TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איילון אחזקות עברה לרווח של 42.7 מיליון ש"ח ב-2018 מול הפסד של 27.1 מיליון ש"ח אשתקד


שלמה גרופמן, יור דירקטוריון איילון אחזקות
התוצאות הכספיות הושפעו מהתשואה השלילית בשנת הדוח בעיקר ברבעון הרביעי של השנה והרווח הכולל הסתכם לכ- 11.6 מיליון ₪ לעומת רווח כולל שנה קודמת של כ- 12.4 מיליון ₪

שלמה גרופמן, יו"ר דירקטוריון איילון: "התוצאות משקפות את האסטרטגיה של החברה בכל תחומי הפעילות גם בביטוח וגם במסגרת ההשקעות של איילון אחזקות. מצפה שיהיה שיפור בדו"חות של הרבעון הראשון של 2019".

איילון אחזקות (החברה האם של איילון ביטוח) פרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2018, הפרמיות שהורווחו בתקופת הדוח הסתכמו לכ- 3.1 מיליארד ₪, כאשר הגידול בפרמיות מול אשתקד היה בביטוח חיים כ-9%, בביטוח בריאות כ-13%, ובביטוח כללי גידול של כ 2%. החברה מציינת בדוח הדירקטוריון שלה שהגידול בפרמיות הוא על אף פעילות טיוב משמעותית שנעשתה בשנה זאת בתחום הרכב.

סך הרווח הנקי לשנת 2018 הסתכם בכ- 42.7 מיליון ₪ לעומת הפסד של 27.1 מיליון ₪ בשנה הקודמת. סך הרווח הכולל בשנת הדוח הסתכם בכ- 11.7 מיליון ש"ח לעומת רווח כולל של 12.4 מיליון ₪ אשתקד.

התוצאות של איילון בתקופת הדוח הושפעו מאוד מהמרווח הפיננסי, הן בשל התשואות השליליות בשוק ההון לעומת תשואות חיוביות אשתקד, והן בשל שיעור המדד שהיה 1.2% לעומת 0.3% אשתקד, וכן החברה מציינת שהורידה את שיעור ריבית ההיוון בביטוח כללי מ- 1.7% בשנת 2017 ל- 1.45% בשנת 2018, דבר שהגדיל את העתודות בבטוח כללי.


בביטוח חיים החברה לא גבתה דמי ניהול משתנים בשל התשואות השליליות בשוק ההון, ועד להשגת תשואה חיובית החברה לא תוכל לגבות דמי ניהול משתנים. החברה מדגישה בדוח הדירקטוריון שבשנת 2019 עד למועד פרסום הדוח החברה השיגה תשואה חיובית, שאף כיסתה על סה"כ התשואה השלילית שהיתה בדצמבר 2018.

סך הרווח מתחומי הביטוח הסתכם בכ- 48.1 מיליון ₪ לעומת 33 מיליון ₪ אשתקד וזאת על אף ההשפעה המהותית לרעה של המרווח הפיננסי בשנת הדוח. החברה מציגה שיפור משמעותי ברווחיות ביטוח בריאות - 12.1 מיליון ₪ לעומת הפסד של 8.1 מיליון ₪ אשתקד - וכן ירידה חדה בהפסד בחסכון ארוך טווח מ- 44.4 מיליון ש"ח אשתקד להפסד של כ- 14.5 מיליון ש"ח בשנת הדוח, כאשר ההפסד הקטן יותר כולל בתוכו גם הפרשה לירידת ערך של כ- 7 מיליון ₪ בשל ההשקעה של 20% בחברת מיטב דש גמל ופנסיה. בביטוח כללי מציגה החברה ירידה ברווח מכ- 85.6 מיליון ש"ח לכ- 50.6 מיליון ש"ח בשנת הדוח, כאשר אשתקד הרווח כלל בתוכו רווח חד פעמי בגין הכנסה של 15 מיליון ₪ בשל פשרה בתביעה נגזרת.

האסטרטגיה של הקבוצה לפתח את תחום הבריאות באה לידי ביטוי בהמשך הגידול העקבי מידי שנה בפרמיות, אשר הסתכמו בשנת הדוח לכ- 478 מיליון ₪, גידול של 13% מול אשתקד, וכן ניכר השיפור המשמעותי ברווחיות התחום כאשר החברה השנה הרוויחה על אף המרווח הפיננסי השלילי סך של 12.1 מיליון ₪. איילון ביטוח זכתה בתואר חברת הביטוח של שנת 2018 בתחום ביטוחי הבריאות והודיעה גם על רכישת מניות בבית הרופאים מדיקל TLV, וזאת בהמשך לכוונתה להיות גורם משמעותי בתחום ביטוחי הבריאות.

החברה גייסה בחודש אפריל השנה כנגד הנפקת מניות סכום של כ- 99 מיליון ₪ וגייסה גם סכום של כ- 67 מיליון ₪ כנגד הנפקת אג"ח בריבית שקלית של 3.55%, דבר שחיזק מאוד את מצבה הפיננסי של החברה ויאפשר לה לחזק את הון חברת הביטוח אם וכאשר יהיה בכך צורך. עודפי ההון של איילון ביטוח לפי משטר הסולבנסי עומדים על כ- 225 מיליון ₪, המהווים יחס כושר פירעון של 120%.

החברה רכשה בחודש ספטמבר 80% מהזכויות בבית "דרום אפריקה" שבמתחם הבורסה ברמת גן, בתמורה לכ- 44.2 מיליון ₪. המדובר בבניין הכולל 6 קומות שמושכרות ברובן למשרדים למעט קומת הקרקע המשמשת ברובה למסחר. בנוסף כולל הבניין 3 קומות תחתונות המשמשות כחניון. ההשקעה צפויה להניב לחברה תשואה של כ- 7%.

בנוסף, בחודש דצמבר רכשה החברה בתמורה לכ- 51.5 מיליון ₪ את כלל הזכויות בבית הגרניט בפתח תקוה (למעט קומה אחת בבניין), הכולל גם מגרש צמוד לבניין. הבניין כולל 7 קומות המושכרות ברובן למשרדים וכן 2 קומות תת קרקעיות המשמשות לחניון. ההשקעה צפויה להניב לחברה תשואה של כ 7% .

שלמה גרופמן, יו"ר דירקטוריון איילון, מסר בתגובה לדו"ח: "התוצאות משקפות את האסטרטגיה של החברה בכל תחומי הפעילות גם בביטוח וגם במסגרת ההשקעות של איילון אחזקות. כמובן שיש לזכור שחודש דצמבר בשוק ההון השפיע בצורה משמעותית על חברת הביטוח, דבר שישתפר ברבעון הראשון של 2019 בצורה משמעותית".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il