TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת אל על מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2019 עם גידול בפעילות העסקית, עליה בנתח השוק, ירידה בעלויות הדלק ורווח בסך של 27 מיליון דולר


אל על
הרבעון משקף שיפור בפרמטרים רבים בניהם: הגדלת קטעי נוסע ב- 6.5% וגידול בנתח השוק ב- 2%

כמו כן, החברה הודיעה היום על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800

בנוסף, החברה מודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה על מנת לבחון התכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן. הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, טיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה (בכפוף לאישורים רגולטוריים) במטוס דרימליינר. פירוט הנוגע להפעלת טיסות הפיילוט יפורסם בנפרד

החברה מדווחת ברבעון זה על גידול של כ- 8% בהיצע המושבים, עלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים ועלייה של 2% בנתח השוק.


בתום הרבעון השלישי פעלו בצי החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר" ארבעה מטוסים נוספים מדגם 787-8 יתווספו לשורות החברה עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 ובכך החברה צפויה לסיים את תוכנית ההצטיידות.


למרות התחרות ההכנסות ברבעון גדלו לכ-647 מיליון דולר.
הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו בכ-505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד וזאת למרות הגידול של 8% במושב ק"מ זמין (ASK) .


הוצאות הדלק פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, הן כתוצאה מירידת מחיר הדס"ל בשוק והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9.


הכנסות אחרות הסתכמו ברבעון ב 5.5 מיליון דולר ונבעו ממכירת מטוס 767-300 שיצא משירות, זאת לעומת הכנסות בסך של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תקבולים מביטוח.
הרווח לפני מס הושפע לרעה בכ- 4.5 מיליון דולר בשל יישום תקן החשבונאות IFRS16 אשר הגדיל את הוצאות המימון בכ- 12.5 מיליון דולר והקטין את הוצאות ההפעלה בכ-8 מיליון דולר.


הרווח לפני מס ברבעון הסתכם 35 מיליון דולר, בהשוואה לרווח לפני מס בסך של כ-54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הושפע מעליה בהוצאות המימון וגידול בהוצאות השכר, בעיקר בשל ירידה בשיעור ריבית ההיוון של ההתחייבויות האקטואריות.


הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה לרווח הנקי בסך של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDAR ברבעון הסתכם בכ-140 מיליון דולר בדומה לרבעון מקביל אשתקד.


בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ 1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד; ההפסד בתקופה הסתכם בכ 28 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך של כ 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין:
"למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%.


תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית.


לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות של הצי בחברה.


השלמנו את עיקר התכנית לשיפור פנים המטוס בצי צר הגוף מדגם NG737-800 .
חתמנו על הסכם לחכירה של שלושה מטוסים נוספים מדגםNG 737-800 לתקופה של שש שנים, אשר הראשון שבהם צפוי להתקבל בחודש הבא והשניים האחרים צפויים להתקבל בחודש אפריל 2020.
צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר ולראשונה ירד הגיל הממוצע של המטוסים מתחת לעשר שנים. המוצר שלנו משתפר ואנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו.


כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף.
בחודש יולי השקנו את מנוע ההזמנות החדש ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד ושיפרנו את הצעת הערך לחברי המועדון.


בחודש ספטמבר חתמה החברה על הסכם משולש עם החברות כאל ודיינרס ובצירוף שותף אסטרטגי חדש Mastercard עבור כרטיס האשראי הממותג Fly Card . כרטיס האשראי החדש שיונפק הינו משולב דיינרס וMasrerCard עם כיסוי עולמי, לצד הרחבת אופציות מימוש הנקודות בעולם התעופתי והחוץ תעופתי. כרטיס האשראי Fly card ומועדון הנוסע המתמיד מהווים את אחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה.


ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים. אנו עושים הכל כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש.


אני מביע הערכה מיוחדת לאנשי אל על, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות ובמסירות ושותפים למאמץ המיוחד להצלחת החברה."


סמנכ"לית הכספים, דגנית פלטי:
"החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול של כ- 8% בפעילות, בעיקר עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק.


יישום לראשונה של התקן החשבונאי 16 IFRS הרע את תוצאות החברה ברבעון בסך של 4.5 מיליון דולר, ובתשעת החודשים בסך של כ 14.5 מיליון דולר.


