TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דירות בהתחדשות עירונית מהוות 18% מהתחלות הבניה


מנכל מטרופוליס אודי בלום
במחוז תל אביב – 39% מהתחלות הבניה בפינוי בינוי או תמ"א 38

ניתוח של חברת מכלול התחדשות עירונית לנתוני התחלות הבנייה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה כי בשנה האחרונה חלה עלייה כ- 14% בהתחלות הבנייה במסגרת התחדשות עירונית.

על פי נתוני הלמ"ס אותם ניתחה חברת מכלול שמתמחה במימון לפרויקטים של התחדשות עירונית, עולה כי בתקופה שבין יולי 2018 ליוני 2019 נבנו 9,251 דירות במסגרת התחדשות עירונית ( פינוי בינוי , תמ"א 38-1 ותמ"א 38-1 ) לעומת 8,097 יחידות דיור בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה של כ- 14%.

בחינת שיעורי התחלות הבנייה של התחדשות עירונית לפי מחוזות מדגישה את הפערים בין מרכז לפריפריה. מהנתונים עולה כי 39% מהתחלות הבנייה במחוז תל אביב היו בפרויקטים של התחדשות עירונית, , 17% במחוז המרכז – 15% בחיפה, לעומת 4% בלבד בדרום ושיעור אפסי במחוז הצפון .

לדברי איילת רוסק, מנכ"לית מכלול, האחוזים הנמוכים עד אפסיים בפרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה מדאיגים ומנציחים את הפער בינה לבין המרכז: "כל נושא ההתחדשות העירונית חוטא לקיומו ללא בנייה בפריפריה. אחת מהמטרות החשובות של פרויקטי התמ"א הוא חיזוק בניינים כנגד רעידות אדמה ובמיוחד באזור הצפון והדרום הוא הכרחי גם מבחינה ביטחונית. עם זאת יש לתת את הדעת גם לקושי הקיים היום לקבל היתרי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית במרכז הארץ לאור מדיניות ראשי הערים והחשש הוא שללא התערבות ממשלתית וקידום הנושא נראה ירידה בהתחלות הבנייה גם באזור המרכז ". לדברי רוסק, בשל ערכי הקרקע הנמוכים בפריפריה, ברור מדוע ע"פ המתווה הנוכחי לא כדאי ליזם לבצע התחדשות בפריפריה: "ניתן וחשוב באמצעות מגוון תמורות מפצות לעודד יזמים לבצע התחדשות עירונית גם בפריפריה"

לדברי רו"ח אודי בלום, מנכ"ל מטרופוליס "פרויקטי התחדשות עירונית - פינוי בינוי ותמ"א 38, הם הפוטנציאל המרכזי להגדלת התחלות הבניה בישראל. על הממשלה הנכנסת להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות, ולמצוא פתרון למשבר בענף שיוצרים ראשי הערים, על מנת להפוך את ההתחדשות העירונית למנוע צמיחה של ענף הבניה בכל הארץ"

רוני צברי הבעלים של חברת צברים העוסקת בתחום ההתחדשות העירונית מציין כי "אין פה הפתעה של ממש כשכמעט כל הקרקעות שניתן לבנות עליהן היום הן או בהתחדשות עירונית או במחיר למשתכן, אין זה פלא שנראה עלייה בהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית לעומת ירידה כללית בהתחלות הבנייה. בנוסף חייבים להביא בחשבון שחלק מהתחלות הבנייה היום נובעות מכך שהרבה מאוד פרויקטים הבשילו אחרי שנים, שכן קבלת היתר בפרויקטי התחדשות עירונית היא פרוצדורה ארוכה ומורכבת ותלויה בשיקול דעתה של הרשות המקומית.


אני מאמין שעל אף שנרשמה עלייה בהתחלות הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית, לעומת ירידה כללית בהתחלות הבנייה, ולאור הביקושים הגדולים שקיימים בשוק, זה לא מספיק. חייבים להגדיל את מלאי יחידות הדיור החדשות במרכזי הערים, וכדי לעשות זאת חייבים לאשר עוד ועוד פרויקטים שכאלו ולזרז את הליכי הרישוי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il