TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נאומה של מרילין יוסון, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין בכנס הרצליה


מרילין יוסון, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין
בלוקהיד מרטין, אנו מחויבים עמוקות למשימה זו, ומעריכים את היותנו חלק מדיאלוג חשוב זה ומהדיונים המתקיימים במהלך ימי הכנס

תודה על האירוח, אלוף (במיל') עמוס גלעד ותודה על ההזמנה לשאת דברים באירוע חשוב זה. זהו כבוד עבורי להיות כאן ולייצג את חברת לוקהיד מרטין בכנס הרצליה 2019.


במשך 19 שנה, הכנס מהווה את מקום הכינוס המרכזי לדיונים בנושאי מדיניות במדינת ישראל. כאן, מנהיגים מהממשלה, התעשייה והאקדמיה מתכנסים במטרה לשמוע, ללמוד ולחפש תובנות על האתגרים מולם אנו מתמודדים בחודשים ובשנים הקרובות. התוצאה היא כנס שמעודד החלפת מידע ורעיונות נועזים, חשיבה חדשנית, וכן מאמצים קואופרטיביים ופעולות שמטרתן לחזק את הביטחון, להרחיב הזדמנויות ולבנות עתיד טוב יותר עבור מדינת ישראל ותושביה.


בלוקהיד מרטין, אנו מחויבים עמוקות למשימה זו, ומעריכים את היותנו חלק מדיאלוג חשוב זה ומהדיונים המתקיימים במהלך ימי הכנס.


הנושא בכנס השנה הוא "ניווט במים סוערים – עת לשינוי". "ניווט במים סוערים" מתאר כראוי את גודל הכוחות והאופן הדינמי של המפה הגיאו-פוליטית במאה ה-21. החלק השני של משפט נושא הכנס: "עת לשינוי", מסמל את ההבנה שאנו עומדים בנקודת זמן קריטית בהיסטוריה. האפשרות לנווט בצורה יעילה במים הסוערים שעומדים לפנינו, כרוכה בהחלטה לבחור מה הצעד הבא שניקח.


ברוח נושא הכנס, ברצוני לדבר היום על טבעם של המים הסוערים בפניהם אנו עומדים, הלקחים שראוי ללמוד מן ההיסטוריה בהקשר לדרכים המוצלחות שאיפשרו לנו להתמודד עם איומים בעבר, ומדוע עלינו לאמץ טכנולוגיות חדשות שיוכלו לסייע לנו לנווט מול האתגרים שעומדים בפנינו.

הסתכלות על הסביבה הגיאו-פוליטית הקשה של המאה ה-21, טווח האתגרים מולם עומדות מדינות חופשיות ושומרות חוק הולך וגובר. בכל העולם, איומים ביטחוניים מכפילים את עצמם בכל מרחב: באוויר, בים, ביבשה, בחלל ובסייבר. האיומים הללו אלימים ובלתי צפויים ומתפתחים בקצב מהיר. הם עשויים להגיע במקביל, באופן מתואם וממושך, על ידי מדינות ששואפות לכח אזורי או השפעה עולמית. אותם איומים, יכולים גם לפגוע באזרחים תמימים בדרכם לעבודה או למטלות היום-יום. הם עשויים להיות א-סימטריים, על ידי שחקנים לא-מדינתיים המאוחדים על-ידי אידיאולוגיה או קיצוניות דתית.

הטווח הרחב של מגוון האיומים איתם אנו נאלצים להתמודד היום, עלול ליטול את חייהם של אזרחים או חיילים, לעלות מאות מיליוני דולרים למדינות הנפגעות, לערער את היציבות בשוקי ההון ולפגוע בתשתיות ואפילו לגרום למשברים הומניטאריים בינלאומיים חוצי-גבולות. אין מדינה או עם שמבינים לעומק את המציאות הקשה הזו כמו מדינת ישראל, אשר נולדה בתווך למציאות בלתי צפויה וכאוס. משנת 1948, ישראל נאלצה להתמודד עם מגוון רחב של איומים אשר הגיעו מאויבים רבים. במשך 71 שנים, תושבי מדינת ישראל הצליחו להתמודד עם כל האתגרים, אחד אחרי השני מתוך תחושת הצורך להגנה על החופש, החיים, הקהילה והתקווה. המדינה ותושביה הוכיחו פעם אחר פעם את יכולתם לנווט במים סוערים באמצעות נועזות, כושר המצאה ומחויבות עמוקה לאימוץ טכנולוגיות ודרכי חשיבה חדשות.


