TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התייחסות בית ההשקעות פרקנלין טמפלטון


ד"ר מייקל האסנסטאב, סגן נשיא בכיר ומנהל ההשקעות הראשי בחברת Franklin Tempelton .Global Macro
הסכנות האמיתיות בשווקים גלובליים

בעוד שחלק מהאנשים עלולים לחשוש מסיומו של המחזור הכלכלי הנוכחי. מנהל ההשקעות הראשי של Franklin Templeton Global Macro, מייקל האסנסטב, מאפיין את ההאטה האחרונה בגידול העולמי כהאטה מחזורית בלבד, ולא כסיומו המלא של המחזור. האסנסטאב דווקא כן מודאג מהפגיעה הפוליטית שכלכלת העולם חשופה אלייה. לטענתו, מדיניוית פפוליסטיות הן אלו שתורמות לפיצול בעולם, והן הדאגה המרכזית שצריך להתייחס אלייה.


עולם של קצוות
פעמים רבות אני נשאל מהן הסכנות המאיימות ביותר על הכלכלה העולמית. מבחינתי, הדבר המסוכן ביותר כיום אלו אותם קולות פוליטיים קיצוניים שמתעוררים במקומות רבים בעולם המלווים בעלייה של תסכולים הנובעים מסוגיות רבות כמו הגירה ופערים בשכר, אלה משמשים כקרקע פורייה להגברת הפופוליזם מימין ומשמאל, דבר שעלול להוביל למדיניות כלכלית הרסנית שלא יכולה להחזיק לאורך זמן. אותם פופוליסטים מפזרים הבטחות רבות המתייחסות לטווח הקצר שפשוט אינן יישימות בטווח הארוך,הבטחות שיובילו לכך שמדינות יסתכנו בחובות עצומים בעתיד.

דינמיקות כאלה צצות אחת לכמה זמן ברחבי העולם. בארה"ב אנו עדים לקרבות הסחר מול סין וחוסר היכולת להעביר את אישורו של התקציב בקונגרס. המחלוקת בבריטניה אודות מהלך הברקזיט ומהו המסלול הנכון לבצעו, היא דוגמא נוספת. לכך ניתן לשלב את הפופולאריות העולה של גורמים המתנגדים לאיחוד האירופי, והקמתן של מפלגות בדלניות בגרמניה,איטליה ובלגיה המתנגדות בכל תוקף לחזון של נשיא צרפת, עמנואל מקרון שרואה אירופה מאוחדת בהובלתה של צרפת.

החשש העיקרי שלי הוא שבימים בהם מדינות רבות זונחות את סדר היום העולמי, ועוברות להתמקד בענייני פנים, יהיה קשה מאד לנווט בין המכשולים, במקרה של משבר בין לאומי.יהיה זה מאתגר מאד להעמיד מדיניות מתאומת כלכלית בין הבנקים המרכזיים בעולם כמו זו שסייעה לצלוח את המשבר הפיננסי הגלובלי בין השנים 2008-2009.


לבחון את ההאטה הגלובלית בזווית ראייה המתאימה
נראה כי הגידול העולמי וכלכלת ארה"ב נמצאים בהאטה מחזורית, אך אנו לא רואים זאת כסיומו של המחזור. סין האיצה את קצב הייצור ברבעונים הקודמים, במטרה להקדים את עליות המחירים שהיו צפויות להתרחש בתחילת ינואר 2019. כעת, סין קיצצה בקצב והחזירה את תפוקת הייצור לכמות נמוכה- המשפיעה בהתאם על על מדינות אחרות אך בקצה השרשרת אנו לא צופים מיתון באופק של כלכלת ארה"ב או בכלכלה העולמית.