החברה חתמה על עסקה במבנה JOLCO למימון המטוס הראשון מדגם 787-8 שצפוי להתקבל בסוף השבוע. המימון בסך של 125 מיליון דולר כולל הלוואה בסך 106 מיליון דולר מבנק זר לתקופה של 12 שנים וסכום נוסף של 19 מיליון דולר במטבע יין יפני שיועמד על ידי חברה יפנית. יתרת החוב תיפרע לאחר עשר שנים בסכום מוסכם מראש של 45 מיליון דולר".


רווח והפסד רבעון שלישי של שנת 2019:
הכנסות החברה גדלו ברבעון המדווח בכ- 6 מיליון דולר, כ- 0.9% ביחס להכנסות ברבעון השלישי לשנת 2018. הכנסות מהטסת נוסעים גדלו בכ-8 מיליון דולר, גידול של כ-1.3%. הגידול נובע מהעלייה בכמות הנוסע-ק"מ (RPK) שהטיסה החברה, אשר קוזזה בחלקה ע"י הירידה בתשואה לנוסע-ק"מ. כמו כן, הייתה השפעה שלילית של שערי החליפין במטבעות בהן מבוצעות חלק מעסקאות המכר של החברה ביחס לדולר.
הכנסות ממטען ירדו בכ- 2 מיליון דולר בשל קיטון בכמות המטען המוטס וירידה בתשואה לטון-ק"מ בשל חולשה בשוק המטענים בעולם ובשל התחרות הקשה. כמו כן, הייתה השפעה שלילית של שערי החליפין.
הוצאות ההפעלה גדלו בכ- 1.2 מיליון דולר ברבעון המדווח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהסיבות הבאות:


גידול בהוצאות השכר בסך של כ- 11 מיליון דולר, 7 מיליון דולר מתוכם נבעו מגידול בהתחייבויות האקטואריות בשל ירידה משמעותית בשיעורי התשואה לפדיון של אגרות חוב קונצרניות, בהם נעשה שימוש לצורך היוון המחויבות. היתרה נבעה מהסכמי שכר חדשים, הסבות טייסים בין הציים ומהשפעה שלילית של שערי החליפין.


גידול בהוצאות כתוצאה מהגידול בפעילות שהתבטא בגידול של כ-8% בהיצע המושבים-ק"מ (ASK).
קיטון בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-13.5 מיליון דולר.


השפעת יישום לראשונה של תקן דיווח כספי בינלאומי IFRS 16, אשר הסיט כ-8 מיליון דולר מהוצאות ההפעלה של החברה להוצאות המימון.

הוצאות הדס"ל קטנו ברבעון המדווח בכ- 13.5 מיליון דולר (קיטון של כ-9.1%) ביחס להוצאות בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה בשיעור של כ-3%, וזאת על אף הגידול במושב-ק"מ שהטיסה החברה (ASK) בשיעור של כ-8.3%, עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק. מאידך, ההשפעה החיובית של עסקאות הגידור הייתה קטנה יותר ברבעון המדווח, כמתואר להלן.

הוצאות מכירה קטנו בכ- 5.1 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הנובע ברובו מקיטון בעלויות ההפצה, בעיקר כתוצאה מירידה בשיעור עמלת הבסיס הממוצעת. מנגד חל גידול בהוצאות הפרסום בשל השקת יעדים חדשים.

הוצאות הנהלה וכלליות חל גידול של כ- 9.5 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות בגין תביעות משפטיות, גידול בהוצאות שכר בשל הגידול במחויבות האקטוארית ובשל השפעת שער החליפין, גידול באחזקת מערכות מידע והפחתת זכויות השימוש בנכסים חכורים בהתאם ל-IFRS 16.

הכנסות (הוצאות) אחרות נטו הסתכמו בכ- 5.5 מיליון דולר, וכללו רווחי הון ממכירת מטוס ומנועים וממכירת עודפי מלאי, וזאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו הוכרה הכנסה בסך של כ- 10.0 מיליון דולר שנבעה ממכירת מטוסים ומנועים ומתקבולי ביטוח בגין מטוס מדגם 767 שיצא משירות.

הוצאות מימון נטו הסתכמו בכ-22.4 מיליון דולר בהשוואה לכ-8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מיישום תקן IFRS 16בעקבותיו נרשמו הוצאות ריבית על ההתחייבויות בגין נכסים חכורים בסך של כ-11.8 מיליון דולר, והוצאה נוספת בגין הפרשי שער בסך של כ- 0.7 מיליון דולר כתוצאה מחשיפה מאזנית של התחייבויות בגין חכירה הנקובות במטבעות שאינם דולר (בעיקר שקל). כמו כן, במהלך התקופה חל גידול בהוצאות הריבית על ההלוואות בעיקר כתוצאה מעלייה במצבת ההלוואות של החברה שנועדו למימון מטוסים מדגם 787-9 שרכשה החברה.

