TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט ברוקראז - רמי לוי צפי לדוח


דיסקונט
צפי לדוח חלש על רקע החגים ויישום IFRS16, ממשיכים להמליץ בתשואת שוק

צפי לדוח חלש ב-29.5
אנו צופים ירידה ברווח הנקי של כ-20%, מכ-35 מ' ₪ אשתקד לכ-28 ₪. הירידה צפויה כתוצאה מ-IFRS 16 (כ-3 מ' ₪) והיתר בגין עיתוי החגים, כמו גם גידול בהוצאות התפעוליות.

במכירות אנו צופים עלייה של כ-7%, בזכות פתיחת 2 סניפים חדשים מאז אשתקד, תוספת של קופיקס שאוחדה החל מרבעון 4 וכן עליית מחירים קלה מאז אשתקד (הערכה שלנו). הצמיחה צפויה להתקזז חלקית עם סטגנציה בחנויות הזהות על רקע עיתוי החגים.


ברווחיות התפעולית אנו צופים ירידה מכ-3.5% אשתקד לכ-3.2%. מחד אנו צופים עלייה ברווחיות הגולמית בשל העדר החגים, עליית מחירים מאז אשתקד וכן המשך פעילות במרלו"ג החדש. מנגד, הפסד של כ-2 מ' מצד קופיקס ועלייה בשיעור העלויות התפעוליות בשל פתיחת חנות במהלך הרבעון והתייקרות כללית צפויים להכביד ולהביא לירידה ברווחיות.

IFRS16 צפוי להעיב, אם כי פחות להערכתנו ממה שצפוי בשוק, על רקע אפשרות לשינוי באופן יישום התקן לראשונה


לפי הדיווחים עד כה התקן אמור להביא לירידה ברווח הנקי של כ-25 מ' ₪ בשנה. בפועל להערכתנו החברה עשויה ליישם באופן שונה את התקן ביחס לדיווחיה עד כה, ובכך להביא למזעור ההשפעה השלילית הצפויה. זאת ע"י יישום בגישת "מאז ומעולם" במקום בגישת "מעתה ואילך".


 יישום זה עלול לפגוע בהון אך להפחית את הנזק לרווח העתידי. נציין כי שופרסל אימצה את שתי הגישות באופן משולב, כך שלמרבית החוזים התייחסה "מעתה ואילך" ואילו לחלקם הקטן יותר בגישת "מאז ומעולם". ביחס לשופרסל, לרמי לוי גמישות גבוהה בחלוקת דיבידנדים וכן נכס פיננסי מהותי, כך שהחשש מפגיעה בהון נמוכה יותר, מה שמאפשר יישום נרחב יותר של גישת "מאז ומעולם".

המשקיעים יצפו לשיפור באמינות, אך סביר שמידע זה יתקבל בעיקר בדוח השנתי
בדוח השנתי צוין כי המספרים ל-2018 בוקרו וניתנה עבורם חוו"ד חלקה ללא סייג. עם זאת, ניתנה חוו"ד שלילית בנוגע להליכי הבקרה הפנימית. להערכתנו המשקיעים מצפים כעת לעקביות רבה יותר וכן לגילוי בנוגע לצעדים שנוקטת החברה לצורך שיפור הליכי הבקרה. נציין כי אין מחויבות רגולטורית לדווח חוות דעת על הליכי הבקרה הפנימית בדוח הרבעוני אלא רק בשנתי, כך שמדובר בציפייה מצד המשקיעים שלא בטוח תתממש בדוח הקרוב.

על רקע מגמות מעורבות ורמת התמחור ממליצים להיחשף במשקל שוק
לסיכום, ניכרות כעת מגמות מעורבות. בפן החיובי: הסביבה העסקית בשוק המזון נוחה בעוד סטורנקסט מדווח על עלייה מתחילת השנה ביחס לאשתקד של כ-2.5% , מזה כ-1.2% במחירים, סיום תקופת ההרצה של המרלו"ג צפויה להטיב וכן גלום פוטנציאל באפשרות הכניסה לערים.


בפן השלילי הפוטנציאל הגלום בהתרחבות בסניפי הדיסקאונט מוצה ברובו, הכניסה לעיר עלולה לקחת עוד זמן, יכולת ההתייעלות התפעולית להערכתנו די מצומצמת ואין בה "הרבה בשר" וברבעונים האחרונים ניכר חוסר עקביות בנתוני הרווחיות, כך שיכולת החיזוי קדימה מורכבת יותר מבעבר. לאור כך, נטל ההוכחה בנוגע לשיפור הליכי הבקרה ועקביות התוצאות מוטל כעת על החברה. על רקע מגמות מעורבות ורמת התמחור, ממשיכים להמליץ להיחשף לחברה במשקל שוק במחיר יעד של כ-207 ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il