TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: התפוגגות אי הוודאות הפוליטית תהיה חיובית לשקל


אקסלנס
בנק ישראל יתקשה להעלות ריבית בטווח הנראה לעין - אך אם לא יבהיר זאת בקרוב, השקל עשוי להתחזק ל-3.8 יורו

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "התפוגגות קרובה של אי הוודאות הפוליטית תהיה חיובית לשקל. לדבריו," זהות הממשלה הבאה עומדת בסימן אי וודאות, יחד עם שאלות לגבי איוש התיקים, דרישות קואליציוניות, סוגיית הגרעון הגבוה, עמדות בנושאי רגולציה, מיסוי ועוד. השוק דורש מאי וודאות כשלעצמה פרמיות סיכון . בבחירות הקודמות הפרמיות הללו התבררו בדיעבד כלא משמעותיות, אך יתכן שגם בשל העדר שינויים מהותיים. בתוחלת התרחישים האפשריים התפוגגות אי הוודאות כשלעצמה צפויה להיות חיובית לשקל.


כהנוביץ מתייחס גם להחלטת הריבית הצפויה הערב: "בנק ישראל צפוי להודיע היום על אי שינוי בגובה הריבית והשוק יתרכז בעיקר בנימה של תיאור הסביבה הכלכלית. להערכתנו, הן גישה "יונית)סבלנות) והן גישה ניצית יובילו בסופו של דבר לירידת תשואות, כשגישה ניצית תעשה זאת בדרך של תחנת ביניים בעליית תשואות שתוביל לנזק כלכלי שבסופו של דבר יוביל גם הוא לירידת תשואות, רק חדה יותר.


מכיוון שעצירת הביניים עשויה להיות מהירה מאד, כפי שראינו בדצמבר, לפעמים ימים בודדים, המח"מ הארוך הוא הפוזיציה העדיפה לשני התרחישים. כדי שתתאפשר העלאת ריבית השוק יצפה לראות שינויים ביסודות הכלכליים, ביניהם ביטחון גבוה בצמיחה מעל 3.5%עצירת מגמת התחזקות החדה של השקל, התבססות ציפיות האינפלציה הארוכות מעל 2.5% כשאלה כוללות פרמיית סיכון אינפלציונית .


תנאים אלו אינם קיימים כיום ולא סביר שיצליחו להתקיים בכלכלת עולם מאטה יחד עם מדיניות גלובאלית מרחיבה. נזכיר כי הנגיד העריך בשבוע שעבר שסביבת האינפלציה התבססה בגבול התחתון. המשמעות של התבססות איננה רק שהאינפלציה לא תתגלגל חזרה למטה, אלא שהיא תתקשה גם לעלות לכיוון מרכז היעד, שזה כזכור השאיפה של בנק ישראל, הערכה שתקשה עליו להצדיק העלאת ריבית בטווח הנראה לעין. אם בנק ישראל לא יבהיר בקרוב שאין לו כוונה להעלות ריבית, הון רב ימשיך לזרום לישראל ועשוי בקלות להטיס את השקל לשער של 3.8 מול היורו".


כהנוביץ התייחס גם לדיווחים על התקדמות במגעים לסיום סכסוך הסחר בין ארה"ב לסין: "בשבועיים האחרונים ניכרת אופטימיות סביב סוגיית מלחמת הסחר, בזכות חילופי משלחות רמות דרג ודיווחים על נוסח הסכם מתקדם. אנחנו סקפטיים מאוד. לפי הדיווחים 90% מהסוגיות נפתרות, אך שוכחים לציין שאותם 10% שנשארו הם אלה שמלכתחילה היוו את המכשול העיקרי, בניהם אכיפת ההסכם.


בנוסף, גם בתרחיש אופטימי של פתרון הסוגיות מול סין עשויות לגלגל את ארה"ב למלחמת הסחר הבאה, ואירופה צפויה שוב להיות על הכוונת. למעשה, כבר כעת ידוע שאם וושינגטון ובריסל לא יגיעו בחודשים הקרובים להסכם בנוגע לסקטור הרכב , עשויים להיות מושתים מכסים אמריקאים על תעשיית הרכב האירופאית, מהלך שימחץ את היקף הסחר העולמי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il