TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מרחביה: בדיקת IsoPSA של חברת הפורטפוליו CD’X קיבלה מה-FDA התוויה כ"מכשיר פורץ דרך"


ארנון חייט מייסד ומנכל סידיאיקס של מרחביה
ההתוויה מאפשר האצת תהליך קבלת אישור לשיווק לבדיקה שהראתה כי ניתן להימנע מביופסות מיותרות וכן להימנע מזיהוי יתר וטיפולים מיותרים בסרטן הערמונית שאינו דורש התערבות טיפולית

לאחרונה דיווחה מרחביה כי CD’X, המוחזקת על ידה בכ-7.5%, גייסה 3 מיליון דולר לי שווי של 68 מיליון דולר, כך שהגיוס שיקף שווי כמעט פי 7 מהשווי בו מרחביה השקיעה לפני כ-4 שנים
מרחביה נסחרת לפי שווי של כ-19 מיליון שקל

מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח), חברת השקעות ישראלית המתמחה בהשקעה חברות צעירות ומבטיחות בתחומי מדעי החיים, מדווחת כי CD’X(Cleveland Diagnostics המוחזקת בכ- 7.5%בדילול מלא), הודיעה שה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי), על בסיס בדיקות שביצע, התווה את ה-IsoPSA, בדיקת דם חדשנית לאבחון מוקדם של סרטן הערמונית, כ"מכשיר פורץ דרך" (Breakthrough Device Designation). בדיקת ה- IsoPSA פותחה על ידי חברת CD’X שנוסדה במשותף על ידי קליבלנד קליניק והיא בעלת עניין בחברה.


אלי ארד, מנכ"ל מרחביה: "קבלת התוויה של ה-FDA כמכשור פורץ דרך מהווה אבן דרך משמעותית עבור CD’X ותאיץ תהליך לכניסה לשוק ענק, זאת לאחר שהוכיחה עליונות מול בדיקת PSA לאבחון סרטן הערמונית. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה העסקית להשקעה בטכנולוגיות פורצות דרך, בעלות פוטנציאל גלובלי משמעותי ובשווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים."


ד"ר ארנון חייט, מנכ"ל CD’X: "אנו שמחים על ההכרה של ה-FDA בפוטנציאל של IsoPSA, הבדיקה הראשונה בצנרת הפיתוח שלנו של בדיקות לאיתור סרטן שהן מדויקות ואמינות, קלות ליישום, מיידיות ובעלות נמוכה. הבדיקות מתמקדות בשינויים הרלוונטיים לסרטן בסמנים ביולוגיים של חלבונים בדם. אנו מצפים לעבודה משותפת צמודה עם ה-FDA על מנת לזרז את האישורים המתאימים ולספק את הבדיקה החדשה והחשובה הזו לרופאים".


חברת CD’X הציגה תוצאות חיוביות וניסוי מוצלח שבוצע בהובלת ד"ר אריק קליין מהמרכז הרפואי המוביל קליבלנד קליניק. במסגרת המחקר הרפואי המקיף, נמצא כי באמצעות בדיקת דם פשוטה, ניתן לאבחן סרטן הערמונית ולהימנע ממספר רב של ביופסיות מיותרות.


הניסוי אימת את תוצאותיה הקליניות של בדיקת IsoPSA, שהוכיחה כי היא מדויקת יותר באבחון סרטן הערמונית מאשר הבדיקה המקובלת היום, בדיקת PSA המהווה Gold-Standard לאבחון סרטן זה. התוצאות הראו כי בניסוי המקדים ניתן היה להימנע מכ-45% מהביופסיות ובניסוי לאישור התוצאות ניתן היה להימנע מכ-47% מהביופסיות, כך שלמעשה באמצעות בדיקת הדם IsoPSA ניתן להפחית באופן משמעותי את השימוש בביופסיות מיותרות ואת האפשרות לזיהוי יתר וטיפולים מיותרים בסרטן ערמונית שאינו דורש התערבות טיפולית.


