TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"שוק הדיור ממשיך להתחמם, הרכב המשכנתאות החדש ממונף יותר, דבר שמעלה את הסיכון בענף. שוק הדיור הינו סיבה נוספת שאנו לא צופים כרגע שבנק ישראל יפחית את הריבית"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


שוק הדיור ממשיך להתחמם, הרכב המשכנתאות החדש ממונף יותר, דבר שמעלה את הסיכון בענף. שוק הדיור הינו סיבה נוספת שאנו לא צופים כרגע שבנק ישראל יפחית את הריבית.


סך המשכנתאות שנלקחו ביולי עמד על כ-6.7 מיליארד ₪, עלייה של כ-14 אחוזים בהשוואה ליולי בשנה שעברה, נגיעה מרמת השיא שנרשמה ביוני 2015 (ערב עליית מס הרכישה על דירות). אך בניגוד לשיא הקודם הפעם שיעור המשכנתאות לצורכי השקעה נמוך בהרבה.


הירידה המהירה בריבית למשכנתאות (בשל הירידה המקבילה בתשואות אג"ח הממשלתיות) ושיעור האבטלה הנמוך תרמו לעלייה בפעילות (בקרב כל סוגי הרוכשים). בנוסף, ייתכן שגם העלייה בהערכות משקי הבית שהממשלה החדשה תעלה מיסים, במיוחד המע"מ, תרמו להקדמת הרכישות ולקיחת המשכנתא.

בחינת שיעור המימון של הלווים (LTV) מראה שיותר משליש מהמשכנתאות נושאות שיעור מימון של מעל ל-60 אחוזים. משמעות הדבר שהרכב המשכנתאות החדש ממונף יותר, דבר שאומנם כרגע איננו בא לידי ביטוי באחוז ההלוואות שבפיגור אך מעלה את הסיכון בענף.

שוק הדיור הינו סיבה נוספת שאנו לא צופים כרגע שבנק ישראל יפחית את הריבית מרמתה הנוכחית, ובמקרה של ייסוף מהיר יעדיף קודם למצות את הכלים של התערבות בשוק המט"ח.

מנץ ליונה
ריבית בנק ישראל נותרה השבוע ללא שינוי על 0.25 אחוז בהתאם לכל הציפיות. הבנק שינה את ההכוונה העתידית שלו בכך שהדגיש שהריבית לא תעלה למשך זמן ממושך. כלומר, הבנק הסיר רשמית את כוונתו להעלות את הריבית. בנוסף, הוועדה הבהירה שבמידת הצורך ינקטו צעדים להרחיב את המדיניות המוניטרית. אך יחד עם זאת, בהודעה לעיתונות גם הודגשו חוזקן של הפעילות המקומית בהובלת הצריכה הפרטית ויצוא השירותים. לכן, אנו לא צופים כרגע שהבנק יפחית את הריבית מרמתה הנוכחית הנמוכה, ובמקרה של ייסוף מהיר הבנק יעדיף קודם למצות את הכלים של התערבות בשוק המט"ח.

למרות החששות, הצריכה הפרטית ממשיכה את המומנטום החיובי גם בתחילת הרבעון השלישי.
למרות הירידה בסנטימנט החברות ומשקי הבית בתחילת הרבעון השלישי, הצריכה הפרטית התחילה את הרבעון השלישי בתנופה; כך על פי מדד ערך פדיון המכירות ברשתות השיווק שעלה בשיעור נאה של 1.7 אחוזים ביולי (על פי נתונים מנוכים עונתיות) לרמת שיא חדשה, ובקרוב ל-6 אחוזים בהשוואה ליולי בשנה שעברה. גם מדד ערך הרכישות בכרטיסי אשראי עלה ב-1.4 אחוזים ביולי ובקרוב ל-10 אחוזים בהשוואה ליולי בשנה שעברה.

נקודות מרכזיות


ישראל
· הריבית ללא שינוי והיא תישאר כך עוד זמן רב.
· שוק הדיור ממשיך להתחמם כאשר סך המשכנתאות שנלקחו ביולי נמצא במרחק נגיעה מהשיא שנרשם לפני 4 שנים.
· למרות החששות, הצריכה הפרטית ממשיכה את המומנטום החיובי גם בתחילת הרבעון השלישי.
· הציפיות לאינפלציה ירדו קלות בטווחים של מעל ל-5 שנים.

בעולם
· גם לאחר העדכון, הצריכה הפרטית בארה"ב הובילה את הצמיחה ברבעון השני ופיצתה על החולשה בהשקעות.
· הצריכה הפרטית בארה"ב התחילה חזק גם את הרבעון השלישי, אך קצב עליית המחירים המתון יאפשר לבנק המרכזי להמשיך ולהפחית את הריבית.
· ראש ממשלת בריטניה דחה את חזרת הפרלמנט מפגרה ובכך קירב את המדינה מאוד ליציאה מהאיחוד ללא הסכם. הפאונד נחלש.
· האינפלציה בגוש האירו יציבה ורחוקה מיעד הבנק המרכזי. האירו המשיך להיחלש על רקע הצפי לתגובה מוניטרית של הבנק המרכזי בחמישי הבא.
· אמנם סנטימנט חברות התעשייה בסין השתפר קלות באוגוסט, אך הציפיות לעתיד עדיין שליליות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il