואר 2020 מאפשרות ליזמים לבקש תוספת זכויות בנייה מעבר לקבוע בתוכנית הבנייה המאושרת במסגרת הליך הוצאת ההיתר בוועדת התכנון של הרשות המקומית

בשל פיזורה של הכנסת ה- 22 הודיע מינהל התכנון, כי תקנות שבס-כחלון, שתוקפן אמור היה לפוג ב- 1 בינואר 2020, יישארו בתוקפן 3 חודשים נוספים לאחר כינונה של הכנסת ה-23.


עד היום ניתנו ההקלות מתוקף מהוראת שעה שהוארכה מעת לעת. כעת, לאור פיזורה של הכנסת ולאור הוראות סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, תוקף התקנות יוארך, כך שהן יישארו בתוקפן עד תום 3 חודשים מיום כינונה של הכנסת ה-23.

כזכור, תקנות שבס-כחלון מאפשרות ליזמים לבקש תוספת זכויות בנייה מעבר לקבוע בתוכנית הבנייה המאושרת במסגרת הליך הוצאת ההיתר בוועדת התכנון של הרשות המקומית. בהאתם לתקנון הרשות יכולה לאשר עד 20% תוספת לשטח הבנוי, ועד 30% תוספת למספר הדירות.

עו"ד ענת בירן ממשרד ענת בירן משרד עורכי דין מתייחסת להודעת מינהל התכנון ומסבירה כי "ניתן כאן חלון הזדמנויות חשוב להגשת בקשות להיתרי בניה הכוללות הקלת "שבס כחלון" לעוד מספר חדשים. התחולה של הקלת שבס כחלון שמשמעותה – מתן תוספת של עד 20% משטחי הבניה המותרים עבור תוספת של עד 30% ממספר הדירות המותר, הוארכה בכמה חדשים, ומאפשרת להגיש בקשות להקלה.יש לזכור כי תנאי לקבלת התוספת הוא אישור לכך כי התשתיות הציבוריות נותנות מענה לתוספת הדירות ויש שכונות בהן מהנדסי העיר אינם מוכנים לתמוך שתגבור הזכויות מאחר שלטענתם הדבר יעמיס על התשתיות ויחמיר את המצוקה הקיימת כבר היום".

לדברי עו"ד בירן "תוספת כחלון שבס מאוד משמעותית בפרויקטים של מחיר למשתכן משום שהיא בעצם מאפשרת ליזמים למצות את אחוזי הבניה ולמקסם את מספר הדירות שייבנו בפרויקט, וכן להוסיף דירות בגדלים המתאימים לקהל היעד. במכרזי מחיר למשתכן המדינה אינה מתירה ליזם לקדם תב"ע לתוספת דירות או זכויות אך מתירה לו לממש הקלות אפשריות, והכלי המרכזי להתאמת התכנון לפרויקטים הללו הוא הקלת כחלון שבס.


כמו כן, מדובר בכלי תכנוני ורישויי מאוד חשוב במימוש פרויקטים המבוססים על תכניות מתאר ישנות שאושרו בתקופה בה היה מקובל על ידי הרשויות המקומיות לדרוש דירות גדולות, שתהוונה מקור משיכה למשפחות מבוססות. כיום, עקב הצורך ההולך וגובר בדירות קטנות יותר, שתהיינה בנות השגה מבחינה כלכלית ואף מתאימות לאוכלוסיות כמו משפחות חד הוריות, מקטיני דיור, רווקים וכיו"ב – "חוק כחלון שבס" חיוני מאחר שהוא נותן מענה מהיר להתאמת התכנון לצרכים המשתנים".




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il