TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנקיאנו תרפיוטיקס חתמה על הסכם אופציה לרישוי בלעדי עבור תוכניות חדשניות לפיתוח מעכבי Pan-RAS ו-PDE10/ β-catenin


אנקיאנו תרפיוטיקס
אנקיאנו תשלם מקדמה בתמורה לאופציה לקבל רישיון בכל עת עד לקבלת מעמד תרופה ניסיונית חדשה (IND)

החברה אף מעדכנת בעניין גיוס חולים לניסוי הקליני הפיבוטלי Phase 2 שלה בשם CODEX

אנקיאנו תנהל שיחת ועידה ביום ג', ה-24 בספטמבר 2019, בשעה 15:00 שעון ישראל

אנקיאנו תרפיוטיקס בע"מ (נאסד"ק: ANCN, להלן: "אנקיאנו" או "החברה"), חברה ביופרמצביטית בשלבי פיתוח פיבוטליים, המתמקדת בגילוי ופיתוח טיפולים חדשניים לסרטן, דיווחה היום שחברת הבת האמריקנית שלה, Anchiano Therapeutics, Inc. חתמה על הסכם שיתוף פעולה ואופציה לקבלת רישיון גלובאלי בלעדי עם ADT Pharmaceuticals, LLC, כדי לפתח מעכבי RAS ו- PDE10/β-catenin חדשניים, המבוססים על מולקולות קטנות. שיתוף פעולה זה משקף את האסטרטגיה של אנקיאנו לטפח צנרת תרופות מעבר ל- inodiftagene vixteplasmid, הנכס שלה הנמצא בשלב פיתוח פיבוטלי, כדי שתכיל תכניות פיתוח עם פוטנציאל לענות על צרכים קליניים משמעותיים, תוך מינוף המומחיות של אנקיאנו בפיתוח מולקולות קטנות לטיפול בסרטן.

ד"ר פרנק הלוסקה, נשיא ומנכ"ל אנקיאנו, אמר, "אנחנו נרגשים לשלב את שתי תכניות הפיתוח החשובות האלו שמתמקדות בסוגי סרטן שהינם קשים לטיפול ובעלי מאפיינים גנטיים ידועים. תוכניות אלו משלימות את התוכנית הפיבוטלית שלנו והניסוי Codex, ומדגישות את המחויבות שלנו לפתח טיפולים בגישה ממוקדת. מוטציות ב-RAS מצויות בערך בשליש מכל סוגי הסרטן.


לאחרונה חלה התקדמות משמעותית בטיפול בתת-קבוצה של סוגי סרטן אלו, אבל לפיתוח מוצלח של טיפולים ממוקדי-RAS שיהיו בעלי פעילות עיכוב רחבת טווח לכל סוגי המוטציות והווריאנטים יש פוטנציאל להשפעה קלינית גדולה. בדומה, שינויים ב-APC או β-catenin נראים כמעט תמיד בסרטן המעי הגס ובתסמונת פוליפוזיס (ריבוי פוליפים במערכת העיכול), ואפשר למצוא אותם גם בסוגי סרטן נוספים, אך עד כה חסרות גישות ממוקדות אפקטיביות לגידולים אלה. אנחנו נרגשים על ההזדמנות לפתח מעכבי PDE10 נגד המסלול הביולוגי Wnt/APC/β-catenin, שם הם מהווים מאיץ של תהליכים אונקוגניים".

ד"ר מיכאל בויד, נשיא ומנכ"ל ADT, הוסיף, "אנחנו מאוד שמחים לחבור לאנקיאנו, חברה עם צוות הנהלה מכובד והיסטוריה של הצלחות בפיתוח טיפולי סרטן ממוקדים בניסיונם מהעבר. אנו סמוכים ובטוחים שצוות זה הינו בעל ידע, יכולת ומחויבות לפתח בצורה מיטבית את שתי התוכניות האלה, ושיש לנו חזון משותף לפתח טיפולים חדשים עבור חולים הזקוקים לכך".

