TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"מחדל שהסתיים באובדן מיליונים מכספי הציבור – ולא נחקר"


התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד היועמ"ש והמוסד לביטוח לאומי

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ב') לבג"ץ נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה לו להגיש קובלנה משמעתית או לפתוח בחקירה פלילית בעניינו של יועמ"ש המוסד לביטוח לאומי, עו"ד עמוס רוזנצויג. "המדינה יודעת שישנם ליקויים חמורים המחייבים בדיקה, שאחד משומרי הסף של אחד מהארגונים החשובים בישראל פעל בניגוד עניינים - ואינה עושה דבר"

ב-16.05.17 פורסם דוח מבקר המדינה ובו תת פרק העוסק במוסד לביטוח לאומי ובטיפולו בתביעות נגד צד שלישי - ״תביעות שיבוב״. בדוח מצטיירת תמונה עגומה לפיה הביטוח הלאומי לא מיצה את מלוא הפוטנציאל הטמון בזכותו לשיבוב מחברות הביטוח באופן שהביא להפסדי עתק לקופה הציבורית, בסכומים המסתכמים לכדי מאות מיליוני ש״ח על חשבון הציבור.


בפרט, הופנו חיצי הביקורת בדוח כלפי הסכם שערך הביטוח הלאומי עם חברת ״אליהו ביטוח״, ונקבע כי יועמ"ש הביטוח הלאומי, עו"ד עמוס רוזנצויג, שהוביל את ההתקשרות בהסכם עם חברת אליהו ביטוח, פעל שלא לפי כללי המינהל התקין ובמצב של חשש לניגוד עניינים, באופן שעולה, לעמדת המבקר, לכדי עבירת משמעת לכל הפחות. כן נקבע כי לעו"ד רוזנצויג הייתה היכרות אישית עם בעל השליטה בחברת אליהו ביטוח, מר שלמה אליהו ומשפחתו. על פי הערכה של משרד מבקר המדינה, שווי הגמלאות שהביטוח הלאומי ויתר עליהן בהסכם מול חברת אליהו ביטוח, ללא כל תמורה, עולה לכדי 35 מיליון ש״ח.


בסמוך לפרסום דוח המבקר העביר מבקר המדינה את חומרי הבדיקה ליועמ"ש, על מנת שיבחן האם עו"ד רוזנצויג ביצע עבירה משמעתית או עבירה פלילית. לפי הוראות חוק מבקר המדינה, על היועמ"ש להודיע למבקר ולוועדה לענייני ביקורת המדינה תוך שישה חודשים מהיום שהועבר אליו העניין, על דרך טיפולו בנושא – כלומר במהלך חודש נובמבר 2017. בדצמבר 2018 הגיע לידי התנועה מידע לפיו עו"ד רוזנצויג עודנו מכהן בתפקידו כיועץ המשפטי לביטוח הלאומי וכי למרות ממצאי דוח מבקר המדינה בעניינו טרם הודיע היועמ"ש על אופן הטיפול בעניינו של עו"ד רוזנצויג, טרם הוגשה בעניינו קובלנה משמעתית וכן העניין לא הועבר לחקירה פלילית.


במקביל, ב-06.02.18 פנתה המשנה ליועמ"ש עו״ד דינה זילבר למנכ״ל המוסד לביטוח לאומי, מר מאיר שפיגלר, והורתה להנחות את עו"ד רוזנצויג להעביר את הטיפול בנושא השיבוב לגורם אחר בלשכה המשפטית. למרות זאת, בדצמבר 2018 הגיעה לידי התנועה פנייה ממנה עולה חשש שמא עו"ד רוזנצויג עודנו מעורב, לכאורה, ובאופן עקיף, בטיפול בסוגיית השיבוב.


מדובר במחדל של היועמ"ש שנמנע מלקבל החלטה בתוך תקופת הזמן הקצובה בחוק, מחדל שרק מתעצם משום שייתכן ואם יחליט לבסוף להורות על הגשת הליך משמעתי - יהיה זה מאוחר מדי לאור תקופת ההתיישנות בעניין זה. ואף להוסיף על חומרת הנסיבות, הוסיף עו"ד רוזנצויג לכהן בתפקידים בהם ביצע, לכאורה, את עבירות המשמעת המיוחסות לו וכל זאת בשעה שהיועמ"ש, הגורם האחראי על קבלת החלטה על אופן הטיפול בעניין, פועל בחוסר סמכות ונמנע מקבלת החלטות בהתאם לחובתו בחוק. בסיכומו של דבר, המדינה יודעת שמשהו אינו תקין, שישנם ליקויים חמורים המחייבים בדיקה, שאחד משומרי הסף של אחד מהארגונים הגדולים והחשובים בישראל יכול ופעל בניגוד עניינים – ואינה עושה דבר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il