TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המ-לט פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2019


המלט
ההכנסות הסתכמו בכ-42.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-44.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

קצב כניסת ההזמנות של המ-לט בישראל ובחברת הבת בקוריאה גדל באופן משמעותי ברבעון הראשון של שנת 2019 ביחס לשני הרבעונים האחרונים

ה-Ebitda ברבעון הראשון הסתכם בכ-4 מיליון דולר בהשוואה לכ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

החברה מעריכה כי ההתייעלות התפעולית המתבצעת בחברות הנרכשות תשפר את רווחיות הקבוצה ברבעונים הבאים

במהלך הרבעון השני לשנת 2019 התקבלה הזמנת רכש מלקוח בויאטנם בסך של כ-4.6 מיליון דולר בתחום בקרת הזרימה. החברה משקיעה מאמצי שיווק לקבלת הזמנות נוספות מלקוח זה

סקירת מגמות השווקים:
שוק הפוטו-וולטאי מתעורר- לחברה נוכחות במערכות ייצור מתקדמות רבות, שנבנות עבור הלקוחות, שעשויות להגדיל את הפעילות בתחום זה ברבעונים הבאים.


שוק הגז הטבעי מאד חזק והחברה צופה פרוייקטים גדולים בקוריאה, ויאטנם ואינדונזיה.
תחום הסמיקונדקטורס בסין במגמת צמיחה והחברה מרחיבה את כניסתה לענקיות הציוד ההנדסי במדינה.

אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט, מסר: "הרבעון הראשון של השנה אופיין בהמשך מגמת החולשה בשוק הסמיקונדקטורס תוך ביצוע מאמצי שיווק במזרח אסיה בתחומי התעשייה התהליכית ובקרת התהליך. בשוק הסמיקונדקטורס אנו מעריכים שהמחצית השנייה של שנת 2019 תתאפיין בגידול משמעותי בביקושים למוצרי הקבוצה לאור התעוררות הנצפית בשוק.


תוצאות החברה הבת בקוריאה הושפעו נקודתית מראש השנה הקוריאנית שחל ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לפעילותה ברבעון הרביעי של השנה הקודמת. בהמשך השנה אנו מצפים לגידול בביקוש בעיקר למערכות לטרמינלים לגז טבעי. בעקבות איחודה של החברה הקוריאנית חלה ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של הקבוצה כתוצאה מרווחיותה הגולמית הנמוכה יחסית מול הרווחיות הממוצעת של הקבוצה.


עובדה זו באה לידי ביטוי בהשוואת נתוני רבעון ראשון 2019 למקבילו אשתקד. להערכת החברה, ההתייעלות התפעולית המתבצעת בחברות הנרכשות תישא פרי ותשפר את רווחיות הקבוצה ברבעונים הבאים.


המ-לט מבוזרת היטב בשווקים, קצב כניסת ההזמנות הולך וגדל ולמרות הירידה בהכנסות הרבעון הראשון, אנו צופים שהמחצית השניה של שנת 2019 תהיה חזקה בקרב הלקוחות הגדולים שלנו. במהלך הרבעון התחלנו לעבוד עם מספר לקוחות אסטרטגיים חדשים בתחום הסמיקונדקטורס, בתי זיקוק וטרמינלים להולכת גז טבעי ואנו פועלים באופן נמרץ על קבלת הזמנות נוספות בתחומים אלו.


החברה אף חתמה על הזמנה ראשונה, שאינה מהותית, למכירת ברזים טכנולוגיים בתחום התעשייה החכמה (IIOT, Industrial Internet of Things) . המ-לט ממוקדת בשיפור תהליכים תפעוליים ולוגיסטיים, בהגדלת המכירות והרווח ובמימוש תכנית הצמיחה הרב שנתית שהציבה לעצמה."

המ-לט, העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים, שסתומים ומערכות פיקוד ובקרה לתעשיות התהליכיות ותעשיות האולטרה נקיות, פרסמה היום את תוצאות פעילותה לרבעון הראשון לשנת 2019.