במרכז המאמצים הללו עומד צה"ל, שההיסטוריה שלו מהדהדת ומלאת תעוזה וחדשנות. לוקהיד מרטין גאה להיות חלק ברבים מהמבצעים החשובים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. השותפות בינינו מתפרשת על פני שבעת העשורים האחרונים החל ממלחמת העצמאות. בשלהי 1947, עת החלו ענני המלחמה להתאסף. בצל מאורעות השואה, מנהיגי העם היהודי ראו כי הם עומדים בפני איומים משמעותיים וכי עליהם לעשות הכל כדי להגן על עמם.


אחד האנשים יוצאי הדופן אליהם פנו היה מהנדס לשעבר בחברת לוקהיד, בשם אל שווימר. לשווימר ניתנה המשימה לסייע ל"הגנה" לרכוש מטוס. שווימר החליט לחפש אחר המטוס המגוון, החדשני והמוכח ביותר בעולם באותו הזמן: לוקהיד קונסטליישן. הקונסטליישן, או "קוני", תוכנן במקור לשימוש מסחרי אזרחי. למעשה, זהו מטוס הנוסעים האזרחי המדוחס הראשון שאיפשר לטוס מהר וגבוה יותר בגבהים שמזג אוויר בעייתי ולא צפוי. מיד לאחר כניסתו של המטוס לשירות, החלה מלחמת העולם השנייה.


כוחות האוויר האמריקאיים החלו להשתמש במטוס לצרכי תובלה למרחקים ארוכים לצורך נשיאת חיילים ואספקה. הם נתנו למטוס את שם הדגם C-69. לאחר ניצחון כוחות הברית במלחמה, מטוסי "קוני" רבים חזרו לשירות מסחרי, חלקם הפכו לגרוטאות ומוקמו בבסיסי אחסנה. שווימר ידע זאת. הוא גם הכיר את היכולות המוכחות והגמישות המבצעית של המטוס, שיכלו להיות מועילים מאין כמוהם למדינת ישראל.


הוא פעל בנחישות ורכש שלושה מטוסי קונסטליישן, לאחר מכן גייס צוות קטן להתאים ולשפץ אותם לצרכים האזוריים. תחת מסווה של חברת תעופה מפנמה, שווימר וצוותו הבריחו את המטוס דרך מרכז אמריקה ומעל האוקיינוס האטלנטי. המטוסים עברו דרך מזרח אירופה בדרכם לישראל. מטוסי הלוקהיד-קונסטליישן הפכו לחלק קריטי בכח האוויר הראשוני של מדינת ישראל. תרומתם באוויר הייתה חיונית למלחמתה של ישראל לעצמאות.


זוהי לא הפעם האחרונה בה הפלטפורמות של החברה שלנו תרמו לביטחונה של מדינת ישראל. שני עשורים לאחר מכן, הם שימשו תפקיד מפתח במלחמת ההתשה. בשנת 1969, כוחות מצריים הפכו למתקדמים וקלטו טכנולוגיות חדשות. מכ"מים חדשים איפשרו למצרים לזהות מטוסים ישראליים בתדירות הולכת וגוברת אשר איפשרו לסכל תקיפות ישראליות בשטח האויב. באמצעות טיסות סיור גילו כוחות צה"ל את מיקומו של אחד המכ"מים. ההחלטה הייתה לתקוף את המכ"ם. לפני ביצוע התקיפה עלה רעיון חלופי: מה אם, במקום לתקוף את המכ"ם, צה"ל יתפוס אותו? כך החל להתגלגל מבצע "תרנגול 53".


בין כלי הטיס שנבחרו למשימה היה מסוק ה-CH-53 "יסעור" החדשני באותם הימים. מסוק היסעור היווה קפיצת מדרגה עבור חיל האוויר הישראלי: אפשרות נשיאת משקלים כבדים יותר, יכולות תמרון מוגדלות וקשיחות גדולה יותר בגוף המסוק. בערב ה-26 לדצמבר 1969, יצא חיל האוויר הישראלי למבצע הסחה לאורך תעלת סואץ. במקביל, כוחות צנחנים חדרו לאתר המכ"ם ופירקו אותו. מסוקי CH-53 נקראו לשאת את מתקן המכ"ם לשטח ישראל. כתוצאה מתפיסת המתקן הצליח חיל האוויר להשיג מידע מודיעני על יכולות האויב וליצור אמצעי נגד מתאימים ובסופו של דבר, להחזיר את העליונות האווירית.


