TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט ברוקראז' בתגובה לדוח של רמי לוי


דיסקונט
דוח בצפי; חוו"ד בנוגע להליכי הבקרה מעלה שאלות - ממשיכים להמליץ בתשואת שוק

הדוח בוקר ואושר ע"י רו"ח, אך במקביל ניתנה חוו"ד שלילית על הבקרה הפנימית


לאחרונה שכרה הרשת את שירותיה של דלוייט, במקביל לרו"ח הקיים, כך ש-2018 הייתה השנה הראשונה המלאה שבוקרה גם ע"י דלוייט. לפי הרו"ח המשותפים, המספרים ל-2018, בוקרו וניתנה עבורם חוו"ד חלקה ללא סייג. עם זאת, הרו"ח נתנו חוו"ד שלילית בנוגע להליכי הבקרה הפנימית. כתוצאה מכך, סביר כי בשנה הקרובה החברה תשקיע משאבים לשיפור הליכי הבקרה.


התהליך שעוברת החברה, בהפיכתה לשקופה ומבוקרת יותר, הינו חיובי. עם זאת, חוו"ד השלילית מעלה שאלות. אמנם המספרים ל-2018 בוקרו וניתן להסתמך עליהם, כולל יתרות הפתיחה, אך איננו יודעים לקבוע בפה מלא מה תהיינה ההשלכות בעתיד של שיפור הבקרה הפנימית. נציין כי ניהלנו שיחה עם יועץ חשבונאי חיצוני של החברה, שהקרין בטחון בנוגע לדוחות שבוקרו ואף ציין לחיוב את הבדיקה אשתקד מצד הרשות. עם זאת, מאמצנו להשיג את הרו"ח המבקר מטעם דלוייט עדיין לא נשאו פרי וכשאירוע זה יתרחש נעדכן בהתאם. בנוסף נציין כי היות והפסקה בנוגע להליכי הבקרה הפנימית נכללת רק בדוח השנתי, ייתכן שתחלוף שנה עד שנדע האם החברה ביצעה את המוטל עליה בצורה טובה, דבר המעלה חוסר וודאות.

בנטרול סעיפים חד"פ דוח בהתאם לצפי ודומה בתפעולי לרבעון 3 שהיה פושר; קופיקס תרמה למכירות אך העיבה על הרווחיות, בנטרול קופיקס תפעולי של 3% בנטרול סעיפים חד"פ התוצאות היו בהתאם לצפי.


ביחס לאשתקד הדוח שיקף חוזקה, אך זאת בשל מספרי השוואה נוחים. ביחס לרבעון 3 שהיה פושר, הדוח שיקף יציבות. המכירות עמדו על כ-1.4 מיליארד ש"ח, כ-12% צמיחה ביחס לאשתקד. זאת כתוצאה משילובן של קופיקס וגודפארם, צמיחה בזהות של כ-3% וסניף חדש. ברווחיות הגולמית הוצג נתון גבוה מרשים של כ-22.6%, בין היתר מהפעלת המרלו"ג, אך במקביל חל גם גידול בשיעור ההוצאות התפעוליות לכ-19.8%.


הרווחיות התפעולית, טרם סעיפים חד"פ, עמדה על כ-2.8%, בהתאם לצפי. להערכתנו קופיקס, גודפארם והעמסת השכר של רמי לוי (בעקבות אישור מאוחר של הסכם השכר) העיבו על הרווחיות. בנטרול קופיקס, הרווחיות עמדה על כ-3% ביחס ל-2.7% ברבעון 3.

2019: צפי לצמיחה קלה של כ-7% ברווח הנקי
ב-2019 אנו חוזים צמיחה קלה של כ-7% בנקי, כתוצאה מצמיחה במכירות ויציבות ברווחיות, עם צפי לכ-3.2%. קופיקס מחד צפויה לתרום למכירות אך להערכתנו שילובה על פני שנה מלאה עדיין יעיב על הרווחיות ויקזז את העלייה הצפויה ברווחיות של פעילות הדיסקאונט. בתמהיל הסעיפים, אנו צופים כי שילובה של קופיקס על פני שנה מלאה יניב גידול בשולי הגולמי, לצד עלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות.

בהסתכלות קדימה – בפעילות הדיסקאונט הצמיחה מוגבלת ביחס לעבר; במרכזי הערים הרשת תמשיך לחפש הזדמנויות מעבר לקופיקס, אך מדובר בהליך מאתגר היות וקופיקס הינה בעלת שטח קטן במבנה הנוכחי, אנו סבורים כי הרשת תשאף להתרחב במספר סניפי סופר-קופיקס וכן תמשיך לתור אחר הזדמנויות במרכזי הערים. לרשת כחצי מיליארד ₪ בקופה, כך שמבחינה פיננסית רכישה של מספר סניפים מפוזרים ואף רשת אחרת בשלמותה הינם אפשריים.


יחד עם זאת, קיים קושי להשיג מיקומים אטרקטיביים במרכזי הערים במחירים סבירים, כך שהפוטנציאל הכרוך בכניסה לעיר הינו רלבנטי להערכתנו בעיקר בטווח הארוך.

על רקע מגמות מעורבות ממליצים להיחשף במשקל שוק
לסיכום, ניכרות כעת מגמות מעורבות. בפן החיובי: הסביבה העסקית בשוק המזון נוחה, סיום תקופת ההרצה של המרלו"ג צפויה להטיב וכן גלום פוטנציאל באפשרות הכניסה לערים. בפן השלילי הפוטנציאל הגלום בהתרחבות פעילות הדיסקאונט מוצה ברובו, הכניסה לעיר עלולה לקחת עוד זמן וברבעונים האחרונים ניכר חוסר עקביות בנתוני הרווחיות, כך שיכולת החיזוי קדימה מורכבת יותר מבעבר.


בנוסף, נטל ההוכחה בנוגע לשיפור הליכי הבקרה הפנימית מוטל כעת על החברה. על רקע המגמות המעורבות ורמת התמחור, ממשיכים להמליץ להיחשף לחברה במשקל שוק. מחיר היעד נותר זהה, כ-207 ₪ למניה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il