על פי תנאי הסכם שיתוף הפעולה והרישוי, תוענק אופציה בלעדית לאנקיאנו לרכוש רישיון עבור מעכבי RAS ו- PDE10/β-cateninתמורת תשלום ראשוני של 3 מיליון דולר ל-ADT, ומימון פעילויות מחקר מסוימות. בכל עת במהלך השלמת הניסויים עבור קבלת מעמד IND, אנקיאנו רשאית לרכוש רשיון בלעדי כלל-עולמי עבור המולקולות, ואז היא תישא באחריות לכל ההיבטים של הפיתוח הקדם-קליני והקליני ולמסחור ברחבי העולם.


אם תממש אנקיאנו את האופציה, תהייה החברה אחראית על פיתוח ומסחור, ותחויב בתשלומים נוספים, כולל תשלומי אבני דרך ותמלוגים ל- ADT.

LifeSci Advisors, LLC היו היועצים הבלעדיים לחברה בעסקה.

דר' הלוסקה הוסיף, "בנוסף להודעה על הרכישה, אנחנו גם מעדכנים לגבי גיוס המטופלים לניסוי הפיבוטבלי Phase 2 שלנו, Codex, שבוחן את inodiftagene vixteplasmid בחולים עם סרטן שלפוחית השתן שלא חדר לשריר, שאינו מגיב לטיפול ב-BCG. יש לנו כעת 31 חולים רשומים או בניטור פעיל, מתוכם 23 כבר החלו לקבל טיפול. בעבר הערכנו שנשלים את הטיפול ב-35 מטופלים עד סוף ספטמבר, כך שניתוח התוצאות לאחר 12 שבועות יהיה ברבעון הרביעי של שנה זו. ואולם אנחנו אמנם קרובים לתחזית זו, אך מטעמי שמרנות אנחנו מעריכים שנשלים את איסוף הנתונים וניתוחם לאחר 35 מטופלים ברבעון הראשון של 2020".

אודות תכנית הפיתוח של Pan-RAS
מוטציות אונקוגניות במשפחת הגנים של RAS (KRAS, HRAS ו-NRAS) נמצאות בכ-30% מסוגי הסרטן. RAS ממלא תפקיד מרכזי במסלול העברת האותות שמובילות להתרבות והישרדות של תאים סרטניים. תכנית הפיתוח של ADT זיהתה מולקולות קטנות חדשות שמעכבות בצורה חזקה וסלקטיבית את האותות שמעביר RAS, בלי קשר למוטציה ולווריאנט, כלומר להיותם מעכבי Pan-RAS.

בעבר, עיכוב ישיר של RAS היה יעד מאתגר. אולם תרכובות ניסוייות שמעכבות בצורה סלקטיבית את המוטציה G12C ב-KRAS הראו לאחרונה פעילות אנטי-סרטנית בקליניקה, ואיששו את הבחירה ב-RAS כיעד טיפולי. תרופות ניסיוניות אלו הן ספציפיות למוטציה, כש-G12C מהווה 11% ממקרי המוטציות ב-KRAS בסרטן. מעכב רחב טווח יותר שיעכב את כל צורות ה-RAS ויוכל לטפל בסוגי סרטן המואצות על ידי RAS בלי קשר לסוג הווריאנט או המוטציה, יהיה בעל תועלת קלינית.

תכנית הפיתוח של מעכבי RAS מכילה סדרה חדשה של נגזרות המולקולה אינדין, שמעכבות בצורה חזקה, סלקטיבית והפיכה את ההתרבות של תאים סרטניים עם מוטציות ב-RAS, והן פעילות יותר מפי 100 בתאים סרטניים לעומת תאים עם פעילות תקינה של RAS. המולקולות בעלות פעילות עיכוב חזקה בריכוזים נמוכים מ-10 ננומולר, במודלים של תאים סרטניים בעלי מוטציות ב-KRAS, HRAS ו-NRAS, בעלי מגוון מוטציות ובמספר סוגי סרטן. תרכובות אלו מובילות להפסקת חלוקת התא ומשרות מוות תאי, והן הראו פעילות in vivo במודלים לסרטן עקב מוטציות ב-RAS. לתרכובות אלו פוטנציאל עיכוב RAS בהקשרים קלניים רבים.

