TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מקדמים את הפריון בתעשייה הישראלית!


משרד הכלכלה והתעשיה
36 מיליון ₪ לסיוע בהעלאת הפריון בתעשייה הישראלית ניתנו ל-37 בקשות בהיקף השקעה של כ-120 מיליון ₪

2019 - משרד הכלכלה והתעשייה מסכם את התכנית להעלאת הפריון בתעשייה:
36 מיליון ₪ לסיוע בהעלאת הפריון בתעשייה הישראלית ניתנו ל-37 בקשות בהיקף השקעה של כ-120 מיליון ₪.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "העלאת הפריון בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים לקידום והתעשייה והעסקים. התוכניות שאושרו ישפרו את כושר התחרות של העסקים, יעלו את הרווחיות ורמת השכר של העובדים ויסייעו בהצמחת המשק. התעשייה והעסקים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון כלי התמיכה והסיוע להם הם זקוקים בכדי להצליח, להתפתח ולשפר את כושר התחרות הן בארץ והן בעולם"

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה מסכמת את שנת 2019 במסגרת התכנית להעלאת הפריון בתעשייה.


בהתאם להחלטות ממשלה, הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, יצאה השנה במסלול להעלאת הפריון בענפי התעשייה השונים באזורי עדיפות לאומית ובירושלים. המסלול נועד להגביר את קצב צמיחת הפריון בתעשייה ולאפשר למשק הישראלי להקטין חסמים ולשפר את התחרות מול מדינות ה –OECD.
במסגרת שני המקצים שבמסלול לשנת הכספים 2019, הוגשו 70 בקשות. מתוכן אושרו עד כה 37 בקשות בהיקף השקעה של כ-120 מיליון ₪, ומענק נגזר של כ-36 מיליון ₪. בשבועות הקרובים יתקיימו דיונים נוספים, בהם יובאו לדיון בקשות נוספות.

על התוכנית:
הואיל ורמת הפריון והשינוי בו תלויים במספר גורמים, כגון ההון האנושי במשק, מלאי ההון הפיזי, הרמה הטכנולוגית של המפעל ויעילות הניצול של גורמי הייצור, התכנית מציעה דרכי פעולה שונות אשר יש בהן בכדי לשפר את מדדי הפריון (הערך המוסף למשרה והערך המוסף לשעה) בלפחות 30% וכך להעלות את רמת הפריון במפעל או בקו ייצור.


התכנית מיועדת לתאגידים המעוניינים להתייעל ולהעלות את רמת הפריון שלהם במפעל ספציפי בתאגיד, או בקו ייצור, ובלבד שעיקר העיסוק של המפעל הוא באחד מענפי התעשייה השונים בסדרC על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כמו כן, הכנסותיו של המפעל בישראל לא יעלו על 200 מיליון ש"ח ושפעילותו לא עומדת בתנאי החוק לעידוד השקעות הון לעניין מסלול מענקים.


התכנית מעניקה סיוע בעבור ביצוע תכנית להעלאת הפריון (התכנית כוללת גם את התכנית העסקית). בנוסף, מבקש סיוע שבקשתו אושרה על ידי הוועדה, יהיה זכאי לקבל סיוע גם עבור עלות הכנת התכנית להעלאת פריון העבודה בנוסף להשקעות המזכות.


עבור מפעל שמחזורו עד 10 מיליון ₪ , תקרת ההשקעות המזכות לא תעלה על 1 מיליון ₪, כאשר שיעור הסיוע הינו 30% - עד 300 אלף ₪.


עבור מפעל שמחזורו 10-75 מיליון ₪ , תקרת ההשקעות המזכות לא תעלה על 5 מיליון ₪, כאשר שיעור הסיוע הינו 30% - עד 1.5 מיליון ₪.


עבור מפעל שמחזורו מ75-200 מיליון ₪, תקרת ההשקעות המזכות לא תעלה על 10 מיליון ₪, כאשר שיעור הסיוע הינו 30% - עד 3 מיליון ₪.


במסגרת ההוראה על מבקש הסיוע לגבש "תכנית להעלאת הפריון בתעשייה" המתייחסת, לכל הפחות, ל-2 מרכיבים מתוך 5 המרכיבים המפורטים בהוראת המנכ"ל, כאשר מרכיבים 1 ו- 2 הם מרכיבי חובה ואילו מרכיבים 3-5 הם מרכיבי רשות.


