TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup לרבעון הראשון של 2020:


ManpowerGroup
המעסיקים בכל ששת האזורים צופים עלייה במספר העובדים בחודשים ינואר עד מרץ

מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower: "לאחר התקופה הקשה שעברה על תשובי הדרום, משמח ללמוד מהסקר שהעסקים בדרום מדווחים על תחזיות הגיוס הטובות ביותר בארץ לרבעון הקרוב בהשוואה לאותו רבעון ב 2019 . אנו מקווים ומאחלים לתושבי הדרום שיזכו לא רק לשיפור בתעסוקה, אלא גם לשקט ולשלווה שמגיעים להם כל כך"

סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup לרבעון הראשון של 2020 מבוסס על מדגם מייצג של750 מעסיקים בישראל. כל המשתתפים נשאלו שאלה אחת זהה: "מהם השינויים שאתה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים עד סוף מארס 2020 בהשוואה לרבעון הנוכחי?"


11% מהמעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 5% חוזים ירידה ואילו 81% צופים יציבות. לפיכך, צפי התעסוקה נטו עומד על 6%+.


לאחר התאמת הנתונים כך שיובאו בחשבון שינויים עונתיים, התשקיף עומד על +8%. תכניות הגיוס מתחזקות ב-2 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון הקודם, ונותרות יציבות יחסית בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

צפי התעסוקה בחלוקה גיאוגרפית
המעסיקים בכל ששת האזורים צופים עלייה במספר העובדים בחודשים ינואר עד מרץ.

תוכניות הגיוס מתחזקות בשלושה מששת האזורים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה הבולטת מדווחת בדרום, בעוד שבמרכז ובתל-אביב מדווחות עליות של 3 ו-2 נקודות האחוז, בהתאמה. עם זאת, בשני אזורים - חיפה והצפון, נחלשות תחזיות הגיוס ב-4 נקודות האחוז .

תשקיף תעסוקה נטו לפי ענף
מעסיקים בתשעה מעשרת ענפי התעשייה צופים גידול במצבת כוח האדם בשלושת החודשים הקרובים.

התוכניות החזקות ביותר לגיוס עובדים דווחו בענף המסעדנות והמלונאות והמעסיקים מדווחים גם על סימנים מעודדים למבקשי עבודה בענף השירותים הציבוריים והחברתיים ובענף המסחר הסיטוני והקמעוני
בשמונה מתוך 10 ענפי התעשייה נרשמת התחזקות בתוכניות הגיוס בהשוואה לרבעון הקודם.
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תוכניות הגיוס משתפרות בחמישה מתוך 10 ענפי תעשייה, שהבולט ביותר ביניהם הוא ענף הבנייה שהשיפור בו מרשים ועומד על 12 נקודות האחוז

צפי תעסוקה בהשוואות לפי גודל הארגון
ברבעון הקרוב צפוי גידול במספר העובדים בכל ארבע קטגוריות הגודל של ארגונים

המעסיקים המשתתפים בסקר משויכים לאחד מארבעה גדלים של ארגונים: עסקים זעירים, המעסיקים פחות מ-10 עובדים; עסקים קטנים, הכוללים 49-10 עובדים; עסקים בינוניים, הכוללים 249-50 עובדים; ועסקים גדולים, עם 250 עובדים ומעלה.


אצל המעסיקים הגדולים צופים את שוק התעסוקה החזק ביותר עם צפי תעסוקה נטו אופטימי של +20%.
במגמת עליה גדולה בהשוואה לרבעון הקודם, בעוד שבצפי המעסיקים הקטנים והזעירים, צפויה התחזקות במידה פחותה יותר.

צפי תעסוקה עולמי
על פי סקר ManpowerGroup לרבעון הראשון של 2020 מעסיקים ב-42 מ-43 המדינות והטריטוריות שנסקרו, צופים גידול במצבת כוח האדם בתקופה עד סוף מארס 2020.

ManpowerGroup ראיינה יותר מ-58,000 מעסיקים ב-43 מדינות וטריטוריות כדי לגבש תחזית של הפעילות הצפויה* בשוק העבודה ברבעון הראשון של 2020. כל משתתפי הסקר נשאלו שאלה אחת זהה: "מהם השינויים שאת/ה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים הקרובים עד סוף מארס 2020 בהשוואה לרבעון הנוכחי?"


