TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלקטרה נדל"ן מרחיבה הפעילות בארה"ב


מנכל אלקטרה נדלן גיל רושינק . צלם-אורן קהן
השלימה גיוס ראשוני של כ- 100 מ' דולר לקרן מתן הלוואות למולטי פמילי

קבוצת הפניקס תשקיע בקרן כ-30 מיליון דולר כמשקיע עוגן

הכשרה ביטוח תשקיע בקרן בנוסף להשקעה של 27 מיליון דולר בקרנות קודמות של אלקטרה נדל"ן

גופים מוסדיים נוספים נמצאים בתהליך השקעה

קרן ההלוואות מתוכננת להגיע להיקף של כ-200 מיליון דולר, והיא תהווה מוצר משלים ל-3 קרנות ההשקעה שמנהלת אלקטרה נדל"ן כיום, שהיקפן גדל בהתמדה ועשוי להגיע למיליארד דולר

אמיר יניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי, אלקטרה נדל"ן: "כשחקנים ותיקים בתחום מקבצי הדיור בדרום מזרח ארה"ב, זיהינו צורך משמעותי במכשירי חוב לשחקני מולטי פמילי איכותיים עם מקורות מוגבלים. קרן החוב תנצל היתרונות היחסיים של אלקטרה אמריקה ותשתמש בידע, המוניטין, היכרות השוק ומערכות היחסים על מנת להציע למשקיעים מוצר חוב אשר ישקף יחס סיכון סיכוי שונה ביחס לקרנות ההון. הקרן מנוהלת ע"י אנשי נדל"ן ואנשי חוב ותעסוק במתן הלוואות מסוג מזנין, Preferred equity וחוב בכיר (גישור) לשחקני מולטי פמילי במדינות בהן אלקטרה אמריקה פעילה. אנו מאמינים כי מוצר זה צפוי להניב למשקיעי הקרן תשואה נאותה ביחס לרמת הסיכון".

גיא פורת, מנהל תחום השקעות נדל"ן בחברת הפניקס: "אנו עוקבים מזה זמן רב אחר תחום ההלוואות למולטי פמילי בארה"ב, ורואים בו פוטנציאל ליצירת ערך משמעותי בראיה ארוכת טווח, באופן המתאים למדיניות ההשקעה ופיזור ההשקעות של קבוצת הפניקס. אנו שמחים על ההשקעה בקרן החוב של אלקטרה נדל"ן, המביאה עמה ניסיון וידע מוכח בתחום, ואף נבחן בעתיד אפשרויות להרחיב השקעותינו בתחום זה".

חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו ובניהולו של גיל רושינק, ממשיכה להרחיב את פעילות קרנות ההשקעה שלה בארה"ב. היום מדווחת אלקטרה נדל"ן למעשה על השקה רשמית של קרן הלוואות, שתשקיע במקבצי דיור מסוג Multi-Family בארה"ב, וזאת לצד 3 קרנות ההשקעה שהיא מנהלת עד כה. אלקטרה נדל"ן השלימה עד כה סגירה ראשונה של הקרן בהיקף של כ-100 מיליון דולר, כאשר היעד של הקרן הוא שהיקפה הכולל יעמוד על כ-200 מיליון דולר. במסגרת השלב הראשון של הגיוס, השתתפה בהשקעה קבוצת הפניקס, והיתה למעשה משקיע העוגן של הקרן, עם השקעה בהיקף כולל של כ-30 מיליון דולר.

הקרן תצטרף לשלוש קרנות ההשקעה שמנהלת כיום אלקטרה נדל"ן, שגייסו עד כה כ-850 מיליון דולר, ושעשויות להגיע להיקף כולל של מיליארד דולר במהלך השנה הקרובה.


כאמור, קרן החוב תעסוק במתן הלוואות מסוג מזנין, Preferred equity וחוב בכיר (גישור). היתרונות היחסיים המובהקים של אלקטרה אמריקה בתוך שחקנית בענף הינם יכולת הניתוח העמוקה של כל העסקה, פיקוח הדוק בשוטף ויכולת להיכנס בנעלי הלווה במקרים קיצוניים.

בשבוע שעבר דיווחה אלקטרה נדל"ן גם על סגירה ראשונה בהיקף גיוס של כ-140 מיליון דולר של הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב. החברה ממשיכה לפעול לגיוס משקיעים לקרן עד לסכום כולל של כ-500 מיליון דולר וזאת עד לסגירה הסופית של הקרן.

למועד פרסום הדוחות הכספיים, רכשו נציגי ה-GP עבור הקרן השלישית מקבץ דיור בדרום מזרח ארה"ב (בהיקף של 329 יחידות דיור), בהיקף השקעה הונית של כ-24 מיליון דולר, וכן השקיעו סך של כ-15 מיליון דולר בפיקדונות (מתוך הון עצמי כולל של עסקאות בסך של כ-153 מיליון דולר) לרכישת 10 מקבצי דיור שצפויים להירכש על ידי הקרן ברבעון הרביעי של שנת 2019 וברבעון הראשון של שנת 2020.

בסך הכל, כאמור, מתקרבת אלקטרה נדל"ן לגיוס בהיקף של כמיליארד דולר בקרנות ההשקעה שהקימה עד כה, וזאת תוך פרק זמן של כ- 3 שנים בלבד מאז הקמת הקרן הראשונה.

הקרן הראשונה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, שהקימה אלקטרה נדל"ן, נסגרה בחודש מאי 2018 לאחר שהשלימה גיוס של כ-215 מיליון דולר, בתוך כעשרה חודשים בלבד מיום הקמתה ומחזיקה נכון להיום ב-20 מקבצים הכוללים כ- 7,176 יח"ד, זאת, לאחר שמכרה כבר שני מקבצי דיור בתשואה פנימית (IRR) גבוהה של כ-36% ו 41% בהתאמה. הקרן הספיקה להחזיר למשקיעיה כ- 63 מיליון דולר בחלוקות שוטפות.

הקרן השנייה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב נסגרה בחודש יולי 2019, לאחר שהשלימה גיוס של כ-460 מיליון דולר. כיום מחזיקה הקרן השנייה ב-42 מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, בהיקף של כ-14,200 דירות, ובהיקף השקעה הונית של כ-451 מיליון דולר ארה"ב.

אלקטרה נדל"ן סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עם עלייה של כ-20% בהכנסות לכ-118.3 מיליון שקל לעומת כ-98.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתקופה עלה בכ-62% לכ-88.8 מיליון שקל לעומת כ-54.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתקופה עלה לכ-70.4 מיליון שקל (כ-64.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-22.6 מיליון שקל (כ-16.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד.

אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו מנהלת כיום למעלה מ-27,500 יחידות דיור ב-82 מקבצי דיור בארה"ב, זאת בהתאם לתכנית האסטרטגית שהציגה החברה בינואר 2016 ולפיה החברה תהפוך לזרוע הנדל"ן המניב של קבוצת אלקו, תוך התמקדות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב, ותפעל באופן שיבטיח תזרים יציב ויאפשר יצירת ערך לבעלי המניות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il