עד לימים אלו ממש, מסוקי ה-CH-53 "יסעור" ממשיכים לשאת חיילים וציוד, לבצע משימות סודיות ופעולות חילוץ והצלה עבור חיל האוויר הישראלי. למעשה, רק לאחרונה חגגנו 50 שנות פעילות למסוקי היסעור בחיל האוויר.


הסיפור ההירואי האחרון שברצוני לספר הוא סיפור שאנו בלוקהיד מרטין גאים בו במיוחד. ביוני 1976, מחבלים חטפו את טיסת איר פראנס מתל אביב לפריז והנחיתו אותה באנטבה, אוגנדה. החוטפים דרשו את שחרורם של מחבלים מורשעים אשר היו בחזקה ישראלית. הם שיחררו את רוב הנוסעים אך סירבו לשחרר 105 חטופים יהודיים וישראלים שהיו על סיפון המטוס. ממשלת ישראל נכנסה למשא ומתן עם המחבלים. במקביל, החל צה"ל בתכנון מבצע שחרור להצלתם של בני הערובה. המוסד אסף מידע חיוני על שדה התעופה, החוטפים ומיקומם של בני הערובה.


מידע קריטי זה נועד להכנתו של מבצע נועז להסתנן לשדה התעופה ולהציל את בני הערובה. ב-4 ליולי, שבוע לאחר נחיתתה של טיסת איר פראנס באוגנדה, ארבעה מטוסי C-130H "הרקולס" מתוצרת לוקהיד המריאו מישראל עם יותר ממאה חיילים ישראלים. כמעט שמונה שעות לאחר מכן, תחת מעטה הלילה, נגעו גלגלי מטוסי ההרקולס בשדה התעופה באנטבה. חלק מהכוחות תדלקו את המטוסים ללג הראשון בדרך הביתה. חלק נוסף יועד לפגוע במטוסי הקרב של אוגנדה שהיו במקום במטרה לוודא כי לא יהוו איום בדרכם הביתה ויחידה נוספת יועדה למצוא את בני הערובה ולהביאם בשלום. בתוך פחות משעה כל הכוחות סיימו את משימתם. כל בני הערובה, למעט שלושה, חולצו בשלום.


כל כוחות צה"ל, למעט אחד, נשארו בחיים. אנו גאים על כך שאיש אמיץ אחד, סייע בהובלת המשימה, אז בדרגת סא"ל יהושע (שיקי) שני, שכיום מוביל את לוקהיד מרטין בישראל. אנו גאים בנוסף בעובדה שחיל האוויר מפעיל גם היום את מטוסי ההרקולס, יותר מ-40 שנה לאחר המבצע. כיום, טייסים חיל האוויר מטיסים את הגרסה החדשה של המטוס, ה-C-130J, שקיבל את השם "שמשון". המטוס יודע לבצע כמעט הכל: תובלה, תדלוק אווירי וסיוע במבצעים הומניטאריים. בלוקהיד מרטין, אנו גאים בהשפעות של הטכנולוגיות שלנו. ה-C-69, CH-53 וה-C-130 נטלו חלק משמעותי בהגנה על חייהם של אזרחי ישראל, החיילים ואנשי צוות האוויר בכל אחד מהמבצעים הללו.


ניתן לראות לקח עקבי בכל אחת מהפעולות ההירואיות הללו. פעם אחר פעם טכנולוגיות חדשניות וגמישות הצטרפו לחיזוק וביצוע האומץ הישראלי, התעוזה והתושיה. בכל אחד מהמקרים, המנהיגים הישראליים חתרו להחזיק את הטכנולוגיה הטובה ביותר שקיימת עבור צה"ל, ובייחוד עבור חיל האוויר. ביצועים, מהירות, הכח, הגמישות והשרידות המתקדמים ביותר בכדי לבצע את המשימה ולשמור על חיי אדם.


במבט על טווח האיומים הרחב של המאה ה-21, חשוב שנלמד את הלקח מההיסטוריה. בכדי לנווט במים סוערים ולקבל כיוון חדש אנו חייבים לאמץ טכנולוגיות ויכולות חדשות שיהפכו את הבלתי-צפוי לצפוי. לאפשר למנהיגים ומובילי המדיניות להחזיק בכלים אסטרטגיים מכריעים, שיחזקו וישלבו בין כלל הכוחות הצבאיים. כאשר מדובר בביצוע משימות ועמידה ביעדים אין פלטפורמה טובה ממטוס ה-F-35 "אדיר". כאן, בישראל, חיל האוויר מוכיח שמטוס ה-F-35 הוא לא "עוד מטוס" שנוסף לכוחות האוויר של המדינה. ה-F-35 מאחד, מגדיל ומחזק את כלל הכוחות הצבאיים של מדינת ישראל.