אודות תכנית הפיתוח PDE10/β-catenin
שינויים גנטיים במרכיבים של מסלול האיתות הביולוגי של Wnt, מסלול שכולל את החלבונים APC ו-
β-catenin, נפוצים במספר סוגי סרטן, ומתרחשים ביותר מ-80% מסרטני המעי הגס. בנוסף, מוטציות של הגן APC מובילות לתסמונת הסרטנית התורשתית פולפוזיס אדנומטוזי משפחתי (FAP). מסלול האיתות של Wnt מבקר את רמת הפעילות התוך-תאית של β-catenin, מרכיב מפתח בהעברת אותות בתאים סרטניים, ושינויים אונקוגניים ב-Wnt, APC או β-catenin כולם מובילים לרמות גבוהות ובלתי מבוקרות של β-catenin. מחקרים עדכניים הראו ש-PDE10 מתבטא ברמות גבוהות בשלבים הראשונים של יצירת התאים הסרטניים, והוא חיוני לגידולם. עיכוב של PDE10 גורם להקטנת המאגר של β-catenin אונקוגני בתאים הסרטניים, ולהפחתת הכמות של חלבונים נוספים שחיוניים להתרבות והישרדות התאים הסרטניים. משום כך, התמקדות ב-PDE10 מהווה גישה חדשנית לעיכוב סלקטיבי של β-catenin.

תכנית הפיתוח של ADT זיהתה מולקולות קטנות שמעכבות באופן סלקטיבי את PDE10 במודלים קדם-קליניים. עיכוב של PDE10 הוביל לירידה ברמת הביטוי של β-catenin ועיכב צמיחה של פוליפים וגידולים סרטניים. למולקולות אלו יש פוטנציאל, משום כך, לטפל הן בסרטן והן בתסמונת פוליפוזיס ספונטנית ומשפחתית.

מידע על שיחות ועידה ומידע שידור באינטרנט
הנהלת החברה תדון בהסכם הרישוי ובעדכון התאגידי בשיחה המתוכננת ליום שלישי, ה-24 בספטמבר 2019 בשעה 15:00 שעון ישראל. כדי להשתתף בשיחה חייגו 1-201-389-0879+ רבע שעה לפני תחילת שיחת הוועידה והזינו את סיסמת הוועידה 13694843. ניתן לשמוע את שיחת הוועידה בזמן אמת ובשידור חוזר בכתובת:
http://public.viavid.com/index.php?id=136227

מסמך זה מהווה תרגום נוחות בלבד להודעה באנגלית שפורסמה בארה"ב, אשר היא המחייבת מבחינת החברה.

אודות אנקיאנו תרפיוטיקס
אנקיאנו היא חברת ביופרמצבטיקה בשלבי פיתוח פיבוטליים שמתמקדת בזיהוי, פיתוח ומסחור של תרופות ממוקדות חדשות לטיפול בסרטן בתחומים בעלי צורך קליני משמעותי. לחברה משרדים בקיימברידג' מסצ'וסטס, ובירושלים. המוצר המתקדם ביותר של אנקיאנו, inodiftagene, נמצא בפיתוח לטיפול בסרטן שלפוחית השתן שלא חדר לרקמת השריר. למידע נוסף על אנקיאנו: www.anchiano.com.

אודות ADT
ADT פרמצבטיקה היא חברה פרטית שמתמקדת בגילוי, פיתוח והשגת הגנת פטנט עבור מולקולות חדשות שמעכבות מסלולי איתות ביולוגיים שמופעלים על ידי RAS או Wnt, המאיצים צמיחה של גידולים סרטניים רבים. הטכנולוגיה של ADT כוללת כיום קבוצה גדולה של מולקולות קטנות חדשניות וייחודיות המכילות לפחות שתי תתי-קבוצות שיש להן ליבה כימית משותפת. תת-קבוצה אחת מתמקדת ב-RAS והשנייה מעכבת את PDE10 וגורמת בכך להקטנת המאגר התאי האונקוגני של β-catenin.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il