TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט ברוקראז - שופרסל צפי לדוח


דיסקונט
צפי לדוח חלש אך שיפור בהמשך, ממשיכים להמליץ בתשואת יתר

צפי לדוח חלש ב-29.5 בשל עיתוי החגים, הפסדים בניו פארם ויישום IFRS16 לראשונה
תמצית: בהתחשב בתקן החדש אנו צופים רווח נקי של כ-48 מ' ₪, ביחס לכ-68 מ' ₪ אשתקד. הירידה, שהינה כ-20 מ' ₪, מקורה במספר סיבות: כ-8 מ' בגין יישום לראשונה של IFRS16 והיתר בגין עונתיות החגים, השקעות בניו פארם ומיצוי השקעות במיזמים השונים (אמריקן אאוטלט ותיירות). הירידה צפויה על אף שיפור באשראי.

פירוט: לעניין החגים, השנה הפסח התרחש באמצע אפריל ואילו אשתקד בתחילתו, כך שאשתקד הרכישות לקראת החגים היו ברבעון 1, אפקט שתרם למכירות. במגזר הקמעונאות הרווחיות התפעולית הצפויה הינה כ-2.7% ביחס לכ-3.3% אשתקד וזאת בעיקר בשל השקעות במיזמים כאמור (ברבעון 4 אשתקד הרווחיות הייתה גם כן נמוכה מסיבה זו ועמדה על כ-2.3%).


במגזר האשראי אנו צופים שיפור נאה ומעבר מהפסד של כ-13 מ' אשתקד לרווח של מספר מ' בודדים. בניו פארם אנו צופים הפסדים של כ-15 מ' ₪, ביחס להפסד של כ-2 מ' ₪ אשתקד. IFRS16 צפוי להשפיע לחיוב על הרווח התפעולי (תוספת של 15 מ') אך לשלילה על הרווח הנקי (ירידה של כ-8 מ') בשל גידול בהוצאות המימון.

בהסתכלות קדימה - בנטרול IFRS16 השיפור הצפוי בנקי (טרם חד"פ) הינו כ-16%
למרות צפי לרבעון חלש, בהסתכלות קדימה אנו צופים כי 2019 תסתיים, בנטרול IFRS16, בצמיחה ברווח הנקי של כ-16%. במכירות אנו צופים עלייה של כ-4% על רקע צמיחה מתונה בקמעונאות וצמיחה מהותית באשראי ובניו פארם (בעיקר בשל פתיחת 10 סניפים). הרווחיות התפעולית עבור כלל החברה צפויה לעלות מכ-3.5% לכ-3.7% (4.2% כולל IFRS16) בעיקר על רקע שיפור בפעילות האשראי.

למרות צפי לדוח חלש והשקעות רבות בפארם, ממשיכים להמליץ בתשואת יתר
פרט לשיפור ב-2019, עם צפי לעלייה ברווח הנקי טרם יישוםIFRS16 של כ-16%, בהסתכלות ארוכת טווח אנו צופים עלייה הדרגתית בתוצאות על רקע המשך שיפור באשראי וצמצום הפסדים בניו פארם. בפעילות זו החברה צפויה עוד לספוג עלויות, בעודה מרחיבה את מספר החנויות תוך התמקדות במיקומים טובים יותר, אך אפקט זה צפוי להניב פירות בטווח הארוך יותר. במגזר הקמעונאות אנו צופים אמנם כי ב-2019 הרווחיות תהיה דומה ל-2018 עם 3% תפעולי, אך שלאורך זמן נראה שיפור הדרגתי כתוצאה מהמשך גידול במותג הפרטי, המשך שיפור בפעילות שופרסל עסקים וכן תשואה בגין ההשקעות הגבוהות בפעילות האונליין (השקעות של כ-600 מ' ₪ על פני 4 שנים שגילמנו במודל). לאור כך, אנו ממשיכים להמליץ על שופרסל בתשואת יתר במחיר יעד של כ-28.7 ₪ למניה, המגלם כ-19% אפסייד, עם צפי לתשואת דיבידנד של כ-2%.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il