במסגרת שיתוף פעולה בין הרשות להשקעות למינהל תעשיות במשרד הכלכלה, גובש מרכיב 5-התייעלות במשאבים וחומרי גלם, אשר מתקבל כתוצאה מהחיסכון בעלויות חומרי הגלם של המוצר עצמו או כתוצאה מחסכון בעלויות משאבים הנוגעים ישירות לתהליך הייצור של המוצר כגון אנרגיה ומים, או בכמות הפחתים והנפל הנלווים לתהליך הייצור. תוצאה נלווית של ההשקעות הללו הינה סביבתית - צמצום החתימה הסביבתית של התעשייה דוגמת כמות פסולת להטמנה, שפכים, פליטות לאוויר וכו'.


כך למשל, אושרה תכנית השקעה לחברה המשנה את צורת האחסון של מוצריה. בעבר מוצרי החברה – גלם ומוצרים מוגמרים - היו מאוחסנים בחדר קירור שצרך חשמל. החברה עוברת כעת לאחסון חכם של תוצרת מוגמרת במקום אחסון חומרי גלם, ובכך יצטמצם משמעותית שטח האחסון הנדרש. בנוסף, השימוש בחשמל יצטמצם ויעמוד על 400,000 ₪ במקום 1,195,500 ₪ - חסכון של 795,500 ₪ בשנה.

ד"ר נחום איצקוביץ מנהל הרשות להשקעות: "שיפור הפריון בתעשייה הישראלית הינו צו השעה, המאמץ המתבצע כעת ע"י הרשות להשקעות בקידום מסלול הפריון אמור לייצר תפנית תודעתית כמו גם מעשית. העמדת יעד ברור לשיפור הפריון מתבקש, והוא יביא לעתיד לבוא לעוד משאבים ומאמצים שיביאו לקידום התעשייה בישראל ובמיוחד באזורי העדיפות הפריפריאליים. שיפור הפריון הינו המפתח לתעשייה ולכלכלה פורחת בישראל."

להלן פירוט חלק מהאישורים שניתנו במסגרת המסלול:

קימברלי-קלארק ישראל בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך 1,305,000 ש"ח (במונחי מענק) במסגרת תכנית השקעה להקמת קו ייצור חדש בעל יתרונות חדשנות ייצורית ותפעולית.

קירית העץ בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 994,000 ש"ח (298,200 ש"ח במונחי מענק).
קירית העץ בע"מ הינה חברה בתעשיית הרהיטים העוסקת בייצור דלתות, מטבחים, דלפקים, מגני קיר, רהוט משרד, פתרונות אחסון שונים וכדומה המסופקים על בסיס הזמנות.


תכנית ההשקעה מיועדת לשינוי תהליכי העבודה ויישום מערכות תכנון ואוטומציה בייצור, משלב ההנדסה למכונות החיתוך. שיטות העבודה המתקדמות יאפשרו חיסכון בכוח אדם לצד הפשטת תהליכי עבודה.
חצר כינרת מוצרי תמר אגש"ח בע"מ


אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 3,318,000 ש"ח (995,400 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור ושיווק מוצרי תמרים, כבוש, סילאן, רטבים שונים וכדומה. בנוסף, בשנים האחרונות החלה החברה בפעילות ייצוא מוצרים לעולם, ובייחוד למדינות מערב אירופה.


תכנית ההשקעה מיועדת לרכישת ציוד חדש, והכשרת העובדים בתהליכי התייעלות. אלו יאפשרו לחברה לשפר את הפריון במפעל, ולהרחיב את פעילות הייצור למגוון חדש של מוצרים. כמו כן החברה תעבור לאחסון תוצרת מוגמרת במקום אחסון חומרי גלם, מה שיצמצם משמעותית את שטח האחסון הנדרש.
אלידן פלסטיקה בע"מ


אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 4,330,000 ש"ח (1,299,000 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור מדויק של בקבוקי פלסטיק ואריזות לתעשיות המזון, פרמצבטיקה, טואלטיקה וקוסמטיקה. עיקר מוצריה מיוצרים מפולפרופילן, פוליאתילן, ו-PET. מגוון מוצריה כוללים אריזות למוצרי טיפוח השיער והגוף, אריזות למוצרי מזון, אריזות לחומרי ניקו ומרככי כביסה ואריזות מותאמות לצרכי הלקוח.


