TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כנס הפיקוח על הבנקים


בנק ישראל
"התחרות במערכת הפיננסית"

היום נערך כנס הפיקוח על הבנקים, בנושא "התחרות במערכת הפיננסית", שעסק בהרחבה בשינויים שחלו בשנים האחרונות בתחרות במערכת הפיננסית, ובפרט בתחום הבנקאות למשקי הבית והעסקים הקטנים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, פתח את הכנס. להלן ציטוטים נבחרים מדבריו:

"חלק מהמהלכים המשמעותיים והרפורמות לקידום התחרות כבר הבשילו וחלקם בתהליך הבשלה. ישנם מהלכים תומכים נוספים שנדרשים כעת, כגון פיתוח והטמעת מכשירים פיננסיים וטכנולוגיים והעמקת שוק ההון, שככל שיקודמו ייתרמו לתחרות בשוק האשראי ולגידול ברווחת הצרכנים."


"המהלכים השונים מתאפשרים בעיקר לנוכח פיתוח והטמעה של טכנולוגיות מתקדמות שזמינות בעידן הנוכחי ולא היו קיימות בעבר הלא רחוק."


"הסרת פערי המידע, מינוף האינפורמציה הקיימת וניצול היכולת הטכנולוגית לטובת ניתוח ולמידה מושכלת בזמן אמת על שוק האשראי יאפשרו תמחור נכון יותר ומותאם טוב יותר לסיכון לרבדים שונים בשוק האשראי - משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים - ובכך לתרום לפיתוח השוק."


"יש לפתח את השוק תוך ניהול סיכונים ופיתוח רגולציה נאותה, כדי לוודא שלמרות הסיכונים התועלת ממהלכים אלו תהפוך אותם לכדאיים."


"שני מכשירים פיננסיים שרצוי לקדם לטובת שכלול והעמקת שוק ההון, ושייתרמו להמשך הגברת התחרות: האיגוח ונגזרי ריבית לטווחים ארוכים."


המפקחת על הבנקים סקרה בהרצאתה את כל הצעדים שבוצעו בשנים האחרונות על-ידי בנק ישראל בשיתוף פעולה עם משרד האוצר ורגולטורים מקבילים, במטרה להפוך את שוק הבנקאות ליותר תחרותי עבור משקי הבית והעסקים הקטנים. לצד צעדים אלה התייחסה המפקחת גם לאתגרים שבשינוי הסביבה התחרותית, והציגה דוגמאות.


בהמשך היא הציגה את השינויים בפועל שכבר מתרחשים בתחומי הבנקאות והציבור רואה ומרגיש, כגון אפליקציות תשלומים חדשות, ירידת עמלות סליקה לעסקים קטנים, חברות פינטק שמאפשרות ללקוחות השוואת עלויות, החדשנות הטכנולוגית שנוצרה במגוון מוצרים ושירותים בנקאיים, התחרות על סוג השירות ורמתו, ועוד.

ד"ר חדוה בר: "כיום כבר ניתן לומר שמרגישים שינוי בתחרות בבנקאות. גם הציבור וגם הבנקים וחברות כרטיסי האשראי אומרים זאת מפורשות בסקרים שנערכו לאחרונה. השינוי מבוסס על הרבה מאוד פרויקטים גדולים ומבניים, והוראות רגולטוריות מהותיות ועמוקות שקידמנו בשנים האחרונות, במטרה להגביר את התחרות בבנקאות למשקי הבית והעסקים הקטנים. בין הצעדים העיקריים ניתן למנות את הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים, הקמת המערכת לשיתוף נתוני אשראי, הורדת דרישות הון ורגולציה מבנק חדש, עידוד הקמת לשכת שירותי מחשוב לבנקים חדשים וקיימים, פרסום רגולציה מעודדת חדשנות, ועוד. כל אחד מהשינויים הוא משמעותי וגם מורכב ליישום, אולם כל השינויים יחד, יוצרים "מגרש משחקים" אחר לבנקים. הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול במרץ לקידום קידום הפרויקטים הרבים והמשמעותיים, שכולם יחד יוצרים אוטוסטרדה לתחרות. הציבור ימשיך ליהנות מפירות התחרות, שמבשילים בהדרגה".