ישנה האטה מסויימת הנוצרת מדינמיקות השקעה שמשתנות עקב גירויים שונים, במיוחד בארה"ב. ואולם, הכלכלה האמריקאית עדין לא מטלטלת מאחר וטרם נחשפנו להשקעות ופיתוח יתר שיכולים להיפתר רק על ידי מיתון. מעל הכל, התנאים הכלכליים הנוכחיים אינם מצריכים מיתון ולכלכלה האמריקאית ישנה עמידות ברמה גבוהה שתאפשר להתמודד עם תנודות גבוהות בשווקים.


באופן כללי, אנו צופים שב-2019 הסנכרון בצמיחה יהיה פחות גלובלי ויתבסס יותר על כלכלת ארה"ב. שוק העבודה החזק והצפוף במיוחד, יישאר חלק משמעותי בכלכלה האמריקאית. ארה"ב נמצאת מעבר למצב של יכולת תעסוקה מלאה – מצב בו השימוש בכוח העבודה בשוק הינו היעיל ביותר, ובמקביל הוגבלו ההגירה החוקית והבלתי חוקית על ידי הממשל הנוכחי.


האפקט הטבעי על המשק אמור להיות ששכר העובדים אמור לעלות בהתאם וכך קורה בפועל. כשהשכר עולה, הצריכה הפרטית גוברת. צריכה היא כאמור הכוח המניע הגדול ביותר של כלכלת ארה"ב. לשיטתנו, אנו צפויים לראות שוק עבודה עוצמתי בארה"ב, עלייה בשכר העובדים וצריכה חזקה אשר ימשיכו להניע את ההתרחבות של כלכלת ארה"ב ב2019.
סין מחליפה תפקידים

התפקיד שלוקחת סין בזירה הבין לאומית עובר שינוי משמעותי, לדעתנו, העובדה ארה"ב מרכזת את מדיניותה פנימה מסייעת לקבע את השינוי המהותי הזה. למרות שהגידול בסין בהאטה, אנו מאמינים שיש ברשותה את המנופים הפיסיקליים למנוע האטה כלכלית עמוקה. לכן ,ככל הנראה שתרחיש של "נחיתה קשה" בשוק הסיני שרבים חוששים ממנו, לא נראה באופק להערכתנו.

השינוי הסביבתי הזה מאפשר יצירה של דינמיקות חדשות, וחלל ריק מבחינה כלכלית עבור מדינות באמריקה הלטינית, אפריקה ואסיה. סין צועדת כרגע אל העבר הריק המדובר כאשר היא נוטלת תפקיד גדול במדינות שארצות הברית חסומה בפניהן, במיוחד במדינות שארה"ב סרבה להאריך את התמיכה הכלכלית בהן. לכן, אנו סבורים שהשפעתה של סין על הכלכלה העולמית תמשיך לגדול.


ההזדמנויות בשווקים מתעוררים
בהתחשב במורכבות של הזירה הבין לאומית, אנליסטים פיננסיים מתרכזים במדיניויות הפסיקליות, הכלכליות והחברתית של מדינות מאחר שתחומים אלו הם שמניעים את הכלכלות בעולם לדעתנו. השאלה הגדולה האם מדינה מסוגלת לדחות מדיניות קצרת טווח ופופליסטית ולהחליפה בחזון כלכלי לטווח הארוך. אנו מזהים הזדמנות גדולה באותן מדינות שכן מסוגלת לכך. שתי דוגמאות מעניינות הינן ארגנטינה וברזיל, שם הממשלות נשארו איתנות בניסון להציג מדיניות כלכלית אחראית ושמרנית למרות לחץ פוליטי ותנודות מהירות בשוק.


לכן, ניתן לומר כי בחירה בשווקים מתעוררים היא מרכיב חשוב בניהול תיק השקעות מגוון, שמתבסס יותר על מדיניות אחראית וחזקה של מדינה ופחות על הלך הרוח בשוק.

הכותב הוא ד"ר מייקל האסנסטאב, סגן נשיא בכיר ומנהל ההשקעות הראשי בחברת Franklin Tempelton .Global Macro



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il