מדיווחי המעסיקים עולה שבהשוואה לרבעון הקודם, תוכניות הגיוס מתחזקות ב-15 מ-43 המדינות והטריטוריות, נחלשות ב-23 ונותרות ללא שינוי בחמש. בהשוואה לאותה תקופה אשתקד, מעסיקים ב-12 מדינות וטריטוריות מדווחים על תוכניות גיוס חזקות יותר בשעה שתוכניות הגיוס נחלשות ב-26 ונותרות ללא שינוי בחמש. שוקי העבודה החזקים ביותר צפויים ביוון, יפן, טייוואן, ארה"ב, ורומניה, בעוד שפעילות הגיוס החלשה ביותר צפויה בפנמה, ארגנטינה, קוסטה-ריקה, איטליה וספרד.


ברבעון הראשון של 2020 צפוי גידול במצבת כוח האדם בכל 26 המדינות שנסקרו באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). בהשוואה לרבעון האחרון של 2019, תוכניות הגיוס מתחזקות ב-10 מדינות, אך נחלשות ב-12. בהשוואה לאותה תקופה אשתקד, הצפי משתפר בשמונה מדינות אך רושם ירידה ב-13. מעסיקים ביוון וברומניה צופים את קצב הגיוס החזק ביותר במהלך שלושת החודשים הבאים, בעוד שבאיטליה ובספרד צופים את שוקי העבודה החלשים ביותר.


מעסיקים בכל שבע המדינות והטריטוריות באזור אסיה-פסיפיק צופים גידול במצבת כוח האדם ברבעון הקרוב. בהשוואה לרבעון הקודם, תוכניות הגיוס מתחזקות בשלוש מדינות וטריטוריות אך נחלשות בשלוש. בהשוואה לאותה תקופה אשתקד, תחזיות הגיוס נחלשות בשש מדינות וטריטוריות ומשתפרות באחת. מעסיקים ביפן ובטייוואן מדווחים על תוכניות הגיוס החזקות ביותר באזור, בעוד שהצפי הזהיר ביותר מדווח בסין.


מעסיקים בתשע מתוך 10 המדינות שנסקרו ביבשת אמריקה צופים גידול במצבת כוח האדם בשלושת החודשים הקרובים, בעוד שמעסיקים בפנמה מדווחים על תוכניות גיוס לא ברורות והתחזית שלהם היא התחזית השלילית היחידה בעולם כולו. בהשוואה לרבעון האחרון של 2019, תוכניות הגיוס משתפרות בשתי מדינות ביבשת אמריקה, אך נחלשות בשמונה. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מעסיקים בשלוש מדינות מדווחים על תחזית גיוס חזקה יותר, בעוד שהצפי בשבע נחלש. שוקי העבודה החזקים ביותר באזור צפויים בארה"ב, וקולומביה, בעוד שתוכניות הגיוס החלשות ביותר מדווחות בפנמה.

התוצאות המלאות של הסקר הרבעוני לכל אחת מ-43 המדינות והטריטוריות המשתתפות, כמו גם השוואות אזוריות ועולמיות, עומדות לרשות המעוניין בכתובת www.manpowergroup.com/meos. סקר צפי התעסוקה הבא של ManpowerGroup יתפרסם ב-10 במארס 2020 ויפרט את הפעילות הצפויה בשוק העבודה לקראת הרבעון השני של 2020.

*בדוח זה אנו מרבים להשתמש במונח 'צפי תעסוקה נטו'. 'צפי תעסוקה נטו' נגזר משיעור המעסיקים הצופים עלייה בהיקף התעסוקה הכולל, בניכוי שיעור המעסיקים הצופים ירידה בהיקף התעסוקה באזורם ברבעון הבא. תוצאת החישוב היא 'צפי התעסוקה נטו'. מנקודה זו והלאה, כל הנתונים המופיעים בפרשנות עברו התאמה עונתית, אלא אם נאמר אחרת.


הפרשנות מבוססת על נתונים עונתיים שהותאמו במידת האפשר. אין התאמה עונתית בנתונים של קרואטיה או פורטוגל.

אודות סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup
סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup נערך מדי רבעון במטרה לאמוד את כוונות המעסיקים להגדיל או לצמצם את מצבת כוח האדם שלהם ברבעון הבא. סקר תוכניות הגיוס המקיף של ManpowerGroup מתקיים כבר מעל 55 שנים ונחשב לאחד מהסקרים המהימנים בעולם בנושא פעילות התעסוקה. הצלחת סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup תלויה בגורמים שונים:


ייחודיות: אין מתחרים לסקר זה בגודל, בהיקף, במשך קיומו ובתחום ההתמקדות שלו.