ההכרה כ"מכשיר פורץ דרך" ניתנת למכשור רפואי חדשני בעל פוטנציאל לטפל או לאבחן באופן יעיל יותר מחלות מסכנות חיים או חשוכות מרפא. באמצעות כניסה לתוכנית ה-FDA של מכשיר פורץ דרך, CD’X תוכל לפעול בצורה צמודה ומהירה יותר עם ה- FDAעל מנת להאיץ את קבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים ל-IsoPSA.


לאחרונה דיווחה מרחביה על כך ש-CD’X השלימה גיוס של 3 מיליון דולר לפי שווי של 68 מיליון דולר אחרי הכסף. מרחביה המחזיקה כאמור 7.5% ב-CD’X לאחר הגיוס, השקיעה בה בשנת 2015 לפי שווי של כ-10 מיליון דולר.


הפיתוח המוביל והמתקדם ביותר של CD’X הוא בתחום בדיקת סריקה, מיון ואבחון של סרטן הערמונית, האמור להוות אמצעי בדיקה מהימן יותר מבדיקות הקיימת בשוק כיום, זאת באמצעות ניתוח מבני של חלבון המשמש כסמן ביולוגי לזיהוי תאי סרטן.


מרחביה עצמה נסחרת בשווי של כ-19 מיליון שקל, ולה החזקות במספר חברות מבטיחות נוספות. לאחרונה דיווחה מרחביה כי רמדי, חברת פורטפוליו, נמכרה בעסקה בתמורה מיידית של 16 מיליון דולר ותמורה מקסימלית של עד 46 מיליון דולר. מרחביה השקיעה ברמדי 0.5 מיליון דולר והיא צפויה לקבל עד 3.7 מיליון דולר.


חברה נוספת היא קרדיאק-סנס, בה מחזיקה מרחביה כ-7%, שגייסה לפי שווי של 35 מיליון דולר, לפני הכסף. קארדיאק-סנס מפתחת אביזר לביש לניטור מדדי גוף רפואיים, המאפשר ניטור רציף ובלתי מוגבל בזמן של קצב הלב לצורך זיהוי הפרעות כמו פרפור פרוזדורים ודום לב, ברמת דיוק גבוהה. קארדיאק-סנס מתכננת להשלים ניסויים הקליניים על מנת לקבל אישור CE ו-FDA ולחתום על הסכמים אסטרטגיים עם גופים מובילים בעולם לשם שיווק הטכנולוגיה שלה.


למרחביה פעילות בתחום הקנאביס הרפואי והיא השקיעה 400 אלף דולר תמורת 20% מחברת ויאולי, שהוקמה בחממה הטכנולוגית Sanara Ventures שבה שותפות חברות טבע תעשיות ופיליפס, ומפתחת טכנולוגיה פורצת דרך לצריכת קנאביס רפואי במינון מדויק וללא צורך בחימום.


חברה נוספת בפורטפוליו של מרחביה היא EFA, בה מחזיקה החברה כ-9%, ופועלת כיום בחממה הטכנולוגית eHealth Ventures, בה שותפים קופ"ח מכבי, חברת מדיסון, קליבלנד קליניק ואמג'ן. למרחביה זו השקעה שניה בחברת חממה של eHealth Ventures, לאחר שהשקיעה סך 600 אלף שקל תמורת כ-6% ב-TrainPain, המפתחת פלטפורמה מבוססת AI לשיקום נוירולוגי של כאב כרוני – שוק המוערך ב-635 מיליארד דולר בארה"ב בשנה.

לפרטים נוספים אודות תוכנית ה-FDA למכשיר פורץ דרך:
https://www.fda.gov/medical-devices/how-study-and-market-your-device/breakthrough-devices-program
 
משרדי ההנהלה של מרחביה נמצאים ברמת גן. https://www.merchavia.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il