חיל האוויר הישראלי הוא מהראשונים בעולם לגלות לעומק את יכולותיו של ה- ה-F-35 ומה הוא מסוגל לעשות. ישראל הייתה אחת השותפות לתוכנית לפני עשר שנים וחיל האוויר היה הראשון בעולם להפעיל את המטוס בפעילות מבצעית.


חיל האוויר הישראלי נמצא בחזית פיתוח תהליכי תחזוקה, יישומים טקטיים וטכניקות מבצעיות. אנשי חיל האוויר משתפים מהלקחים וניסיון הטיסה במטוס עם מקביליהם ברחבי העולם. החל מראש הממשלה ועד אחרון החיילים והאזרחים אשר מחפשים אחרי תקווה בשמיים, הישראלים מבינים את היכולות הבלתי מנוצחות של מטוס ה-F-35.


ישראל מבינה שמטוס ה-F-35 משנה את כללי המשחק, אינטגרטור ומכפיל-כוח. בראש ובראשונה, ה-F-35 מספק שרידות משנת כללי-משחק. המטוס מסוגל להגיע למקומות בהם אף מטוס מהדור הרביעי מסוגל להגיע ולפעול בצורה מדויקת רחוק מכל מטוס אחר. השילוב של מהירות עם יכולות חמקניות, יכולות אמצעי-נגד ולוחמה אלקטרונית, מאפשרות למטוס להתגבר על מערכות הגנה מתוחכמות ולספק השפעה א-סימטרית. המטוס מרחיב את שדה הקרב בצורה יעילה ומשנה את מה שידענו על המושג עליונות אווירית.


יכולות אלה הופכות את המטוס להרבה יותר מ"מרתיע". ה"אדיר" מאפשר לבכירי הממשלה ומפקדי הצבא להשתמש בכלי אסטרטגי מכריע. הוא באמת "גיים צ'יינגר". יכולת נוספת של המטוס היא האפשרות להשתמש בו כאינטגרטור: ה-F-35 מסוגל לאסוף מידע רב מהחיישנים הרבים ומהאוויוניקה שלו, להתיך אותו ולהפיק מידע מבצעי יקר ערך לשותפיו למשימה וכן להציג לטייס מידע רב לצורך ביצוע פעולות נדרשות. טייס של המטוס בכוחות הנחתים של ארה"ב הסביר את היתרונות שהמטוס מביא, וציין כי "ה-F-35 משלב מידע בצורה יעילה ואומר לי מה קורה סביבי. לא רק בקשר הרדיו אלא באמצעות לייזר, אינפרא-אדום ומערכות אלקטרו-אופטיות".


זהו, בדרך כלל, הדבר הראשון שטייסים במטוס שמים אליו לב בבואם לטוס על המטוס. הם יודעים הרבה יותר ממה שידעו עד כה. היתוך המידע מהחיישנים ותהליכי עיבוד המידע לא מוגבלים רק לטייסי המטוס. המטוס מסוגל לשמש כתחנת מידע וממסר אווירי בשדות קרב צפופים, להכווין כוחות, להגביר תשדורות תקשורת ולאפשר לשלב כוחות מגוונים במאמצי הפגיעה באויב.


כל אלו, ועוד, הופכים את מטוס ה-F-35 למכפיל כוח ללא מתחרים. בזכות היכולות שלו לחלוק את המידע שהוא אוסף, המטוס מסוגל לספק תמונה ברורה של שדה הקרב באוויר, בים וביבשה ובכך לזרז את תהליכי קבלת ההחלטות. בנוסף, יכולתו של המטוס לשלב ולעבוד עם מערכות נוספות מגדילות את הפוטנציאל להתמודד עם איומים מתפתחים וטכנולוגיות חדשות בשדה הקרב. לדוגמא, ה-F-35 כבר הוכיח את הערך שלו כסנסור מוטס לתיאום עבור מערכות הגנה אוויריות. באמצעות טכנולוגיית ה-C4I שהוטמעה במטוסי ה"אדיר", המטוסים מהווים כלי חשוב להתמודדות אפשרית עם איום הרקטות של חיזבאללה על ידי זיהוי ותיעדוף מטרות מתמשך עבור חיל האוויר.


