TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יניב חברון, אלומות


יניב חברון- אלומות. קרדיט צלמת- ניקול דה קסארו
"אג"ח בריבית שלילית - באירופה זו מציאות יומיומית מתרחבת"

בנימה אישית


האירופאים פשוט איבדו את זה – 4 שנים אחרי שממשלת גרמניה הנפיקה אג"ח בריבית שלילית ומה שהיה נראה כמו תופעה משברית זמנית ונדירה, הפכה למציאות יומיומית מתרחבת. העקום הגרמני מצוי עמוק בטריטוריה שלילית והעלאת ריבית כלל לא מצויה על הפרק בשלוש השנים הקרובות, אולי אפילו הפחתה נוספת. מנהלי כספים באירופה פשוט משלמים לממשלה, לחברות ולבנקים כדי שייקחו את כספם למספר שנים (לא חודשים, אלא מספר שנים!!!)

אומנם האינפלציה באירופה שעלתה ל1.7% והצמיחה שחזרה לרמה של 0.4% הרימו ראש לאחרונה אבל לפחות לפי העקום, לא צפוי שינוי חיובי כלשהו והתשואות קרובות לרמות השפל המתארות חשש ממשבר פיננסי/מיתון.

לא חסרות סיבות לדאגות באירופה
המשבר באיטליה יחזור בקרוב - איכשהו המשבר האיטלקי, חמק לו עד כה תחת מסווה של פשרה על רמת הגירעון השנתי לשנת 2019 שאין סיכוי שהוא יושג. בינתיים הבנק המרכזי באיטליה הוריד את יעד הצמיחה מרמה של 1% לרמה של 0.2% שספק גם אם היא תושג לנוכח הסיכונים לצמיחה. במקביל הבנק העלה את יעד הגירעון מרמה של 2% לרמה של 2.4%.


במילים פשוטות יותר, יעד הגירעון עלה לאותה רמה שאותה דחה האיחוד האירופאי ודרש קיצוצים ממשלת איטליה כדי לעמוד ביעד גירעון סביר יותר. אז בינתיים באיחוד מגיבים בשתיקה רועמת, אבל היא לא תחזיק מעמד יותר ממספר חודשים, בטח במידה ותחזית הגירעון תראה עוד פחות טובה בעוד רבעון מעכשיו.


את תזרים האירועים הנ"ל כולכם מכירים ובכל זאת "משבר מחודש באיטליה, יפיל מחדש את שווי האג"ח הממשלתיות, יסכן את ההון של המערכת הבנקאית באיטליה ויגביר את החששות להידבקות במערכת הבנקאית האירופאית".

טראמפ מסכן את אירופה
מלבד איטליה גם תעשיית הרכב הגרמנית מצויה לפני תקופה מאתגרת. מצד אחד כלכלת סין מגמגמת מה שיפגע בביקושים ועוד עשוי להידרדר במידה ומלחמת הסחר ארה"ב-סין תימשך. מצד שני, מדיניות המכסים של טראמפ לא תפסח על תעשיית הרכב, למרות שבינתיים נדחתה בחצי שנה נוספת. לסיכון הזה אפשר להוסיף את הסנקציות על איראן שהטילה ארה"ב שצפויים לפגוע באירופה הן ברמה הכלכלית והן ברמת מחירי האנרגיה (אירופה היתה התכוונה ליהנות מאוד מהסכם הגרעין בתקופת אובמה וחזרה של איראן לזירה הבינלאומית).

תשואות אג"ח גרמניה ל-10 שנים ירדה השבוע לרמה נמוכה מ 0.1%- מה שמשקף כמובן את הסיכון לאירופה ואת חוסר היכולת של הבנק המרכזי להעלות את הריבית בשנים הקרובות. המשבר האיטלקי מאיים לפרוץ מחדש ואיתו הקרע של אירופה שגם ככה רוב תושביה מעריכים כי היא לא תשרוד במתכונתה הנוכחית יותר מעשור. אם אתם רוצים לדאוג יותר, נסו להבין את המניע של אירופה להבליג לאיטליה על הגירעון הגבוה, לעכל את הטעויות בהערכות הכלכליות והמוניטריות של הבנק המרכזי ונסו להעריך את הסיכונים לכלכלה הגלובלית שיילוו את אירופה בשניהם הקרובות.

המלצות המרכזיות

סיכון מח"מ –קשה להערכה. מחד גיסא, בנק ישראל עשוי להפתיע עם העלאת ריבית, מאידך גיסא, התנאים להעלאת ריבית פחות טובים ומשבר סין ארה"ב עשוי להוריד את התשואות עוד יותר.

הסיכונים לשווקי המניות עולים – הטריגר המרכזי לתיקון בשוק המניות אחרי עונת הדוחות הוא כמובן קריסת השיחות בין ארה"ב וסין. בשלב זה המשקיעים מעריכים כי זה רק חלק מהמשא ומתן אבל זה עשוי להפוך במהירות למציאות.

הצמדה – אחרי חודשים של שבהם הציפיות האינפלציוניות עלו בצורה משמעותית, רצוי להתחיל לחזור לאחזקה מאוזנת. מלחמת סחר עשויה לפגוע במחירי הסחורות.

שווקים מתעוררים – קריסת השיחות בין ארה"ב לסין עשויה להיות טריגר לתיקון אלים בשוק המניות הסיני וכנגזרת בשווקים מתעוררים נוספים.

מחירי נפט – מצליחים להתחזק מעל רמה של 60. הסנקציות על איראן תומכות בעליית מחירים הנפט, וגם התפוגגות חלק מהחששות להמשך מלחמת הסחר הצליחו לייצב את מחירו.











טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il