צפייה קדימה: סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup הוא סקר התעסוקה המתקדם והמקיף ביותר בעולם, ובמסגרתו נשאלים המעסיקים המשתתפים על תחזית ההעסקה שלהם ברבעון הבא. סקרים ומחקרים אחרים נוטים להתמקד בנתוני עבר ולדווח על אירועי העבר.


היעדר תלות: הסקר מתקיים בקרב מדגם מייצג מהמעסיקים מכל המדינות והטריטוריות המשתתפות. משתתפי הסקר אינם נלקחים ממאגר הלקוחות של ManpowerGroup.


איתנות: הסקר מבוסס על ראיונות עם יותר מ-58,000 מעסיקים במגזר הציבורי והפרטי ב-43 מדינות וטריטוריות, במטרה למדוד את מגמות התעסוקה הצפויות בכל רבעון. המדגם מאפשר ניתוח של ענפים או אזורים ספציפיים במטרה להגיע למידע מפורט יותר.


התמקדות: כבר למעלה מחמישים שנים שהסקר שלנו מבוסס כולו על שאלה אחת בלבד:

ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020, כל המעסיקים המשתתפים בסקר העולמי נשאלים שאלה זהה: "מהם השינויים שאת/ה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים הקרובים (עד סוף מרץ 2020) בהשוואה לרבעון הנוכחי?"


מתודולוגיה
סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup מושתת על מתודולוגיה בדוקה, בהתאם לתקנים הגבוהים ביותר הנהוגים בחקר שווקים. הסקר תוכנן כך שייצג את הכלכלה של כל מדינה. מרווח הטעות כמעט בכל הנתונים – ברמה הארצית, האזורית והעולמית – אינו עולה על 4.0%±.

צפי תעסוקה נטו
בדוח זה אנו מרבים להשתמש במונח 'צפי תעסוקה נטו'. נתון זה נגזר מאחוז המעסיקים הצופים עלייה בפעילות הגיוס, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה בהיקף התעסוקה באזורם ברבעון הבא. תוצאת החישוב היא 'צפי התעסוקה נטו'. צפי תעסוקה נטו של מדינות וטריטוריות שנצבר במשך 17 רבעונים לפחות מדווח בפורמט הכולל התאמות עונתיות, אלא אם נאמר אחרת.

התאמות עונתיות הוחלו על הנתונים של כל המדינות המשתתפות, מלבד קרואטיה ופורטוגל. בכוונת ManpowerGroup להוסיף בעתיד התאמות עונתיות גם ביחס לנתונים של מדינות נוספות, עם הצטברותם של נתונים היסטוריים נוספים. לתשומת לבכם, ברבעון השני של 2008, הונהגה ב-ManpowerGroup שיטת TRAMO-SEATS להתאמה עונתית של נתונים.


אודות ManpowerGroup
ManpowerGroup® (זיהוי NYSE: MAN), מהחברות הגדולות בעולם לפתרונות כוח עבודה, מסייעת לארגונים לשנות כיוון בעולם העבודה מהיר התמורות – באמצעות שירותי מיקור, הערכה, פיתוח וניהול של טאלנטים, במטרה לאפשר להם להצליח. מדי שנה, אנו מפתחים פתרונות חדשניים למאות אלפי ארגונים, מספקים להם טאלנטים מיומנים ומסייעים למיליוני בני-אדם במגוון רחב של ענפי תעשייה וסוגי מיומנויות למצוא תעסוקה משמעותית לאורך זמן. משפחת המותגים המתמחים שלנו – Manpower® , Experis®, Right Management® ו-ManpowerGroup® Solutions – יוצרת ערך רב יותר למועמדים וללקוחות ב-80 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם זה מזה 70 שנים. ב-2019 זכתה ManpowerGroup בתואר אחת מהחברות האתיות ביותר בעולם זו השנה העשירית, ומזה שבע-עשרה שנה היא נמנית בין החברות המוערכות ביותר על פי דירוג Fortune, מה שמחזק את מעמדנו כמותג האמין והמוערך ביותר בענף. גלו כיצד ManpowerGroup משפיעה על עתיד העבודה: www.manpowergroup.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il