TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לראשונה, פסטיבל יהודי מתקיים השבוע בלודז׳, פולין


פסטיבל יהודי מתקיים השבוע בלודז׳, פולין
"היהדות מרימה את ראשה בפולין ואנו שמחים על ההזדמנות לחגוג את זה״, מסר מייסד ויו"ר" שבי ישראל״, מיכאל פרוינד
בעיר לודז׳ בפולין מתקיים לראשונה השבוע פסטיבל יהודי לרגל חג השבועות הנקרא "פסטיבל השלווה". הפסטיבל, שאורגן על ידי הקרן לשימור המורשת היהודית בפולין, בשיתוף עם שליח ארגון "שבי ישראל" ללודז׳ הרב דוד שחובסקי, המשמש גם כרב הקהילה, הוא אירוע ייחודי שמחבר בין אמנות ותרבות יהודית לרוחניות. הפסטיבל כולל הקרנת סרטים, שיעורי לימוד תורה, סדנאות אומנות ובישול, קונצרטים ועוד.

"כדי להתבונן פנימה אל תוך עצמך ולהרהר על החיים הסובבים אותנו, נדרש זמן ומרחב", אמר שיחובסקי. "תושבי לודז' הצטרפו אלינו כדי לקחת הפוגה, להיפתח זה לזה וללמוד על החיים העכשוויים של הקהילה היהודית בפולין״.

פסטיבל השלווה החל בשבת, ה-8 ביוני, עם ליל לימוד תורה לכבוד חג השבועות, שבו יהודים באופן מסורתי מתכנסים לצורך לימוד משותף. למחרת נערך סיור מיוחד באתרים היסטוריים של העיר לודז׳, ואתמול, שלישי, נערך טקס במרכז הקהילתי היהודי במעמד הרב הראשי של פולין מיכאל שודריך שבו נחשפה מצבה לזכרו של מאוריצי גוטנטג ז״ל, ראש המחלקה הראשונה של חטיבת מכבי האש.

ב-8 בספטמבר 1939 פלשו הכוחות הגרמניים ללודז' ומיד החלו במרדפים אחרי היהודים אשר מנו אז 223,000 נפשות, כ-34% מכלל תושבי העיר לפני פרוץ המלחמה. בתחילת 1940 הכריחו הנאצים יותר מ-164,000 יהודים לחיות בתחומי גטו לודז', שהיה מוקף בגדר תיל ובגדר ולא היו בו מים זורמים או חשמל. היה זה הגטו השני בגודלו, אחרי גטו ורשה, שהוקם על ידי הגרמנים בשואה. תושבי הגטו באו בעיקר מלודז' ומהעיירות הסובבות אותה, אך גם מאוסטריה, צ'כיה, גרמניה ולוקסמבורג. בתקופת השואה נרצחו בו יותר מ -68,000 יהודים על ידי הגרמנים ועוזריהם.

בינואר 1942 החלו הגרמנים לגרש יהודים מגטו לודז 'למחנות ריכוז נאציים. הנאצים ואנשי הס"ס חיסלו את הגטו במהלך חודש אוגוסט 1944, תוך כדי גירושם של יותר מ -60,000 תושבים, רובם יהודים, למחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. בתום המלחמה שרדו רק כ-900 מיהודי גטו לודז'.

כיום רשומים בפולין כ-4,000 יהודים, אולם ההערכות הן שעשרות אלפים מסתירים עד היום את זהותם האמיתית, או שפשוט אינם מודעים לה. בשנים האחרונות מתרחש בפולין תהליך מופלא שבמסגרתו יהודים רבים, אשר הבורות והאנטישמיות הקיצונית שבה נתקלו לאחר השואה גרמה לרבים מהם לאבד כל קשר ליהדות ואף להתנצר, חוזרים אט-אט ליהדותם.

"למרות העובדה שלאלפיֿ צעירים פולנים יש הורים, סבים או אפילו סבים גדולים שהיו צריכים להסתיר את זהותם היהודית במשך עשרות שנים, מאז נפילת הקומוניזם היהדות מרימה את ראשה בפולין ואנו שמחים על ההזדמנות לחגוג את זה״, מסר מייסד ויו"ר" שבי ישראל״, מיכאל פרוינד.

אודות ארגון "שבי ישראל":
שבי ישראל הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 2002 על ידי מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, אשר פועל לחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות עם צאצאי יהודים ברחבי העולם. הארגון פעיל במדינות רבות בעולם ומסייע לקהילות שונות, ביניהן צאצאי האנוסים (בספרד, פורטוגל, דרום איטליה, אמריקה הדרומית ומקומות נוספים), היהודים הסובוטניקים שברוסיה, יהודי קאייפנג (צאצאי הקהילה המתבוללת בסין), היהודים הנסתרים בפולין, קהילת "בני מנשה" בהודו ועוד. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il