רווח לפני מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ- 35 מיליון דולר לעומת רווח לפני מסים של כ- 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רווח לתקופה הרווח לאחר מס ברבעון המדווח הסתכם בכ-27 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רווח והפסד תשעת חודשים ראשונים שנת 2019:
הכנסות מהפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 11 מיליון דולר, כ- 0.7% ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות מהטסת נוסעים גדלו בכ-22.9 מיליון דולר, גידול של כ-1.5%. הגידול נובע מהעלייה בכמות הנוסע-ק"מ (RPK) שהטיסה החברה, אשר קוזזה בחלקה ע"י הירידה בתשואה לנוסע-ק"מ כל זאת בשל הסיבות שתוארו לעיל ומהשפעה שלילית של שערי החליפין במטבעות בהן מבוצעות חלק מעסקאות המכר של החברה ביחס לדולר. הכנסות ממטען בתקופה המדווחת קטנו בכ-11.2 מיליון דולר (כ- 10%) לעומת ההכנסות ממטען בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מירידה בכמות המוטסת, כמוסבר לעיל וירידה בתשואה לטון-ק"מ והשפעה שלילית של שערי החליפין.

הוצאות הפעלה קטנו בתקופה המדווחת בכ- 21.2 מיליון דולר, קיטון של כ-1.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע מהסיבות הבאות:
קיטון בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-34.2 מיליון דולר.
קיטון כתוצאה מיישום תקן דיווח כספי בינלאומי IFRS 16, אשר הסיט כ- 20 מיליון דולר להוצאות המימון (החלק הארי נותר בהוצאות פחת של זכויות שימוש בנכסים החכורים הכלולות בהוצאות ההפעלה, ראה ביאור 2.ג.(4) לדוחות הכספיים התמציתיים).


גידול בהוצאות הפחת (של הנכסים בבעלות) ובהפחתת זכות שימוש בנכסים חכורים (בהתאם ל-IFRS 16) כתוצאה מגידול בציוד הטיסה של החברה עם המשך קליטת מטוסי ה-787-9.


גידול בהוצאות השכר בסך כ- 22 מיליון דולר לעומת תקופה מקבילה אשתקד בעיקר כתוצאה מהסכמי שכר חדשים והסבות טייסים בין הציים ובשל גידול במחויבויות האקטואריות, כמוסבר לעיל.


קיטון בהוצאות תפעוליות אחרות, בעיקר כתוצאה מהתייעלות בחלק מסעיפי ההוצאה, כגון דמי מעבר אוירי ותחזוקה, אשר הושפעו לחיוב כתוצאה מהמעבר למטוסי 787-9, וכן כתוצאה משיפור ביחסי העבודה של החברה.

הוצאות דלק סילוני (דס"ל) של החברה קטנו בתקופה המדווחת בכ- 34.2 מיליון דולר (קיטון של כ-8.5%) ביחס להוצאות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת בעיקר כתוצאה מירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול בכמות ה-ASK שהטיסה החברה בשיעור של כ-4.1%, בעיקר עקב המשך כניסת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק. בנוסף, הוצאות הדלק הושפעו לטובה מירידה במחירי הדס"ל בשוק. מאידך, בתקופה המדווחת היתה השפעה חיובית קטנה יותר של עסקאות הגידור, כמפורט להלן.

הוצאות מכירה חל קיטון של כ- 7.5 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות ההפצה, בשל ירידה בשיעור העמלה, אשר קוזזה בחלקה על ידי עלייה בהוצאות הפרסום.

הוצאות הנהלה וכלליות חל גידול של כ- 1.4 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות בגין תביעות משפטיות, אשר קוזזו בחלקם ע"י קיטון בהוצאות שונות, בעיקר הוצאות ייעוץ ושירותים מקצועיים.

הוצאות מימון נטו הסתכמו בכ-60.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-21.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מיישום תקן IFRS 16בעקבותיו נרשמו הוצאות ריבית על התחייבויות בגין נכסים חכורים בסך של כ-31.5 מיליון דולר, והוצאה נוספת בגין הפרשי שער בסך של כ- 2.4 מיליון דולר כתוצאה מחשיפה מאזנית של התחייבויות בגין חכירה הנקובות במטבעות שאינם דולר (בעיקר שקל). כמו כן, במהלך התקופה חל גידול בהוצאות הריבית על ההלוואות בעיקר כתוצאה מעלייה במצבת ההלוואות של החברה שנועדו למימון מטוסים מדגם 787-9 שרכשה החברה.

