TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המספרים של קרן הון סיכון הפעילה בישראל נחשפים


מימין יאיר שוהם, רועי בר-קט, עדי כספי ונועם קייזר. המנהלים בקרן אינטל קפיטל צילום אייל טואג
אינטל קפיטל השקיעה בישראל 120 מיליון דולר ב-2018

בכנס השנתי של אינטל קפיטל 2019 הודיעה החברה על הגדלת הצוות הישראלי לארבעה מנהלים. בנוסף אינטל משקיעה בחברת סטארט-אפ חדשה של מייסדי מלאנוקס

קרן הון הסיכון אינטל קפיטל הודיעה במסגרת הכנס השנתי שלה בפיניקס אריזונה, ארה"ב, כי בשנת 2018 היא השקיעה בישראל למעלה מ-100 מיליון דולר, והיא צפויה להמשיך את השקעותיה בישראל בשנים הקרובות. במקביל הקרן מכריזה על השקעה חדשה בחברת הסטארט-אפ הישראלית proteanTecs, לצד קרנות נוספות.


החברה השלימה סבב גיוס הון שני בהיקף של 35 מיליון דולר, ובסה"כ גייסה עד כה כ-50 מיליון דולר. מייסדי החברה הם שי כהן, אוולין לנדמן ורוני אשורי, מהיזמים של מלאנוקס, רענן גבירצמן, לשעבר מנכ״ל ברודלייט, שהצטרף לחברה כדי לנהל את עסקיה. החברה מפתחת פתרונות ניטור ואנליזה חדשניים ברמת הצ'יפ על מנת להתמודד עם בעיות איכות ואמינות של מערכות אלקטרוניות, ששימושן הולך וגובר בכל אספקט בחיינו.

במהלך שנת 2018 הקרן השקיעה בכ-14 חברות סטארט-אפ ישראליות, ובכוונתה להמשיך להשקיע בישראל באותו קצב בו השקיעה בשנים האחרונות. בסה"כ הקרן השקיעה 120 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ ישראליות, בין היתר מדובר בהבאנה שגייסה כ-75 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל, ו-Moovit שגייסה כ-50 מיליון דולר בהובלת אינטל.

כמו כן, אינטל קפיטל מגדילה את הצוות המקומי בישראל. רועי בר-קט ונועם קייזר מצטרפים ליאיר שוהם כשותפים ומנהלי השקעות בקרן. בנוסף, הקרן קידמה את עדי כספי זפקוביץ' לתפקיד Associate וצירפה את שירה ויסוקר כ-Business Analyst. הקרן תמשיך לבחון ולהשקיע בחברות בכל השלבים, אולם כוונת השותפים בקרן היא לנצל את הניסיון של הצוות בהשקעות בשלבים מוקדמים ולהרחיב את פעילות ההשקעה בחברות צעירות.

רועי בר-קט פעיל בתעשיית ההון סיכון משנת 2009. בשנים אלו השקיע בחברות בשלבים מוקדמים בתחומים וטכנולוגיות שונות ומגוונות. לפני שהצטרף לאינטל קפיטל עבד רועי עם הקרן האמריקאית Liberty Technology VC אשר ממומנת על ידי חברת האחזקות הציבורית Liberty Media. לפני ליברטי עבד רועי בקרנות ג'נסיס ופרגרין-אינסנטיב. רועי מתמקד בתחומי תוכנה ארגונית (בדגש על אבטחת מידע), חומרה, בינה מלכותית, רכב אוטונומי ועוד.


נועם קייזר פעיל בתעשיית ההון סיכון משנת 2008. הוא מצטרף לאינטל קפיטל מאמזון, שם שימש כמנהל הפיתוח העסקי של אמזון לתחום הון סיכון בישראל, ספרד ופורטוגל. לפני כן שימש נועם כ Principal בקרן ההשקעות Gemini Israel Ventures והיה מעורב בהשקעות במספר חברות בתחומי תוכנה ארגונית, אינטרנט, מחשוב ענן וDevOps.


עדי כספי זפקוביץ׳ הצטרפה לאינטל קפיטל לפני כשלוש שנים. בעלת תואר ראשון במשפטים, חשבונאות ומדעי המחשב.


שירה ויסוקר מצטרפת לאינטל קפיטל לאחר שניהלה את תחום כנסי החדשנות והטכנולוגיה בחברת פרומרקט.

הכנס השנתי של אינטל קפיטל מזמין מאות חברות סטארט-אפ, מישראל ומהעולם, שהן שותפות עסקיות של אינטל או שקיבלו השקעה מאינטל קפיטל. בכנס משתתפים בין היתר, דארה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר, וונדל ברוקס, נשיא אינטל קפיטל העולמי, ובוב סוואן, מנכ"ל אינטל העולמית.

יאיר שוהם, מנהל הפעילות בקרן בישראל, מסביר כי ההחלטה להגדיל את צוות ההשקעות בישראל נובעת מהבנת החשיבות של היזמים הישראלים והחדשנות הקיימת בישראל. "אינטל קפיטל מביאה ערך ייחודי ליזמים, כגון גישה ללקוחות וחברות ענק מכל רחבי העולם, חיבורים לקרנות אחרות וגישה פרואקטיבית ותומכת בהצמחת החברה. הצוות החדש באינטל קפיטל ישקיע בחברות מסבבי A ומעלה ויקיים שיח עם יזמים גם בשלבים מוקדמים מתוך רצון להשפיע ולסייע לחברות כבר מתחילת דרכן".

שוהם מציין כי הקרן משקיעה בתחומים שהם מעבר לשבבים ושרתים, כגון סייבר, AI, IOT, תוכנה ארגונית (enterprise software), ענן, רכבים אוטונומיים, 5G ועוד.

ב-2018 אינטל קפיטל היתה הקרן שביצעה הכי הרבה השקעות מבין קרנות הון סיכון התאגידיות שפעילות בישראל. הפורטפוליו הפעיל של הקרן בישראל כולל יותר מ-20 חברות. בנוסף להשקעות הון, אינטל רכשה יותר מתריסר חברות בישראל מאז 2010, בהן חברת טכנולוגיית הרכב מובילאיי, שאותה רכשה אינטל העולמית ב-2017 בתמורה ל-15.3 מיליארד דולר, וריפליי שפיתחה טכנולוגיה ייחודית בתחום שידורי ספורט.

וונדל ברוקס סגן נשיא בכיר באינטל ונשיא אינטל קפיטל: "אנחנו קורפורייט VC שלא "צובע" את הכיוון העסקי של החברה. מה שחשוב לנו זה שהיזם יצליח וחשוב לנו לראות רציונאל עסקי. עד היום היקף ההשקעות שביצענו בישראל עומד על 435 מיליון דולר, ב-90 חברות עם כ-30 אקזיטים".

ברוקס מציין כי הקרן, שנוסדה בשנת 1991, השקיעה עד היום סכום כולל של 12.5 מיליארד דולר ב-1,550 חברות מכל חברות העולם. "עד היום 670 חברות פורטפוליו של אינטל יצאו להנפקה או נמכרו. הקרן מחפשת היום השקעות באופן אקטיבי בתחומי הבינה המלאכותית, רכבים אוטונומיים, Data Center, הענן, דור 5 ומחשוב עתידי, לצד טכנולוגיות מהפכניות אחרות. אני מאמין שאת כל זאת יש בישראל ובשנה הקרובה נרחיב את הפעילות הישראלית".




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il