TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אגוד בתי אבות (א.ב.א) דורש משר הבריאות להתערב ביישום חוק המצלמות – אחרת יעתור לבג"צ


אגוד בתי אבות (א.ב.א)
יצויין כי במקביל פרסם משרד הבריאות את מכרז האשפוז הגריאטרי וממנו עולה כי לא תימחר כלל את העלות העצומה של יישום חוק התקנת המצלמות
א.ב.א מבקש שלא לאכוף את חוק המצלמות במוסדות הסיעוד בשנתו הראשונה. במכתב בהול שהוציא האגוד לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה ברסימנטוב, מבקש האגוד מליצמן לממש את סמכותו הקבועה בחוק ולהורות על דחייה של שנה ביישום החוק. המכתב, שנשלח באמצעות עוה"ד אילן בומבך המייצג את האגוד, בא על רקע כניסתו הצפויה של החוק לתוקף החל מה-7.1.20 ולאור העובדה שסגן השר והמנכ"ל קיבלו שורה של פניות קודמות בעניין אך לא נאותו להם תוך שהם נאחזים במצב הפוליטי הקיים בו מרבית פעילות הכנסת משותקת.

במכתב הנוכחי מונה האגוד שורה של כשלים ביישום החוק ובהם היעדר מקור תקציבי כפי שהממשלה התחייבה בעת חקיקת החוק, ואי בהירויות דוגמת האם המוסדות נדרשים להסיר מצלמות קיימות ומי ישפה אותם על כך, האם מוטלת עליהם חובה לנהל מאגרי מידע בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, האם יש צורך להתקין מצלמות גם בחדרי השירותים ומה קורה במקרה בו שני מאושפזים גרים בחדר אחד, ואחד המאושפזים מסרב להיות במעקב מצולם.

עוד עולה מהחוק כי הטכנולוגיה עליו הוא נסמך קיימת רק אצל ספק יחיד בשוק, ועולה השאלה האם היה כאן עניין של המחוקק לקדם מונופול בענף?

יצויין כי במקביל פרסם משרד הבריאות את מכרז האשפוז הגריאטרי וממנו עולה כי לא תימחר כלל את העלות העצומה של יישום חוק התקנת המצלמות. "העמסת עלות זאת כה דרמטית על המוסדות, ועלולה להביא לשיבוש גדול בעבודתם ואף לסגירתם חלילה", מתריעים בא.ב.א.

לשר הבריאות קיימת סמכות בהתאם לסעיף 4 לתיקון מס' 33 המאפשרת לו לדחות את יישום החוק. בא.ב.א סבורים, כי במצב החוקתי והפוליטי הנדיר אליו נקלעה המדינה, רשאי ויכול ליצמן לממש סמכות זאת. לחלופין יכול ליצמן לבקש מהועדה המסדרת הפועלת בימים אלה בכנסת להקים ועדת עבודה, רווחה ובריאות שתוכל לדון בבקשה.

רוני עוזרי, יו"ר א.ב.א : "אנחנו בעד המצלמות, אבל יישום החוק כבר בחודש ינואר הקרוב עלול להביא לסגירת מוסדות שיקרסו כלכלית" אנחנו תומכים בחוק המצלמות ובאכיפתו. אנחנו עושים מדי יום הכל בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם של המטופלים. אך לא ייתכן כי השיתוק הפוליטי, החוקתי והמערכתי יביא לכך שמוסדות האשפוז הסיעודי ייאלצו לספוג עלויות כספיות כבדות מאוד דבר שיביא באופן מיידי לפגיעה משמעותית באלפי מטופלים עד לכדי סכנה ממשית לסגירת מוסדות ופליטת המטופלים ללא מענה חלופי על ידי המדינה. אנו מבקשים מסגן השר לנצל את סמכותו ולהשתמש בה, מכיון שמדובר בלא פחות מפיקוח נפש".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il