TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"לית איגוד ההיי-טק מירב קינן: "פגיעה בדמי הניהול של המוסדיים להשקעות בחברות ההיי-טק הישראליות – מכה קשה לענף"


איגוד ההייטק
מנכ"לית איגוד חברות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מירב קינן חוששת כי מתרחיש של ביטול הוראת שעה לגביית דמי ניהול נוספים על ידי הגופים המוסדיים לצורך השקעות בהיי-טק. "כדאי בכלל להעלות את דמי הניהול המותרים לגבייה – מדובר בעתיד ענף ההיי-טק הישראלי"

בתוך קצת יותר מחודש יפוגו הוראות שעה מיוחדות המאפשרות לגופים המוסדיים במשק, קרי חברות הביטוח וקרנות הפנסיה המנהלות את חסכונות הציבור לטווח הארוך, לגבות דמי ניהולי נוספים של 0.25% מההשקעות שהם מבצעים בהיי-טק הישראלי.


באיגוד חוששים כי תרחיש שבו לא מחודשת ההוראה, עלול להוביל בסופו של יום להסתת כספי החסכונות של הציבור להשקעות בחברות היי-טק בחו"ל, תוך גרימת נזק להשקעותיהם בענף בארץ. לשם כך כתבה מנכ"לית אגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מירב קינן מכתב בסוף חודש אוקטובר האחרון לממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחסכון ד"ר משה ברקת.


" פגיעה בדמי הניהול הנוספים שיכולים לגבות הגופים המוסדיים להשקעות בחברות ההיי-טק הישראליות תהווה מכה קשה לענף", מציינת מנכ"לית איגוד חברות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מירב קינן ומוסיפה כי "למעשה, אנחנו גם תומכים בהגדלת שיעור דמי הניהול הניתנים לגבייה, משום שזהו האפיק היעיל והזול, מבחינת אותם גופי השקעות ענקיים, לבחון ברצינות היכן להשקיע את כספם כאן. זה עדיף על פני אלטרנטיביות יקרות."


באיגוד ההיי-טק נמצאות ופועלות חברות ישראליות ורב-לאומיות בענפי ההיי-טק השונים. האיגוד פועל לקידום צמיחה כלכלית, הסרת חסמים העלולים להשפיע על התעשייה, והוא חרט על דגלו לקדם את הייצור והייצוא ולהגדיל את היקף המועסקים. באיגוד מעוניינים ומקדמים מהלכי השקעות של המוסדיים בהיי-טק המקומי, וכאן מדובר במנגנון שכבר קיים וביטולו עלול להוביל לפגיעה מיותרת.


לגופים המוסדיים יש קשיים שונים להשקעות בחברות ההיי-טק. השלבים הראשונים אינם "גדולים" מספיק במונחים כספיים, מבחינת משאבי הזמן שהם מצריכים לניתוח ובחינת החברות. הצטרפות בשלבי בשלות מאוחרים יותר להשקעה בחברת היי-טק היא האופציה המועדפת, כשהיא עדיין פרטית וגדלה, ולפני שהיא הופכת לחברה ציבורית – כשאז ההשקעה בה פתוחה לכולם והגוף המוסדי לא שונה מכל משקיע בודד ביכולתו להשקיע בה.


מבחינת איגוד ההיי-טק, השקעה בשלבים המוקדמים בחברות ההיי-טק עונה על צורכי המימון שלהן, ובמידה רבה מאפשרת את צמיחתן והופכת מקרים מסוימים מכשלון עקב התייבשות ברז המימון, להצלחה שמאפשרת לחברה לעלות על פסי מכירות, צמיחה ומימוש החזון הטכנולוגי שלה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il