TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יום העצמאות ה-71


S&P מעלות
לקט נתוני דירוג מדינת ישראל – S&P

אגרות החוב של ממשלת ישראל מדורגות על ידי חברות דירוג בינלאומיות החל משנת 1988. חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P היתה הראשונה שהחלה לדרג את החוב הריבוני של מדינת ישראל.


דירוג האשראי של מדינת ישראל משפיע על הנגישות שלה להלוואות ועל רמת הריבית שעליה לשלם עבור הלוואות אלו. דירוג אשראי של מדינות מתבסס על מספר פרמטרים הקשורים לפעילות הכלכלית של מדינות לרבות: צמיחה כלכלית, סחר חוץ, מדיניות תקציבית ומוניטרית, מאפיינים פוליטיים וגיאופוליטיים ועוד.


במרוצת כ-30 שנות דירוג - חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P ביצעה שש העלאות דירוג לחוב הריבוני במטבע זר לטווח ארוך של מדינת ישראל, כאשר העלאת הדירוג האחרונה בוצעה לפני פחות משנה. באוגוסט 2018, העלתה חברת הדירוג S&P את דירוג האשראי של מדינת ישראל ל-'AA-' מ-'A+' וקבעה תחזית דירוג יציבה.


העלאת הדירוג משקפת את השיפור במדיניות הפיסקלית של ישראל אשר, יחד עם ביצועים כלכליים יוצאי דופן, הביאו לירידה משמעותית בהיקף החוב הממשלתי (נטו) בשמונה השנים האחרונות.


התוצר המקומי הגולמי של מדינת ישראל עומד היום על כ-140 מיליארד דולר, עלייה של 50% מאז 2010. כמו כן, קיים עודף בר-קיימא בחשבון השוטף ושיעור האבטלה נמצא בשפל היסטורי. S&P Global Ratings צופה שישראל תמשיך להציג צמיחה כלכלית איתנה, לאחר שהציגה ביצועים כלכליים טובים מאז המשבר העולמי.


דירוג האשראי הנוכחי של מדינת ישראל “AA-“ הינו שלושה נוטצ'ים בלבד מתחת לדרוג המקסימלי (AAA).
הדירוג הראשוני שניתן למדינת ישראל על החוב החיצוני לטווח ארוך היה "BBB-", רמת הדירוג הנמוכה ביותר בדרגת השקעה (Investment Grade).


לפני למעלה מעשור ישראל היתה המדינה עם דירוג האשראי הנמוך ביותר מכל המדינות האירופאיות לחופי הים התיכון. כיום מקבוצה זו רק לצרפת דירוג גבוה מישראל (בנוטצ' אחד בלבד, כמו לבריטניה).


בפרספקטיבה גלובאלית רחבה יותר – לאחר העלאת הדירוג של מדינת ישראל באוגוסט 2018, רק כ- 22 מדינות מתוך כ-130 המדינות המדורגות על ידי S&P הינן בדירוג הגבוה מדירוג ישראל.

בדרוג ברמה של AAA נמצאות היום רק 11 מדינות: אוסטרליה, קנדה, דנמרק, גרמניה, ליכטנשטיין, לוקסמבורג, הולנד, נורווגיה, סינגפור, שוודיה ושוויץ.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il