TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"למרות שני המדדים המפתיעים האחרונים אנו לא צופים שבנק ישראל יזדרז להעלות את הריבית"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

"בארץ
למרות שני המדדים המפתיעים האחרונים אנו לא צופים שבנק ישראל יזדרז להעלות את הריבית.
ביום שני הקרוב תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל לצד עדכון תחזיות חטיבת המחקר של הבנק.


אנו לא צופים שבנק ישראל יעלה את הריבית למרות שני המדדים המפתיעים האחרונים והעלייה במחירי הדלק. זאת, על רקע ההתחזקות המשמעותית של השקל מול סל המטבעות, הנתמכת בגידול בעודף בחשבון השוטף והמשך רכישת חברות ישראליות על ידי זרים.


בנוסף על כך, ההאטה בצמיחה הגלובלית לצד שינוי כיוון של בנקים מרכזיים בעולם; כאשר חלקם מדברים כיום על עצירה (ארה"ב), הרחקה (אירופה) ואפילו הורדת (אוסטרליה, ניו-זילנד וסין) של הריבית. אנו עדיין סבורים, שהריבית בישראל תעלה ב-2019 פעם אחת לכל היותר – בסוף השנה. במקביל, אנו מצפים שתחזית הצמיחה של בנק ישראל תעודכן קלות כלפי מטה, בשל הירידה בתחזית הצמיחה העולמית אך תחזית האינפלציה תעודכן קלות כלפי מעלה, בשל העלייה החדה במחיר הנפט מאז התחזית הקודמת.

האינדיקאטורים האחרונים לצריכה הפרטית היו מעורבים אך בינתיים לא משנים את התמונה החיובית לרבעון הראשון; בפברואר נרשמה עלייה של 1 אחוז (על פי נתונים מנוכים עונתיות) במדד סך הרכישות בכרטיסי אשראי קרוב לרמת השיא של המדד. מנגד, מדד פדיון רשתות השיווק נותר כמעט ללא שינוי.

בעולם,
שיפור בתעשייה בארה"ב ובסין אירופה ויפן נשארות מאחור.
ארה"ב, נתונים חלשים ברבעון הראשון. יחד עם זאת, אנחנו לא רואים מיתון קרוב בכלכלה האמריקאית.
הצמיחה ברבעון האחרון של 2018 עודכנה כלפי מטה ל-2.2 אחוזים בשיעור שנתי (לעומת 2.6% באומדן הראשוני), בעיקר בשל עדכון כלפי מטה של הצריכה הפרטית וההשקעות. להערכתנו, עקב ההשבתה הממשלתית והאינדיקטורים שפורסמו עד כה (המכירות הקמעונאיות ושוק הדיור) הצמיחה ברבעון הראשון צפויה להיות אף חלשה יותר. יחד עם זאת, אנחנו לא רואים מיתון קרוב בכלכלה האמריקאית.

הנתונים משוק הדיור המשיכו ברובם לאכזב; בפברואר נרשמה ירידה של 9 אחוזים בהתחלות הבנייה ו-2 אחוזים באישורי הבנייה. מדד מחירי הבתים ב-20 הערים המרכזיות (Case-shiller) הראה ב-12 החודשים האחרונים עד ינואר עליה של 2.5 אחוזים בלבד, הקצב המתון ביותר מאז 2012. המכירות הקמעונאיות בפברואר היו חלשות עם ירידה של 0.2 אחוז, אך זאת לאחר עדכון כלפי מעלה של נתוני ינואר.


 ב-12 החודשים האחרונים המכירות עלו ב-2.2 אחוזים בלבד, שיפור בהשוואה לסוף 2018 אך עדיין קצב מתון. בניגוד לפסימיות הגוברת בענף התעשייה באירופה, בארה"ב נרשמה האצה קלה בפעילות במרץ. כך על פי מדד מנהלי הרכש של מכון ISM שעלה ל-55.3 נקודות (54.2 בפברואר), טוב מהצפי עם עלייה נאה בתת-סעיף ההזמנות החדשות (57.4 נקודות), עדות לחוזקה של הביקושים המקומיים במדינה.

בסין – צעדי המדיניות מתחילים לשאת פרי.
לאחר מספר חודשים מדאיגים בסנטימנט ענף התעשייה בסין, במרץ נרשם שיפור מפתיע כאשר מדד מנהלי הרכש (הלא-רשמי) עלה ל-50.8 נקודות, טוב מהצפי והרמה הגבוהה ביותר מזה 8 חודשים, בהובלת עלייה בהזמנות החדשות. המדיניות הפיסקאלית והמוניטרית המרחיבה מתחילת השנה, לצד האופטימיות בנוגע למשא ומתן בין ארה"ב לסין, תרמו לשיפור.

אירופה ויפן עדיין מאחור
אינפלציית הליבה בגוש האירו הפתיעה לשלילה כאשר ירדה ל-0.8 אחוז, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל אשתקד ורחוק מיעד הבנק המרכזי של 2 אחוזים. הנתון מחזק את הערכתנו שאם לא נראה שיפור במהלך הרבעון השני, הבנק המרכזי יעדכן שוב בעוד כחודשיים את התחזיות כלפי מטה ויאותת אף על הרחבת המדיניות.


סקר החברות הרבעוני של הבנק המרכזי ביפן (Tankan) היה חלש מהצפי ברבעון הראשון כאשר מדד החברות הגדולות ירד ל-11 (לעומת 19 ברבעון הקודם). קריאה זו עדיין מצביעה על התרחבות, אך זו הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז סוף 2012. עיקר הסיבה לירידה נובעת מהחולשה בסחר העולמי, בדגש על החולשה בסין ושאר מדינות אסיה. במידה והסנטימנט ימשיך להיחלש גם ברבעון הבא ייתכן והממשלה תשקול מחדש את העלאת מס הצריכה המתוכננת לאוקטובר השנה".

נקודות מרכזיות


ישראל
למרות ההפתעה כלפי מעלה במדד המחירים לצרכן, להערכתנו בשבוע הבא בנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי. אנו צופים עדכון קל כלפי מטה בתחזית הצמיחה, אך עדכון קל כלפי מעלה בתחזית האינפלציה.
האינדיקאטורים האחרונים לצריכה הפרטית היו מעורבים אך בינתיים לא משנים את התמונה החיובית של הרבעון הראשון.
· נתוני המשכנתאות מצביעים על המשך עלייה בפעילות. יחד עם זאת, גם נמשכת מגמת העלייה הקלה בשיעור הלוואות בפיגור.
· הציפיות לאינפלציה ירדו קלות בשבוע האחרון, אך זאת לאחר עלייה חדה במהלך הרבעון הראשון השנה.

ארה"ב
· הצמיחה ברבעון האחרון של 2018 עודכנה כלפי מטה. להערכתנו, עקב ההשבתה הממשלתית והאינדיקטורים שפורסמו עד כה הצמיחה ברבעון הראשון צפויה להיות אף חלשה יותר. יחד עם זאת, אנחנו לא רואים מיתון קרוב בכלכלה האמריקאית.
· בניגוד לסנטימנט הקודר באירופה, הפעילות בענף התעשייה האיצה קלות במרץ.
· ביום שישי יפורסמו נתוני דו"ח התעסוקה.

עוד בעולם
· ירידה מדאיגה באינפלציית הליבה בגוש האירו.
· חולשה בסנטימנט החברות ביפן.
· מנגד, שיפור מפתיע בסנטימנט חברות התעשייה בסין.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il