TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בדיקת CofaceBdi: שיפור במצב החברות בבורסה בתל אביב – רק 8.6% מהן עם הערות עסק חי בדו״חות 2018 לעומת 9.5% בשנת 2017


תהילה ינאי COFACEBDI
בסיכום שנת 2018 עמד מספר החברות בבורסה בת"א על 569 חברות # במהלך שנת 2018 נמחקו 56 חברות ונוספו 43 חברות
בשנת 2018 חל שיפור במצבן הפיננסי של החברות בבורסה בתל אביב, כך עולה מבדיקת חברת המידע העסקי CofaceBdi, שנעשתה על בסיס הדוחות השנתיים. על פי הבדיקה, שיעור החברות שלהן הערת עסק חי עמד בסוף 2018 על 8.6%, זאת לעומת 9.5% בשנת 2017. עוד עולה מהבדיקה שאחת מכל 12 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מיידית.

הערת עסק חי היא תמרור אזהרה חמור לבעלי המניות והחוב של החברה. הערת עסק חי משולבת בדו״חות הכספיים על ידי רואי החשבון המבקרים של החברה, כאשר הם מעריכים שהחברה עלולה שלא לשלם את מלוא התחייבויותיה, בעיקר את החובות שאמורים להיפרע בזמן הקצר.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, ״ מהבדיקה שלנו עולה כי שיעור הערות העסק החי אמנם רשם שיפור נוסף בהשוואה לשנים קודמות, אולם עדיין מדובר על אחת מכל 12 חברות בבורסה שנמצאת בסכנת קריסה מיידית, כך שיש עוד מקום לשיפור רב. חשוב לציין כי, הערות "עסק חי" נרשמות בקרב החברות המנייתיות למעט בודדות. בנוסף, השנה אנו גם עדים לגידול במספר החברות שנמחקו מהבורסה בעקבות הרפורמה בשוק המדדים, שנכנסה לתוקף באוקטובר 2018, אותה הובילה הרשות לניירות ערך, אשר תרמה למחיקה של 20 חברות".

בבדיקה שערכו כלכלני CofaceBdi עם סיום עונת פרסום הדו״חות של החברות בבורסה בתל אביב, עולה כי נכון לסוף 2018 מספר החברות הבורסאיות עמד על 569 חברות, זאת לאחר שכאמור במהלך השנה נמחקו 56 חברות, ונוספו אליה 43 חברות. מחיקת החברות מהבורסה היתה כתוצאה ממהלכי מיזוג, פדיון מוקדם, הצעות רכש וכדומה.

מרבית מהערות העסק החי – השקעה ואחזקות
בעוד שבשנים קודמות בתחום הביומד נרשם שיעור החברות הגבוה ביותר עם הערת עסק חי, חלקן השנה מסתכם ב- 25%, השנה חל מהפך ומרבית החברות עם הערות העסק חי הינן מתחום ההשקעה והאחזקות עם 31% מסך הדוחות הכוללים הערת עסק חי. נתון זה מצביע על הרעה במצב החברות בתחום זה. עוד עולה מהבדיקה כי 18% מהערות עסק חי הן של חברות מתחום הטכנולוגיה ו- 14% הן של נדל״ן ובינוי.

בין החברות שלראשונה נרשמה הערת עסק חי בדו״חותיהן : מטומי מדיה גרופ, אפוסנס, ברנמילר אנרג'י.

בין החברות שלהן יש הערת עסק חי מספר שנים ברציפות:
"אפריקה ישראל להשקעות" המחזיקה בנכסים רבים ביניהם "דניה סיבוס", "אפריקה מגורים" ו-"אפריקה נכסים", כאשר החברה חותרת ליישום הסדר חוב מול נושיה השונים.
"ארנה סטאר גרופ" הפועלת בתחומי הנדל"ן המניב ומממנת את פעילותה מהון זר ובעיקר מהון בעלים.

חשוב לציין כי מצד אחד הערת עסק חי מבטאת בעיות פיננסיות מהותיות שבאות לידי ביטוי בהפסדים, תזרים שלילי, גרעון בהון וכו'. הדבר אכן מעיד על סכנה מהותית להמשך קיום פעילותה. עם זאת, אנו עדים לעיתים למקרים בו ניתן גלגל הצלה לחברה בדמות של יכולת לגייס הון לפעילותה, על ידי הזרמת הון בעלים, העברת שליטה, הסדרי חוב (תספורת), מכירה של פעילות הפסדית וכו'.

בין החברות שנמחקו בשנה זו מהמסחר כתוצאה מהצעות רכש, מיזוגים, פדיון מוקדם וכדומה, מציינים ב-CofaceBdi את: סודהסטרים אינטרנשיונל בע"מ עקב מיזוג ב- "פפסיקו", אשדר חברה לבניה בע"מ עקב הצעת רכש ע"י "קבוצת אשטרום" והוט-מערכות תקשורת בע"מ, חברת אג"ח שנמחקה עקב פדיון סופי.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il