המכירות ברבעון הראשון לשנת 2019 צמחו הסתכמו בכ-42.9 מיליון דולר לעומת כ-44.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות הקבוצה נובעת להערכת ההנהלה מצמצום זמני בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה בקיזוז גידול בביקושים בטריטורית המזרח הרחוק. החברה מעריכה כי בהמשך השנה הביקוש למוצריה יגבר בשלושת תחומי פעילותה, ובעיקר במחצית השנייה של השנה. יצויין כי קצב כניסת ההזמנות של המ-לט בישראל ובחברת הבת בקוריאה גדל משמעותית ברבעון הראשון של שנת 2019 ביחס לשני הרבעונים האחרונים.

מכירות תחום המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון הראשון בכ-16.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-18.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות המוצרים האולטרה נקיים ברבעון הראשון של שנת 2019 ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובעת להערכת ההנהלה בעיקר כתוצאה מירידה זמנית בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה והמזרח הרחוק. באירופה הירידה במכירות נובעת מירידה במכירות של חברת הבת היצרנית באנגליה עקב החשש של הלקוחות באירופה מהשפעת ה"ברקזיט" על האספקות.

מכירות תחום התעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון הראשון בכ-19 מיליון דולר בהשוואה לכ-24.6 ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות המוצרים לתעשייה התהליכית ברבעון הראשון של שנת 2019 ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובעת בעיקרה מירידה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות צפון אמריקה והמזרח הרחוק וכן, משינוי יזום בתמהיל המכירות בחברת הבת בסין.

מכירות תחום בקרת זרימה, שאוחד לראשונה בתוצאות החברה באוגוסט 2018 בעקבות רכישת חברה בקוריאה, העוסקת בבקרת זרימה להולכה של נוזלים וגזים, זינקו ב-323% והסתכמו בכ-7.5 מיליון דולר. תחום מוצרים לבקרת זרימה כולל גם את תוצאותיה של חברת הבת בסינגפור, שנרכשה באוקטובר 2017 ותוצאותיה של החברה הבת בנורווגיה, שנרכשה באוקטובר 2016. במהלך הרבעון השני לשנת 2019 התקבלה הזמנת רכש בסך כ-4.6 מיליון דולר במסגרת פרויקט של לקוח בויאטנם לבניית טרמינל גז טבעי נוזלי (LNG). החברה מעריכה כי תתקבלנה הזמנות נוספות מלקוח זה.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכם בכ-12.5 מיליון דולר (כ-29.2% מסך המכירות) וזאת בהשוואה לכ-15.8 מיליון דולר (כ-35.5% מסך המכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מאיחוד לראשונה של תוצאות פעילותה של חברת הבת שנרכשה בקוריאה, לה שיעור רווחיות גולמית נמוך משיעור הרווחיות הממוצעת בשאר חברות הקבוצה וכן מירידה במכירות הקבוצה ללא ירידה מתאימה בעלויות קבועות בעלות המכר.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכם בכ-1.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-5.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA (רווח תפעולי בתוספת פחת והפחתות) ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכם בכ-4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ב-Ebitda נובע מהירידה בהכנסות ומיישום לראשונה של תקן IFRS16. בנטרול השפעת תקן IFRS16, ה- Ebitda ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכם בכ-3.1 מיליון דולר.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכם בכ-186 אלף דולר בהשוואה לכ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי נכון ליום 31.3.2019 הסתכם בכ-77.2 מיליון דולר לעומת כ-76.9 מיליון דולר ליום 31.12.18. השינוי בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח בתקופת הדוח.

אירועים בתקופת הדו"ח ולאחריה

ב-9 בינואר 2019 נחתמו הסכמים (Letter of Intent) בין חברת הבת של החברה בקוריאה, שבבעלות מלאה, לבין חברת Samsung Heavy Ind.. ההסכמים, להערכת החברה, הינם בהיקף הזמנות צפוי של כ-9.4 מיליון דולר ובמסגרתם תספק החברה מוצרים לבקרת זרימה בתחום הקריוגני לאוניות המובילות גז טבעי נוזלי (LNG). להערכת החברה, אספקת המוצרים לפי תנאי ההסכמים תבוצע החל מהרבעון השני של 2019 ועד סוף שנת 2020. בנוסף, חברת הבת בקוריאה צפויה לקבל הזמנות רכש נוספות מלקוח זה למוצרים שלא במסגרת ההסכמים בסכום של כ- 1.7 מיליון דולר, כך שסך הזמנות הרכש הצפויות הינו כ- 11.1 מיליון דולר.

