TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אורט בראודה, חברת תפן וחברת ESI זכו במכרז משרד הכלכלה והתעשייה להפעלת המכון לייצור מתקדם


משרד הכלכלה והתעשיה
המכון יוקם בתקציב ממשלתי של 35 מלש"ח ויעסוק בהטמעת חדשנות טכנולוגית בתהליכי ייצור במפעלי תעשייה, במטרה להביא להעלאת הפיריון ולחיזוק יכולת התחרות של התעשייה הישראלית בעולם

לאחר הליך מכרזי מורכב ומעמיק, משרד הכלכלה והתעשייה בחר קבוצה זוכה להקמת והפעלת המכון לייצור מתקדם. הקבוצה הזוכה מורכבת משלושה חברים בעלי מומחיות בעולמות הייצור המתקדם.


מכללת אורט בראודה, אשר ממוקמת בכרמיאל, מקיימת מחקר יישומי בעולמות הרובוטיקה ומכשירה מהנדסים עבור התעשייה. חברת תפן מבצעת הטמעות של טכנולוגיות ייצור מתקדם בתעשייה וחברת ESI מפתחת טכנולוגיות ופתרונות המתבססים על ביג דאטה.


יחד, הקבוצה הזוכה מביאה ניסיון עשיר בעולמות הייצור המתקדם והיכרות מעמיקה עם התעשייה הישראלית וצרכיה. מנהל המכון המיועד הינו מר בני מויאל, לשעבר מנכ"ל חברת מדג"ל וכיום יועץ לתעשייה.


המכון מוקם על ידי מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, בשותפות עם רשות החדשנות, משרד האוצר ומשרד המדע והטכנולוגיה. המכון ישמש כעוגן לאומי בתחום הייצור המתקדם, ויספק למפעלי תעשייה שירותי אבחון וייעוץ מסובסדים מטובי המומחים בארץ ובעולם. שירותי הייעוץ הפרטניים יתבססו על ניתוח האתגרים וההזדמנויות של המפעל בתהליך הייצור שלו וזיהוי השיטות והטכנולוגיות אשר יובילו לשיפור תהליכי הייצור, ביניהן רובוטיקה מתקדמת, הדפסת תלת מימד, ביג-דאטה, IOT, שימוש בחומרים מתקדמים ודיגיטציה של תהליכי העבודה.


לצד שירותי הייעוץ המסובסדים, יקים המכון מרכז ידע שיעמיד לרשות התעשייה את חזית הידע העולמית בתחום הייצור המתקדם ויחזק את הקהילה סביב הפעילויות השונות הנעשות בישראל בתחום הייצור המתקדם – חברות תעשייה, סטארטאפים אקדמיה, וכלי מימון. המכון יפעיל גם תשתית פיילוט אשר תשמש את צוות המכון, חברות תעשייה, יזמים, חוקרים ועוד, להדגמות, הוכחות היתכנות ופיתוחים של טכנולוגיות שונות. המכון מבוסס על מודלים קיימים בעולם כגון מכוני פראונהופר בגרמניה, ומכוני ייצור מתקדם בארה"ב.
המכון יוקם בתקציב ממשלתי בהיקף 35 מלש"ח וצפוי להוביל להשקעות נוספות של עשרות מיליוני שקלים באמצעות המגזר העסקי.


המכון יוקם ויפעל בצפון הארץ ויספק את שירותיו ללקוחות בכל הארץ. ההחלטה להקימו בצפון התקבלה כחלק מתכנית הממשלה לחיזוק הצפון, זאת לאחר שהאזור זוהה כבעל פוטנציאל להתפתחות של אקוסיסטם פורץ דרך בידע, במחקר וביישום של ייצור מתקדם.


מלבד השירותים שיספק לתעשייה בישראל יפעל המכון גם ברמה הבין לאומית באמצעות ביסוס שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים בעולם – מכוני מחקר, חברות רב לאומיות, קרנות השקעה ואוניברסיטאות בכדי להביא לזרימה של ידע והשקעות בתחום, ולהביא את ישראל לעמדה מובילה בתחום הייצור המתקדם בעולם.


הקמת המכון הינה חלק מתפיסה אסטרטגית לפיה התעשייה בישראל נדרשת לבצע קפיצת מדרגה על מנת להתמודד עם התחרות הגלובאלית המשתנה והשינויים הטכנולוגיים. חלון הזמן להטמעת השינויים הינו מוגבל, ועל כן משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף רשות החדשנות מרכזים מאמץ לסייע לאלפי מפעלים לעבור את השינוי להטמעת שיטות ייצור מתקדמות.


במהלך זה טמונה הזדמנות כלכלית משקית משמעותית, שכן אימוץ מוצלח של טכנולוגיות חדשניות אלה צפוי להוביל לשיפור כושר התחרות של החברות והעלאת הפריון לעובד, להתבטא בשיפור ברווחיות וברמות השכר ואף להביא לצמיחה מחודשת של התעשייה מוטת הייצור וליצירת מקומות עבודה איכותיים בשכר גבוה. המהלך תואם גם את מדיניות הממשלה לחיזוק הפריפריה ושילוב אוכלוסיות בתעסוקה איכותית.


כיום ה"סטארט אפ ניישן" נתפס כנחלתם של חברות ההזנק הטכנולוגיות, אולם התעשייה המתקדמת מביאה את כל ענפי הייצור לשורה אחת עם תעשיית ההייטק, כקטר המוביל את הצמיחה של המשק הישראלי.
עוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה: "הקמת המכון תסייע לתעשייה הישראלית לבצע את הקפיצה הנדרשת בשדרוג תהליכי הייצור.


המעבר לתעשייה מתקדמת הוא לא בגדר מותרות, אלא שאלה של להיות או לחדול עבור מפעלי התעשייה שצריכים להתמודד עם התחרות בעולם. לצד הקמת המכון לייצור מתקדם, המינהל ממשיך לפעול לשיפור הסביבה העסקית לתעשייה ולסיוע בהסרת חסמים, בכדי לספק מענה מיטבי לצרכים של התעשייה בישראל".


דר' מלכה ניר, ראש זירת ייצור מתקדם, רשות החדשנות: פרוייקט זה מהווה נדבך נוסף בשיתופי הפעולה בין רשות החדשנות למשרד הכלכלה לקידום התעשייה הישראלית כמובילה בזירה הבינלאומית.


המאמץ המשותף להטמיע תהליכי ייצור מתקדם בתעשייה, יוביל לחדשנות טכנולוגית, לשיפור הפריון ולעידוד התעשייה המתקדמת בפריפריה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il