TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מסלול חדש וראשון מסוגו: מתחם מיקרו תעשייה לתחום הפודטק יוקם בקריית שמונה


משרד הכלכלה והתעשיה
עלות הקמת המתחם שישתרע על שטח של 17 דונם, נאמדת בכ-100 מיליוני שקלים, מהם: מענק של משרד הכלכלה והתעשייה בהיקף של 27 מיליוני שקלים

משרד הכלכלה והתעשייה רואה בתעשייה יצרנית את אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית, במיוחד לאור התרומה התעסוקתית והכלכלית העצומה למשק ולחברה. תעשיית הפודטק החלה לצמוח בישראל בשנים האחרונות, ותחום הפודטק תופס מקום מרכזי ומוביל גם בעולם.


לצורך פיתוחה של תעשיית הפודטק, מפתח המשרד מספר מיזמים, תכניות וכלים לטובת קידום התחום באזור הגליל, זאת, במטרה ליצור מארג קשרים חדשני וייחודי שיאפשר פיתוח וקידום של תחום הפודטק על כל שלביו ומרכיביו. כך למשל: הקמת מכון לחדשנות במזון באזור קריית שמונה, הקמת חממת פודטק לסטרטאפים של הרשות לחדשנות, מתן תיעדוף להשקעות בתחום הפודטק באזור קריית שמונה באמצעות חלק מכלי הסיוע המרכזיים של משרד הכלכלה והתעשייה, וכד'. כלים אלו צפויים לתמוך בביסוס אקוסיסטם אטרקטיבי לתחום החדשנות במזון באזור קריית שמונה ולצמיחה כלכלית של אזור הגליל כולו.


כחלק מפעילות זו, מתפרסמת בימים אלה הוראת מנכ"ל 6.10 - הקמת מתחם מיקרו תעשייה – פודטק תעשייתי, שמטרתה קידום פעילות תעשייתית חדשנית בתחום הפודטק בקריית שמונה ומינוף כלכלי של האזור כולו, לצד חיזוק הפעילות התעשייתית קיימת, בדגש על תעשייה זעירה ובינונית, תוך מתן ביטוי למצוינות וחדשנות בענף.


המסלול פונה ליזמים המעוניינים להקים מתחם מיקרו-תעשייה, המבוסס על חללי עבודה וייצור מודולריים להשכרה, הכוללים מתקנים משותפים, לצד תפעול המתחם ואספקת מעטפת שירותים רחבה (דוגמת ליווי רגולטורי ועסקי) ויצירת שיתופי פעולה בענף הפודטק. המתחם שייבנה מיועד להשכרה לתעשיות מזון מתקדמות שיקומו באזור קריית שמונה.


שיעור הסיוע שיינתן למיזם יהווה 25% מעלות התכנית המאושרת אותה יגיש היזם, ולא יותר מ-27 מיליון ₪. המתחם יקום באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה, פארק הביו טק. שטח המגרש המיועד הינו בהיקף של כ-17 דונם.

הכללים המלאים, אופן ההשתתפות בתוכנית מופיעים בהוראת מנכ"ל 6.10 מיום 12.08.2019 המפורסמת באתר משרד הכלכלה והתעשייה ומופיעה בקישור:
https://www.gov.il/he/departments/policies/economy-dgi-instructions-06-10


משרד הכלכלה והתעשייה מעונין למנף את ההתפתחויות בתחום הפודטק המתרחשות בשנים האחרונות והצפויות להשפיע על האופן בו אנו מגדלים מזון, סוג המזון אותו אנו מייצרים, אופן הייצור (כולל הפחתת בזבוז, ומזון בריא ובטוח יותר), שינוי המודלים לשיווק המזון, ואופן צריכתו. בכך, היקף ההשפעה של תחום הפודטק על החברה, כלכלה, איכות הסביבה, צפוי להיות משמעותי ביותר ובהתאם גם הפוטנציאל הכלכלי בתחום.


המיזם איתו יוצא משרד הכלכלה נועד אף להתמודד עם תופעה המכונה "עמק המוות", לפיה סטרטאפים ישראלים מצליחים המגיעים לשלב הבשלת המוצר, מבצעים "אקזיט" ונמכרים לחברות גדולות, ברובן בינלאומיות. מתחם המיקרו תעשיה שיספק שטחי השכרה לצד ליווי עסקי ומקצועי לתעשיות חדשניות וצעירות, יאפשר לסטרטאפים הישראלים את התמיכה בתחילת דרכם ובשלבי הייצור המסחרי, ויעודדם להפוך למפעלים יצרניים ולתעשייה ישראלית מתקדמת.


מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות: "אנו פועלים בתפיסת פיתוח כלכלי-אזורי לפיה משרד הכלכלה והתעשייה מניח תשתיות ומנועי צמיחה ליצירת אקוסיסטם אזורי וארצי בתחום הפודטק והחדשנות במזון, ולפיתוח סביבה תומכת שתעודד השקעות עסקיות באזור קריית שמונה והגליל המזרחי. ענף זה הנו בעל פוטנציאל בינלאומי - הביקוש העולמי למזון בריא ולפתרונות תזונה מתקדמים פוגש הן את המדינות המתפתחות והן את המדינות המפותחות, וככזה מהווה הזדמנות מיוחדת להצלחת מהלכים אשר ישימו את הגליל ואת התעשייה הישראלית על המפה".


יגאל צרפתי, מנהל מינהל אזורי תעשיה: "מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה ממשיך לפתח את אזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה ויוצא במסלול חדשני וראשון מסוגו להקמת מתחם מיקרו תעשייה, המהווה חלק מהאקוסיסטם האזורי בתחום הפודטק הנבנה בימים אלו בקריית שמונה".
...



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il