TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת דיסקונט מציגה: רווח נקי של 1,377 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019


דיסקונט
עליה בשיעור של 16.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד * התשואה להון – 10.4%

רווח נקי של 427 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של שנת 2019 ירידה בשיעור של 2.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד * התשואה להון – 9.7%

בהתאם למדיניות הנוכחית ולאור התוצאות ברבעון זה, יחולק דיבידנד בשיעור של 15% מהרווח הנקי

בעקבות השיפור המתמשך בתוצאות, החליט דירקטוריון הבנק לעדכן את מדיניות הדיבידנד ולהעלות את שיעור החלוקה המירבי ל- 30% מהרווח הנקי

עיקרי הנתונים לרבעון השלישי של שנת 2019, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד:
עליה בשיעור של 7.6% באשראי לציבור, נטו
עליה בשיעור של 13.4% בהלוואות לדיור
עליה בשיעור של 4.8% בהכנסות מעמלות
עליה בשיעור של 2.3% בסך כל ההכנסות
עליה בשיעור של 2.6% בסך כל ההוצאות התפעוליות והאחרות

נתונים נוספים:
יחס היעילות ממשיך להשתפר ועומד על 64.0% בתשעת החודשים הראשונים של 2019 לעומת 66.7% בתקופה המקבילה אשתקד


סך כל ההון גדל בשיעור של 10.7% ביחס לסוף התקופה המקבילה והגיע ל- 19.0 מיליארד ש"ח
יחס הון עצמי רובד 1 לרכיבי סיכון עומד על 10.41%


רווחיות וצמיחה:
קבוצת דיסקונט מסכמת את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2019 ברווח שיא של 1,377 מיליון ש"ח, לעומת 1,181 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. גידול בשיעור של 16.6%. הרווח משקף תשואה להון בשיעור של 10.4%.


נתוני שלושת הרבעונים מצביעים על המשך תנופת הצמיחה ושיפור נוסף בביצועים, תוך הצגת גידול בכל סעיפי המאזן בהכנסות וברווחיות. לצמיחה ברווחים תרמה עלייה בשיעור של 8.6% בסך כל ההכנסות, שהסתכמו ב-7,234 מיליון ש"ח.


הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בסך של 427 מיליון ש"ח, לעומת 439 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, ירידה בשיעור של 2.7%, ותשואה להון בשיעור של 9.7%. הרווח ברבעון השלישי, הושפע מירידת מדד המחירים לצרכן ברבעון הנוכחי, לעומת עלייתו ברבעון המקביל אשתקד.


מנתוני המאזן עולה כי האשראי לציבור צמח בשיעור של 7.6% בהשוואה ל-30 בספטמבר 2018, והסתכם ב-173.4 מיליארד ש"ח. פיקדונות הציבור צמחו בשיעור של 5.2% לסכום של 194.5 מיליארד ש"ח ובסך כל המאזן נרשם גידול של 6.7%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נמשך הגידול בסך כל ההון, שצמח בשיעור של 10.7% מסוף התקופה המקבילה אשתקד והגיע לסך של 19 מיליארד ש"ח. יחס ההון העצמי רובד 1 ליום 30 בספטמבר 2019 עמד על 10.41%, יחס כיסוי הנזילות עמד על 123.5% ויחס המינוף ברבעון זה, עמד על 7.1%.


התרומה של החברות המוחזקות בקבוצה, בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הסתכמה ברווח של 610 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 8.0% ביחס לתקופה המקבילה. בנק מרכנתיל הציג רווח נקי של 228 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 9.1% ביחס לתקופה המקבילה. כאל הציגה רווח נקי של 149 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 23.1%. דיסקונט ניו יורק הציג רווח נקי של 79 מיליון דולר, גידול בשיעור של 1.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות הבנק והקבוצה מצביעים על איתנותו של הבנק ומאפשרים המשך צמיחה גם בעתיד.


בהתאם למדיניות הנוכחית ולאור התוצאות ברבעון זה, יחולק דיבידנד בשיעור של 15% מהרווח הנקי.
לצד זה, ובעקבות השיפור המתמשך בתוצאות, החליט דירקטוריון הבנק לעדכן את מדיניות הדיבידנד ולהעלות את שיעור החלוקה המירבי ל-30% מהרווח הנקי.

חדשנות ושיפור השירות ללקוחות:
ברבעון השלישי, השיק הבנק מגוון שירותים, המכוונים לשיפור השירות ללקוחות, ביניהם: תהליך חדשני של פתיחת חשבון מקוון ישירות מהאפליקציה, אתר אינטרנט חדש ומתקדם ללקוחות הפרטיים השם דגש על חוויית לקוח חדשנית; יכולות חדשות באפליקציית PayBox הכוללות תשלום לעמותות ולתחבורה ציבורית, וחנות APIs הראשונה בישראל, שנועדה לקדם שיתופי פעולה של הבנק עם חברות פינטק ויזמים המבקשים לשלב באופן מבוקר ומאובטח שירותים בנקאיים ביישומים אותם מפתחים.


בנוסף לשירותים אלו, חתם הבנק על הסכם עם מרכז הפינטק של האוניברסיטה העברית, במסגרתו הסכימו שני הארגונים לשתף פעולה בקידום מחקר יישומי מבוסס דאטה בנקאי, במטרה לשפר את השירות והצעות הערך של הבנק ללקוחותיו.


מהלכים אלו ועוד זיכו את הבנק בזכייה במקום הראשון בשתי קטגוריות בתחרות "RBI European Awards 2019" – קטגוריית השימוש הטוב ביותר ביכולות AI (בינה מלאכותית) וקטגוריית שיתוף הפעולה הטוב ביותר עם חברות פינטק.

חילופי מנכ"לים:
לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט, מסיימת את תפקידה לאחר כשש שנות כהונה. אורי לוין, שנבחר לכהן כמנכ"ל הקבוצה, יכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר 2019.


שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון: "התוצאות הכספיות של קבוצת דיסקונט מוכיחות כי מנכ"לית הקבוצה, לילך אשר-טופילסקי, הובילה בהצלחה חסרת תקדים את המהפך בדיסקונט. בשמי ובשם הדירקטוריון, ההנהלה וכל עובדי קבוצת דיסקונט בארץ ובחו"ל, אנו מודים ללילך על תרומתה האדירה למיצובו של דיסקונט כבנק צומח, מוביל, מחולל תחרות וערוך כראוי לאתגרי העתיד. אנו מאחלים הצלחה רבה לאורי לוין המנכ"ל, שיכנס לתפקיד בימים הקרובים."


לילך אשר טופילסקי, המנכ"לית: "אני גאה ונרגשת להציג את הדוחות האחרונים בתקופת כהונתי כמנכ"לית קבוצת דיסקונט. התוצאות משקפות את פירות העשייה המאומצת לאורך השנים, לה שותפים מנהלי ועובדי הבנק והקבוצה. אני מודה לעובדים המסורים שלנו על התגייסותם ותרומתם הרבה תוך מחויבות עליונה ללקוחותינו ולציבור המשקיעים. אני מאחלת הצלחה רבה למנכ"ל הנכנס, אורי לוין ומשוכנעת שתחת הנהגתם של שאול ואורי, קבוצת דיסקונט תגיע לשיאים חדשים ותדע להתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים הצפויים לדיסקונט ולמערכת הבנקאית כולה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il