TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנלייט חתמה על הסכמי כוונות עם בנק הפועלים למימון פרויקטי אנרגית הרוח "רוח בראשית" ו-"יתיר" בהשקעה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקלים


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
שילוב של אנרגית רוח יחסוך למשק מיליארדי שקלים בעלויות גיבוי למתקנים סולאריים בזכות הגיוון בשעות הייצור השונות

הפרויקטים יספקו מאות משרות ברמת הגולן ובדרום הארץ


גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מסר: "העצמאות האנרגטית של ישראל וכלכלת יישובי הגולן בהמתנה עכשיו רק לממשלת ישראל. אחרי אישור התכנית בועדה לתשתיות לאומיות ולאחר אישור בג"צ, הסדרנו גם את מתווה המימון ואנו מוכנים להתחיל בהקמה בהקדם. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב מיידית ולהפסיק את המחדל הבירוקרטי המקומם של משרדי הממשלה בפרישת אנרגיית הרוח בישראל. שחרור הפרויקטים מחנק הבירוקרטיה של משרדי הביטחון, האוצר והאנרגיה, אפשרי מיידית, ויחלץ את המדינה מהפיגור ההיסטורי של פרישת אנרגיה מתחדשת ביחס לכל מדינות העולם"


אנלייט אנרגיה מתחדשת מודיעה כי חתמה על הסכמי כוונות למימון פרויקטי אנרגית הרוח "רוח בראשית" ו"יתיר", בהספק מצטבר של כ-220 מגה-וואט, הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, על ידי קונסורציום מלווים בהובלת בנק הפועלים. סך המימון לפרויקטים צפוי לעמוד על כ-1.1 מיליארד ₪.


בהתאם להסכמי הכוונות, יועמד לכל פרויקט, בנפרד וללא תלות בין הפרויקטים, מימון במתכונת של מימון פרוייקטלי נון-ריקורס (Non-recourse Project Financing) במינוף מוערך של כ-85%-80% מעלות ההשקעה הכוללת, המוערכת בהיקף של 950-1,100 מיליון ₪ לפרויקט בראשית ובהיקף של 170-190 מיליון ₪ לפרויקט יתיר.


ההלוואה לכל פרויקט תיפרס על פני כ- 21 שנים, ותכלול את תקופת ההקמה ועוד 19 שנים ממועד קבלת הרישיון הקבוע.


חתימת מערך מסמכי המימון המפורטים והמחייבים כפופה, בין היתר, להשלמת תהליכי בדיקת הנאותות של הבנק ויועציו בקשר עם אותו פרויקט, לשביעות רצון הבנק וכן לגיבוש כלל ההסכמות בקשר עם עסקת המימון וקבלת אישורים נדרשים בקשר עם הפרויקטים.


שני הפרויקטים נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים ביותר. עם זאת יובהר כי אין עדיין וודאות מלאה בדבר התממשותם, וכי הם ממתינים עדיין לאישורים רגולטוריים שונים, וביניהם אישור הממשלה להסדר הפריסה של הפתרון הטכנולוגי לאנרגיית רוח בישראל הנדרש על ידי משרד הביטחון.


רוח בראשית הינו פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול מסוגו בישראל, כ- 190 מגה-וואט שיספקו חשמל נקי לכ- 60,000 משקי בית בצפון. הפרויקט הינו מיזם התשתית הגדול ביותר בגולן ומשותף לשמונה ישובים ולחברות אנלייט ואוירם.

יתיר הינו פרויקט אנרגית רוח לייצור חשמל נקי בהספק של כ - 32 מגה-וואט בשיתוף שלושה ישובים והחברות אנלייט ואוירם.


הפרויקטים יספקו מאות משרות בתקופת ההקמה ועשרות משרות קבועות לאורך כל תקופת ההפעלה. שילוב של אנרגית רוח יחסוך למשק מיליארדי שקלים בעלויות גיבוי למתקנים סולאריים בזכות הגיוון בשעות הייצור השונות.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-96% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. מאז הקמתה בשנת 2008, החברה הקימה למעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 500 מגה-וואט, וכיום מפתחת פורטפוליו פרויקטים גדול במספר מדינות, מתוכו מעל 750 מגה-וואט נוספים מצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il