ב-29 בינואר 2019 המ-לט זכתה במכרז לאספקת מחברים של מוצרים אולטרה-נקיים וכן מחברים רגילים במסגרת פרויקט של הקמת המפעל החדש של Micron בסינגפור. המפעל המכונה A`-10 `FAB מיועד לייצור 3D NAND flash memory לסמיקונדוקטור. הקבוצה צופה לקבל בפרויקט זה הזמנות של מוצרים בהיקף כספי של 8-10 מיליון דולר במהלך תקופת הפרוייקט המתוכננת לשנת 2019 ועד סוף שנת 2020.

ביום 21 במרס 2019 מר אליעזר פרנפס החל את כהונתו כסמנכ"ל הכספים של החברה.

החברה מקימה בתאילנד מפעל גימורים הכולל חדרים נקיים, בהיקף השקעה לא מהותי, וזאת במטרה לשפר את זמינות אספקת המוצרים של הקבוצה לתעשיית מוצרים אולטרה נקיים באזור אסיה.

במהלך הרבעון השני של שנת 2019, קיבלה חברת . Rovac Pte Ltdחברת נכדה בשליטת החברה, הזמנת רכש מחברה ווייטנאמית, לאספקת מוצרים של חברת VALVE CO. LTD S&S, חברת בת בבעלות מלאה של החברה, בתחום בקרת הזרימה. הזמנת הרכש הינה במסגרת פרויקט של הלקוח לבניית טרמינל גז טבעי נוזלי (LNG) בויאטנם. הזמנת הרכש התקבלה אחרי זכיה של הקבוצה במכרז של הלקוח לאספקת מוצרים לשניים מתוך חמישה חלקים של הפרויקט, כאשר למיטב ידיעת החברה, מלבד פרויקט זה קיימת בנייה של שלושה פרויקטים נוספים מסוג זה בוויאטנם על ידי אותו הלקוח. התשלום בגין אספקת המוצרים על פי תנאי הזמנת הרכש עומד על סך של כ-4.6 מיליון דולר, כאשר התשלום יתבצע בהתאם לאבני דרך הקשורים למועדי אספקת המוצרים כפי שנקבע בהזמנת הרכש. הקבוצה צפויה לספק את המוצרים הנדרשים לבניית הטרמינל במהלך המחצית השנייה של שנת 2019. להערכת החברה, בשלב זה, הזמנת הרכש אינה מהותית. החברה פועלת לקבל הזמנות נוספות במסגרת הפרוייקט הנוכחי וכן הזמנות נוספות מהלקוח בעת בנייה של טרמינלים נוספים.

אודות המ-לט:
המ-לט בשליטת קרן פימי (60%), היא מהחברות המובילות בעולם לייצור ומכירת ברזים, מחברים שסתומים ופתרונות בקרה לטמפרטורות גבוהות, ללחצים גבוהים ולתנאי ואקום לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות ולהולכת גזים בתחום המוליכים למחצה. עם לקוחות החברה נמנות החברות המובילות בעולם בתעשייה התהליכית ותעשיית המוליכים למחצה. החברה נוסדה בשנת 1961 ומתקני הייצור והנהלתה ממוקמים באזור התעשייה ציפורית. המ-לט מעסיקה כ-1,100 עובדים בישראל וברחבי העולם, ומתקני הייצור של החברה בישראל מתפרשים על מעל ל-25 אלף מ"ר. להמ-לט חברות בנות בארה"ב, קנדה, אנגליה, גרמניה, הולנד, יפן, סין, רוסיה, צרפת, נורווגיה קוריאה וסינגפור. מניותיה של המ-לט נסחרות בבורסה לני"ע בתל אביב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il