ה-F-35 הוכיח את הגמישות שצה"ל וחיל האוויר הוקירו ומיקסמו לאורך ההיסטוריה. משימות אשר לרוב מבוצעות על ידי מטוסים ייעודים או מותאמים לקרבות אוויר-אוויר, תקיפות אוויר-קרקע, לוחמה אלקטרונית או איסוף מודיעין ומעקב. כיום, כולן יכולות להתבצע על ידי טייסת "אדיר" אחת. בשלבים הראשונים של לחימה, מטוסי ה-F-35 יכולים להיות הראשונים לחדור לשטח האויב מבלי להתגלות ולהרוס את איומי הקרקע-אוויר. השמדת האיומים מהקרקע מפנה את הדרך למטוסי ה-F-35 הנוספים שיכולים לשאת עד 18,000 ליברות של תחמושת פנימית וחיצונית בתצורה רגילה עם פצצות כבדות במשקל 5,000 ליברות ויותר.


לסיכום, אין מטוס כמו ה-F-35 "אדיר" בכל הנוגע לאיסוף מידע ושימוש בשדה הקרב המודרני על ידי מדינת ישראל. המטוס מסוגל להתמודד עם מגוון איומים באמצעות רתימה של מגוון יכולות על ידי צה"ל ולהציל חיים. בכך, הוא יוצר מטריה קולקטיבית שמאפשרת לאזרחי ישראל להתהלך בביטחון ברחובות חיפה, תל אביב וירושלים. בלוקהיד מרטין, אנו יודעים כי הכח האמיתי של צה"ל עומד בזכות אומץ ליבם של הנשים והגברים המשרתים בו. ביקור אחרי ביקור בישראל, אני מלאת השראה נוכח החשיבות הרבה וכובד הראש שהמנהיגים והמפקדים במדינת ישראל נותנים לחיי אדם, יש רוח מיוחדת ותחושת קהילתיות שייחודית בעיניי למדינת ישראל.


מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, ביטא זאת היטב: "הקשר בין המפקדים למשפחות ובין הצוותים שמשרתים בכל טייסת לבין חבריהם שנפלו במהלך שירותם הצבאי הם חלק בלתי נפרד מהמורשת המפוארת של חיל האוויר".


בלוקהיד מרטין, אנחנו מכירים באיכות המיוחדת של הערכים ודפוסי החשיבה בישראל. בנוסף, אנו רואים כיצד הטכנולוגיות והיכולות שלנו שומרים על חיי הכוחות הישראלים – והאזרחים – בשלום. זו הסיבה שאנו שואפים ללא הרף לספק את הטכנולוגיות והיכולות הטובות ביותר לשמור על חיי אדם.


אנו יודעים שבישראל, כל מנהיג בממשלה ובצבא לוקח את המשימה שהוטלה עליו באופן אישי. בטיחות ושרידות הם דרך הכרחית לבחינה של כל טכנולוגיה או יכולת. לתוך הסביבה של איומים מתעצמים, ה-F-35 השיק את הדור החמישי בכח האווירי הצטרפותו לחיל האוויר והיותו פלטפורמה שרידה המאפשרת הגנה על חיי צוותי האוויר בסביבה רווית איומים ברחבי האזור.


החיישנים וכח העיבוד של המטוס מאפשרים לקבל תמונת מודיעין טובה יותר והגנה טובה יותר בשמיים לעומת העבר.


במבט לעתיד, לוקהיד מרטין מחויבת להביא עוד טכנולוגיות פורצות דרך לישראל, כדוגמת ה-CH-53K שמשלב יותר כח, מהירות גבוהה יותר ויכולת נשיאת משקל גדולה מכל מסוק קרבי אחר עד כה. המשמעות היא שרידות, גמישות מוגברת ואפשרויות הפעלה גדולות יותר עבור צה"ל וחיל האוויר.

ברצוני להודות שוב, בשם עובדות ועובדי לוקהיד מרטין, למנהיגים בישראל על האמון שהם נותנים בחברה שלנו. אנחנו יודעים שמים סוערים עוד לפנינו אשר יהוו אתגרים רבים. אנחנו גם למדים מההיסטוריה מה הוא הכיוון שעלינו לקחת. אנו מחוייבים לבחור בכלי טיס וטכנולוגיות שיביאו לאלו המשרתים ונלחמים את היכולות לעצב את האירועים ולהגדיר את העתיד.


יחד, כבר יותר מ-70 שנה, הוכחנו ונמשיך להוכיח שאומץ לב, תעוזה ותושיה יכולים להגן על תושבי ישראל ולהבטיח שלום, קידמה ועתיד טוב יותר לאומה כולה.

תודה על תשומת הלב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il