TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הנפקת ענק למגוריט


יור מגוריט, ארז רוזנבוך
המוסדיים משקיעים דרכה 414 מיליון ₪ בשוק הדיור להשכרה
מדובר באחת מהנפקות ההון הגדולות של השנה הצפויה להגדיל את הונה העצמי של מגוריט ביותר מפי שניים. יו"ר מגוריט: "ההשקעה המוסדית מצביעה על הפוטנציאל האדיר הגלום בשוק השכירות ארוכת הטווח למגורים, אותו מובילה מגוריט"

הבעת הערכה יוצאת דופן מצד המשקיעים המוסדיים בחברת מגוריט ישראל. קרן הריט למגורים מדווחת היום כי הנפיקה כ-552 מיליון מניות לגופים מוסדיים לפי מחיר מניה של 75 אגורות ובסך כולל של כ-414 מיליון ₪. מדובר באחת מהנפקות ההון הגדולות שאירעו בשוק ההון המקומי בכלל ובשוק הדיור למגורים בפרט. בעקבות הגיוס הונה העצמי של מגוריט צפוי יותר מלהכפיל את עצמו ולשמש את החברה ברכישות נדל"ן למגורים בהיקפים מהותיים ביותר, כך שלמעשה המוסדיים ומגוריט נותנים אור ירוק להרחבה משמעותית בשוק השכירות ארוכת הטווח בישראל.

הגיוס כלל את כל הגורמים המוסדיים הבכירים בשוק וכן בתי השקעות בולטים לצד גופים וגורמים נוספים אשר השתתפו בהנפקת הענק. במסגרת הגיוס סוכם מול המוסדיים כי לא ייגבו דמי ניהול בגין מזומן ההנפקה עד להשקעתו וכן חברת הניהול של הקרן תישא בחלק נוסף מהוצאות הקרן. את הגיוס הובילו דיסקונט חיתום ופועלים איביאיי.

הרוח הגבית מצד המוסדיים באשר לפועלה של החברה עד כה ולעקרונות התכנית העסקית עליה היא מתבססת, כוללים לצד הנחות המיסוי המשמעותיות, ביצוע עסקאות נכונות באזורי ביקוש המלוות בהנחות כמות מהמוכרים. שילוב של יתרונות אלו עם מינוף של עד 80% בריבית אג"ח נמוכה במיוחד של כ-0.7% צמוד למדד, המצביעה על הסיכון הנמוך בהשקעה, מאפשרים תשואה גבוהה על ההון. בדוחות הרבעון השלישי של שנת 2019 דיווחה הקרן על עלייה של כ 20 אחוז ברווחיה. עוד עולה מהדוחות כי בשלוש שנות פעילותה דיווחה מגוריט על רווח בגין התאמה לשווי הוגן של כ-68 מיליון ₪, קרי של כ-20% על הונה הנוכחי.
הדוחות מצביעים על צמיחה משמעותית בהכנסות השכירות של החברה ועל רמות תפוסה מקסימליות בנכסיה המניבים הממוקמים באזורי ביקוש כדוגמת תל אביב, רמת גן, גבעת שמואל, רמלה, פתח תקוה והרצליה. תוספת של יחידות דיור מפרויקטים בתכנון והקמה צפוי להגדיל את מצבת הנכסים הנוכחית של הקרן אל מעל 800 יחידות דיור, היקף, שכאמור, צפוי לגדול משמעותית הודות לגיוס הענק הנוכחי.
"מדובר באירוע מכונן מבחינת החברה ובעל השפעה דרמטית גם על שוק המגורים והשכירות ארוכת הטווח בישראל", כך אמר היום, בעקבות ההנפקה יו"ר מגוריט ישראל, עו"ד ארז רוזנבוך. "ההשקעה המוסדית במגוריט, איננה רק הבעת אמון בקברניטיה של הקרן ובפעילותה עד כה, כי אם גם הבנת הפוטנציאל האדיר הגלום בשוק השכירות ארוכת הטווח בארץ, אשר אותו מובילה מגוריט".

מתי דב, מנכ"ל מגוריט מספר כי, "הביקוש הקשיח למוצר אותו אנו מקדמים, בשילוב תנאי מאקרו מרמזים על אטרקטיביות ההשקעה אותה ביצעו המוסדיים בשוק השכירות המקומי דרך מגוריט. כעת, בעקבות הגיוס הרחב, תוכל מגוריט להרחיב את המסה הקריטית של נכסיה ולשפר את יעילותה התפעולית של הקרן". עוד הוסיף המנכ"ל כי "תמורת ההנפקה תאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמסד את שוק השכירות למגורים בישראל. כולי תקוה כי גם המדינה תבין, את מה שהמוסדיים כבר הפנימו, כי מדובר בענף בעל פוטנציאל עצום וכי יש לעזור לו רגולטורית להמשיך להתפתח ולהפוך לאלטרנטיבה אמיתית ולפעמים עדיפה על רכישת דירה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il