תכנית ההשקעה מיועדת להעלאת הפריון באמצעות רכישות מכונות וציוד חדש אשר יגדילו את התפוקות המתקבלות בייצור, יחסכו בזמן, יצמצמו את נפל החומר ויספקו מוצרים איכותיים יותר בתום תהליך הייצור. בנוסף, החברה מתכננת הדרכות פנים וחוץ ארגוניות על מנת לשדרג את ההון האנושי.


אסיב תעשיות טכסטיל אגש"ח בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 3,352,330 ש"ח.
החברה עוסקת בייצור בדים במכונות סריגה עגולות, לפי הזמנת הלקוח. כל הפעילות הינה עבור ייצוא למצרים המתאפשרת על ידי הסכם סחר חופשי (QIZ) בין ישראל, מצרים וארה"ב. החברה מייצרת את הבדים מחוטים גולמיים מיובאים. מגוון מוצריה כוללים ייצור בדי סינגל (בד טריקו), בדי ריב (בד הסרוג בשני צדדיו) ובדים עם לייקרה (בד טריקו עם לייקרה המאפשרת מתיחת הבד).


תכנית ההשקעה מיועדת לרכישת מכונות סריגה חדשות והכשרת העובדים בכדי שיאפשרו להגדיל את כושר הייצור של המפעל וכך את מחזור המכירות ובמקביל לשפר את המדדים התפעוליים.


אפיפית נצרת תעשיות ביסקויט (ייצור 1971) בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 4,568,000 ש"ח (1,370,400 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור מספר רב של מוצרים מסוגים שונים ביניהם; ביסקוויטים מצופים ולא מצופים, עוגיות שוקוצי'פס, עוגיות שוקו, קרקרים ודגני בוקר. החברה בעלת הכשר בד"צ ירושלים וכן מספקת מוצרים בכשרויות מיוחדות נוספות. בנוסף, מפתחת ומייצרת מוצרים ייחודיים המשמשים כחומרי גלם לייצור מוצרים מתחרים למוצרים המיוצרים באפיפית.


תכנית ההשקעה מיועדת לרכישת 2 מערכי אריזה אוטומטיים ומערכי משטוח שיתנו פתרון לקצב אריזת המוצרים, חיסכון בכ"א, הגדלת כושר הייצור ובך הגדלת הפריון. בכפוף להכנסות מערכי האוטומציה עשויה החברה להוסיף משמרות שצפויות גם כן להגדיל את הפריון.


מ.ס.ה ירכא בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 4,576,000 ש"ח (1,372,800 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור עבור מספר חברות מתחומי התקשורת, תעשיית הרכב, התאורה, חברות צבאיות ומגוון חברות נוספות. מגוון מוצריה כוללים הרכבות מעגלים אלקטרוניים וכיו"ב.


תכנית ההשקעה מיועדת לרכישת ציוד חדש והכשרת עובדים בכדי להגדיל את כושר הייצור של המפעל וכך את מחזור המכירות ובמקביל, לשפר את איכות המוצר ואת המדדים התפעוליים.

טרומתבור בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 4,360,000 ש"ח (1,308,000 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור קירות ועמודים טרומיים בחיפויים שונים כגון אבן, שיש, קרמיקה, לבני סיליקט ועוד.
תכנית ההשקעה מיועדת להכנסת מערך ייצור חדשני לייצור אלמנטים טרומיים בשיטת "הייצור הורטיקלי", שהינה שיטת ייצור אוטומטית באופן מלא. זאת, במטרה לייעל את תהליך הייצור ולהגדיל את הרווחיות ואת היקף ההכנסות.

מחלבות סוסיא בע"מ
אושרה תכנית השקעה בגין הגדלת הפריון בסך של 4,360,000 ש"ח (1,308,000 ש"ח במונחי מענק).
החברה עוסקת בייצור יוגורטים באריזות שונות ובטעמים שונים מחלב עיזים וכבשים. מותג החברה הינו "חלב הארץ" הנמכר ברשתות השיווק הגדולות.


תכנית ההשקעה מיועדת להגדלת פעילות החברה באמצעות העתקת המחלבה לאזור התעשייה עידן הנגב. כפועל יוצא מתכנית החברה להרחיב ולהעתיק את פעילותה, בכוונת החברה להשקיע במכונות, בציוד ובקבלת ייעוץ לצורך הרחבת פעילות המחלבה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il