הפסד לפני מסים בתקופה המדווחת הסתכם בכ- 35 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מסים של כ- 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסד לתקופה אחר מס בתקופה המדווחת הסתכם בכ-28 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מאזן ליום 30.9.2019

נכסים שוטפים הסתכמו לסך של כ-430 מיליון דולר, גידול של כ-14 מיליון דולר ביחס ליתרתם ליום 31 בדצמבר 2018. הגידול נבע בעיקר מעלייה עונתית בסעיפי הלקוחות, אשר קוזזה בחלקה ע"י קיטון במזומנים ופיקדונות לזמן קצר ובסעיף החייבים (בעיקר חייבים בגין שיפוץ מנועים חכורים).

התחייבויות שוטפות הסתכמו לסך של כ-1,084 מיליון דולר, גידול של כ- 69 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2018. חלק ניכר מהגידול נובע מיישום תקן IFRS 16, אשר בגינו נכללו חלויות שוטפות של התחייבויות בגין חכירה בסך של כ-91 מיליון דולר. בנוסף, חל גידול עונתי בסעיף הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה. מנגד חל קיטון באשראי לזמן קצר וחלויות שוטפות, בזכאים וביתרת מכשירים פיננסיים נגזרים.

הון חוזר לחברה גרעון בהון החוזר בסך כ- 654 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 598 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2018. העליה בהון החוזר ביחס ליום 31 בדצמבר 2018, נובעת בעיקרה בשל יישום לראשונה בשנת 2019 של IFRS 16, לפיו חלויות שוטפות של התחייבויות בגין חכירות בסך של כ-91 מיליון דולר נכללו בהתחייבויות השוטפות. היחס השוטף של החברה ליום 30 בספטמבר 2019, קטן לכ- 39.7%, לעומת כ- 41.1% ליום 31 בדצמבר 2018. הגרעון בהון החוזר ליום 30 בספטמבר 2019, כולל מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת, אולם החברה אינה נדרשת למקורות תזרימיים בטווח הקצר על מנת לפרוע אותם, כגון: הכנסות מראש בסך כולל של כ- 340 מיליון דולר ממכירת כרטיסי טיסה, ממועדון הנוסע המתמיד ומיתרת מענקים, שסילוקן ייעשה באמצעות העמדת שירותי טיסה עתידיים, והתחייבות לעובדים בגין חופשה בסך של כ- 57 מיליון דולר, אשר צפויה להיות משולמת בעת פרישתם, אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. בנוסף, ההתחייבויות השוטפות כוללות כ- 127 מיליון דולר הלוואות למימון מקדמות עבור מטוסים מסדרת 787-8, אשר מקור פרעונן יהיה באמצעות מימון ארוך טווח שיתקבל בעת קבלת המטוסים.

נכסים לא שוטפים הסתכמו לסך של כ- 2,856 מיליון דולר, גידול של כ-1,164 מיליון דולר ביחס ליתרתם ליום 31 בדצמבר 2018, הנובע בעיקר מזכויות שימוש בנכסים חכורים בסך של כ- 992 מיליון דולר ומגידול בפקדונות לזמן ארוך בסך כ- 63 מיליון דולר, כתוצאה מיישום לראשונה של תקן IFRS 16 (ראה ביאור 2.ג לדוחות הכספיים התמציתיים) וכן מגידול בנכסים בגין הטבות לעובדים.


התחייבויות לא שוטפות הסתכמו לסך של כ-2,020 מיליון דולר, גידול של כ-1,155 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2018, הנובע בעיקר מהתחייבויות בגין חכירות בסך של כ- 932 מיליון דולר כתוצאה מיישום לראשונה של תקן IFRS 16 (ראה ביאור 2.ג לדוחות הכספיים התמציתייים), מנטילת מימון לטווח ארוך כתוצאה מרכישת מטוסים ומגידול בהכנסות מראש לזמן ארוך כתוצאה ממענקים שהתקבלו מחברות כרטיסי אשראי כחלק מהסכמים שנחתמו עימן (ראה ביאור 9 לדוחות הכספיים התמציתיים).

הון הסתכם לכ-182 מיליון דולר. הקיטון בסך של כ-47 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2018 נובע בעיקר מההפסד לתקופה ומהשפעת יישום תקן IFRS 16 בסך של כ- 19 מיליון דולר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il