גב' טל הראל מתתיהו, ראש מטה המפקחת על הבנקים ומנהלת יחידת אסטרטגיה ופרויקטים מיוחדים, תעדכן בהרצאתה בנושא "תחרות, שירות ומה שביניהם", כי סקר שביעות הרצון שערך הפיקוח על הבנקים ב 2018 ופרסום ממצאיו לציבור, הניעו את הבנקים לפעולה והוביל כבר לשינוי במגוון נושאים בתחום השירות הבנקאי, הן ביצירת תהליכים חדשים לשיפור השירות על ידי המערכת הבנקאית והן בהאצת תהליכים שהיו כבר בשלבי ביצוע מתקדמים.

בנוסף לעריכת סקר שביעות רצון נוסף למשקי הבית במהלך 2019, במטרה לעקוב אחר השינויים בתפיסות הציבור בנושא השירות כתוצאה מהתהליכים האמורים, תעדכן הראל מתתיהו כי הפיקוח על הבנקים מתכוון לערוך, לראשונה סקר המציג את תפיסת שביעות הרצון של העסקים הקטנים מהבנקים בו הם מנהלים את חשבונם, ולפרסם את ממצאי הסקר לציבור הרחב.

מר צוריאל תמם, הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל, יציג את מערכת נתוני האשראי ואת השפעתה הצפויה על שוק האשראי. תמם יציין בהרצאתו כי בתוך פרק זמן קצר, עם סיום ההיערכות של הגורמים השונים לפעילות עם המערכת החדשה, והתמודדות עם אתגרים שונים בהטמעת המערכת והשימוש בה, מערכת נתוני אשראי תשנה באופן משמעותי את כללי המשחק בשוק האשראי הקמעונאי, ותגביר את התחרות בתחום האשראי הן בתוך המערכת הבנקאית והן מצד שחקנים חוץ בנקאיים. המערכת תאפשר ללקוחות לקבל הצעות ערך משתלמות יותר והם יוכלו לנהל את צעדיהם בצורה מושכלת ולהגדיל את כוח המיקוח שלהם מול מלווים שונים בבואם לקחת אשראי.

משתתפים נוספים בכנס:

מר דניאל זילברמן, חבר בהנהלת קרן Warburg Pincus, שהרצה על היום שאחרי הפרדת חברות כרטיסי האשראי, שבוצעה כחלק מהרפורמה לקידום התחרות ובמטרה ליצור שני שחקנים עצמאיים חדשים שיתחרו על משקי הבית והעסקי הקטנים.

גב' לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט, שהרצתה על תחרות בעידן של בנקאות משתנה מהזווית של קבוצת דיסקונט, וסקרה את השינויים בהרגלי הצריכה שמשפיעים על תעשיית הבנקאות ומכתיבים כללי תחרות חדשים.

מר יובל טל, מייסד ונשיא Payoneer דיבר בהרצאתו על התחרות הגוברת בעולם התשלומים והתייחס ליתרונות שבכניסת שחקנים חדשים לשוק, כדוגמת אפליקציות העברת כספים של הבנקים.

מר דניאל גלוברסון, ראש מחלקת API ב Royal Bank of Scotlandירצה על השפעתה של "הבנקאות הפתוחה" על התחרות במערכת הפיננסית באנגליה. בנק ישראל מוביל פרויקט של בנקאות פתוחה בישראל, והניסיון מהיישום באנגליה חשוב על רקע זה.

מר דרור שטרום, מנכ"ל המכון הישראלי לתכנון כלכלי ויו"ר הוועדה להגברת התחרות בשירותים הפיננסיים, ירצה בנושא הלקחים והאתגרים בעבודת הוועדה להגברת התחרות בשירותים הפיננסיים.

את הכנס תחתום הרצאתו של מר יוגב גרדוס, סגן הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, בנושא "תחרות בבנקאות- הסרת חסם המחשוב לבנקים חדשים". בהרצאתו יציג גרדוס את הפעולות של בנק ישראל ומשרד האוצר להסרת חסמים שונים שהפחיתו את רמת התחרות במערכת הבנקאית, וביניהם הסרת אחד מהחסמים המשמעותיים ביותר לכניסת שחקנים חדשים למערכת הבנקאית, חסם המחשוב.


הוא יתאר את המכרז שבוצע ללשכת השירות, שבו נבחרה חברת TCS (חברת בת של תאגיד "טאטא" ההודי) כספק הזוכה להקמת שירותי מחשוב בנקאיים, ואשר חתמה כבר על הסכם לאספקת שירותי מחשוב לקבוצת "מריוס נכט", אשר פועלת להקים בנק חדש, ולקבוצת "אופק", אשר עתידה להקים אגודת אשראי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il