TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: עליית מחיר הדלק באפריל משכה את ציפיות האינפלציה לעליה והלהיבה מספר נכבד של כלכלנים לצפות להעלאת ריבית נוספת של בנק ישראל


אקסלנס
תרחיש כזה לא סביר בעינינו ויותר חשוב מיותר ומסוכן

אמיר כהנוביץ הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מתייחס בסקירה השבועית שלו לציפיות בשוק להעלאת ריבית: "סביבת התשואות הנמוכה צפויה לתמוך בהתאוששות הנתונים הכלכליים, אך כזאת שאינה מבוססת על עליה משמעותית בהזדמנויות ההשקעה או בשיפור בפריון, כך שאם הבנקים המרכזיים יתפתו בעקבותיה לנימה "ניצית" יותר, הם רק יחמירו יותר את מצב הכלכלה העתידית לכשהתמריצים הללו יתפוגגו, מה שיצריך לבסוף הפחתות ריבית משמעותיות יותר. לפי השוק כידוע זה יקרה סביב הרבעון הראשון של 2020.


בישראל, עליית מחיר הדלק באפריל משכה את ציפיות האינפלציה לעליה והלהיבה מספר נכבד של כלכלנים לצפות להעלאת ריבית נוספת של ב"י כבר באחד החודשים הקרובים. תרחיש כזה לא סביר בעינינו ויותר חשוב מיותר ומסוכן.


בישראל יש לאחרונה "אחיתופלים" שדוחקים בבנק ישראל להעלות ריבית ומנופפים לשם כך באינפלציה שמגרדת באופן מקרי את גבול היעד התחתון, לאחר שכמעט כל החלקים התנודתיים במדד התנדנדו למעלה, ועשויים באותו מהירות להתהפך למטה. בניהם בלטו מחירי הנפט, הפירות והירקות, דיור ותחזיות להעלאות מיסים (הרחבה בניתוח סביבת האינפלציה בעמ'__).


וכן על טענות שגויות שהריבית הריאלית פה נמוכה מדי (טענה שהנגיד עצמו סתר השבוע, הרחבה בעמ'_). במידה ובנק ישראל לא נכווה מספיק מהעלאת ריבית דצמבר, שתמכה בהפיכת השקל למטבע המתחזק בעולם מתחילת השנה, אז העלאה נוספת, אם תתבצע, לא רק שתטיס כנראה את השקל אלא תהדק את התנאים הפיננסים היחסיים בישראל לעולם באופן שיהווה טבעת חנק לכלכלה המקומית, שנמצאת בין כה וכה בדרך להתקררות".


בנוגע ללחץ האינפלציוני מוסיף כהנוביץ ואומר: "חלק גדול מהלחץ האינפלציוני מגיע מעליית מחיר הנפט, שהשלים זינוק של מעל 30% מתחילת השנה. להערכתנו מחירי המוצרים הסחירים (למעט אנרגיה) ימשיכו לרדת בחודשים הקרובים, על רקע התקררות המחירים בעולם והתחזקות השקל. בנוסף, אנו צופים שהאינפלציה במוצרים הבלתי סחירים תתקרר בצורה משמעותית, הן דרך התקררות העלייה בסעיף הדיור (בשל גידול בצד ההיצע) והן בשל תיקון לעליות המחירים החדות בסעיף פירות וירקות. הסיכון האינפלציוני של התמודדות עם הגרעון מסתכם להערכתנו בכ-20 נ"ב, וכבר מגולם מעל ומעבר בשוק. מולו עומד סיכון דפלציוני של פתיחת ענפי החקלאות לייבוא במסגרת מלחמת הסחר של ארה"ב על ישראל.


השקל שומר על חוזקו מול המטבעות המובילים - רמת התשואות הגבוהה בישראל, האינדיקטורים היציבים לגבי הכלכלה והעודף בחשבון השוטף ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל, התחזקות שצפויה לבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים במחירי המוצרים הסחירים.


להערכתנו אם בנק ישראל יתפתה להשתעשע ברעיון שעליית האינפלציה האחרונה מצדיקה אולי עוד העלאת ריבית השקל עשוי להסתחרר לרמות שיא חדשות".


לדבריו, עליית מחיר הנפט נתפסת ע"י השוק כזמנית - החוזים העתידיים נסחרים ברמות נמוכות יותר - עליית מחיר הנפט מיוחסת בחלקה הגדול לקיצוצים שמוביל קרטל אופ"ק ורוסיה ונמשך גם בחודש מרץ, וכן להתאוששות צד הביקוש, שנחנק ברבעון הרביעי של 2018 מהידוק תנאים פיננסים. להערכת השוק מיצוי ההשפעה הממריצה יחד עם סיום תכנית הקיצוצים של הקרטל תאפשר למחיר לרדת בעתיד לרמה התחרותית של סביב 55 דולר, מה שיקרר את סביבת האינפלציה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il