TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קדימה צעד: הבורסה משיקה דירוג רבעוני על המסחר


הבורסה משיקה דירוג רבעוני על המסחר . קרדיט תמונה Shutterstck
מיהם הסוחרים הדומיננטיים בבורסה, ומי אחראים להיקפי המסחר בניירות ערך ובנגזרים? כנראה שבקרוב נדע את התשובה – בדירוג שתערוך הבורסה עצמה. מה צריך לדעת על הדירוג הרבעוני שתשיק הבורסה? יצאנו לבדוק

אביבה טנא


בשנים האחרונות, פועלת הנהלת הבורסה לניירות ערך בתל אביב במרץ להגברת השקיפות בשורה של צעדים – כמו למשל הטבלה המשווה בין עמלות הנסחר הנגבות בכל בנק ובית השקעות החברים בבורסה, במטרה לעודד את התחרות. כעת, עמלים בבורסה על פרסום היקפי המסחר של חברי הבורסה אחת לרבעון.
בטיוטה שפרסמה הבורסה, נכתב כי "כאחראית לקיומו של מסחר תקין והוגן, שמה לה הבורסה למטרה להגביר את השקיפות בשוק ההון ולעודד את התחרות בו. במסגרת זו, הבורסה רואה חשיבות לספק לציבור המשקיעים, לחברות הציבוריות ולחברי הבורסה, מידע על דירוגו במסחר של כל אחד מחברי הבורסה, כמקובל בבורסות רבות".


מי עושה הכי הרבה עסקאות בבורסה?
הדירוג צפוי להתבסס על מחזורי המסחר של כל החברים בבורסה, ולהעיד על היקף פעילותם. מה המשמעות? שמדירוג זה ניתן יהיה ללמוד מיהם חברי הבורסה האחראים להיקף הפעילות הנרחב ביותר. ב-2015 בוצעה חלוקת מניות הבורסה, ובתקופה זו היו אלו הבנקים שהובילו בהיקף הפעילות. כעת, יהיה מעניין לראות אילו ממצאים יראה הדירוג הרבעוני החדש.


על פי הודעת הבורסה, "בתחילת כל רבעון תפרסם הבורסה באתר האינטרנט שלה את הדירוג במסחר של חברי הבורסה, אשר ייקבע בהתאם להיקף המסחר שלהם, בניירות ערך ובנגזרים, ברבעון שחלף". הפרמטרים לפיהם נקבע היקף המסחר של חברי הבורסה השונים ייקבעו מחדש מדי פעם, על ידי המנהל הכללי של הבורסה, ואלו יפורסמו באתר הבורסה בהתאם. הכל במטרה להגביר את השקיפות בשוק ההון ולהנגיש את המידע לציבור המשקיעים.


מחזור מסחר יומי של 1 מיליארד שקל במניות
עד אוגוסט 2019 היתה הבורסה חברה פרטית בבעלות חבריה, בנקים ובתי השקעות; החל ב-1 באוגוסט 2019 נהפכה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה, כשבעלות השליטה הן קרנות השקעה זרות.


נכון לסוף 2019, בבורסה ישנם 24 חברים – מתוכם 14 בנקים וחברות הקשורות אליהם ו-10 חברים נוספים הם חברי בורסה שאינם בנקים כמו בתי השקעות ובנקים זרים. לפני נתוני המחצית הראשונה של 2019, כלל חברי הבורסה הניעו מחזורי מסחר יומיים של 1 מיליארד שקל בממוצע במניות (ללא קרנות סל), ושל 3.5 מיליארד שקל בממוצע באג"ח. באותה מחצית, כלל המסחר 137 אלף חוזי נגזרים בכל יום.


המהלכים של הבורסה לקידום השקיפות מקבלים משנה חשיבות כאשר ישראלים רבים רואים בתיק השקעות בבורסה אלטרנטיבה אטרקטיבית לנוכח שיעור הריבית האפסי בשנים האחרונות, ואי הוודאות בענף הנדל"ן. דחיפה נוספת למגמה זו העניקה האפשרות לנהל תיק בבית השקעות בסכום מינימלי של 50 אלף שקל – מה שמגדיל את מספר המשקיעים הבוחרים באופציה זו.


לדעת יותר – לפני שמחליטים
בשורה התחתונה, חשיפת היקף המסחר של חברי הבורסה השונים יכולה להעיד על שינויים שחלו בדפוסי המסחר בה בשנים האחרונות – כאשר ייתכן שהדומיננטיות של הבנקים נחלשה, לטובת בתי ההשקעות, ואולי גם בנקים זרים. נתונים אלה, כמו המידע על השוואת העמלות, יסייעו ללקוחות בהחלטה היכן לפתוח את תיק ההשקעות שלהם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il