TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל דור אלון, עודד בלום, הודיע על כוונתו לפרוש מהקבוצה לאחר עשרים שנות פעילות


עודד בלום המנכל היוצא של דור אלון קרדיט צילום תמר מצפי
דירקטוריון הקבוצה קיבל את המלצתם של בעל השליטה היו"ר ישראל יניב ועודד בלום למנות את מנכ"ל חברת הבת לניהול מתחמים קמעונאיים, עמית זאב, כמנכ"ל הבא

עודד בלום, מנכ"ל קבוצת דור אלון בחמש השנים האחרונות, הודיע לדירקטוריון החברה, כי בתום עשרים שנות פעילות בדור אלון והשלמת קדנציה מרתקת כמנכ"ל, בכוונתו לפרוש במהלך הרבעון הקרוב ולפנות לאתגרים אישיים אחרים. במהלך חמש השנים האחרונות צמחה הקבוצה שנה אחרי שנה ובשנתיים האחרונות אף ייצרה רווחי שיא.


בעל השליטה בקבוצה, מוטי בן משה ויו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב, הביעו את הערכתם הרבה מאוד לפועלו של עודד בלום, ובמיוחד על אופן ניהולו את החברה בשנים של שינויים דרמטיים. "עודד קיבל לידיו לפני חמש שנים חברה עם שווי שוק של 460 מיליון ש"ח, שהרווח השנתי שלה היה 41 מיליון ש"ח. כיום בתום חמש שנות כהונה, במהלכה הכפילה דור אלון את שוויה (כולל דיבידנדים שחולקו), הוא משלים את התפקיד כשלדור אלון שווי שוק של יותר מ-830 מיליון ש"ח ורווח שנתי – רווח שיא, של כ- 137 מיליון ש"ח" ציין יו"ר דור אלון, ישראל יניב והדגיש, כי מאז העברת הקבוצה לשליטתו של מוטי בן משה, הוביל בלום בהצלחה את המהלך למימוש חזונו של בעל השליטה להפיכתה של דור אלון מחברת תדלוק לקבוצת אנרגיה מובילה, תוך שהוא מפתח פעילות קמעונאית ענפה ופעילות נדל"ן מניב סובב תחנות ומחוצה להן בהיקפים משמעותיים ביותר.


בן משה הביע הערכה רבה לעובדה, כי גם בשנה שבה הרגולציה כפתה הפחתה של מרווח השיווק בבנזין 95 ועלויות השכר גדלו, הצליחה הנהלת החברה לקבוע שיא חדש ברווחיות של דור אלון בהובלתם של ישראל יניב ועודד בלום, "עודד החל את תפקידו בקבוצה כסמנכ"ל כספים, ולאחר 5 שנים בתפקיד מונה לתפקיד למנהל הפיתוח העסקי של דור אלון. ב-2007 מונה בלום למנכ"ל חטיבת ניהול המתחמים של התדלוק והקמעונאות של החברה.


לפני כ-5 שנים התמנה לתפקיד מנכ"ל משותף של הקבוצה לצידו של ישראל יניב לימים מונה ישראל יניב לתפקיד היו"ר והחל מ- הרבעון השלישי של 2015 כיהן עודד בלום כמנכ"ל יחיד בדור אלון. בתקופתו של עודד החברה ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית בהטמעת האסטרטגיה שאותה התוויתי עם מעבר השליטה של הקבוצה לידיי - מחברת דלקים לחברת שמגוונת את תזרים ההכנסות והרווח שלה מאפיקים משיקים ושונים, כאשר את ההשלכות החיוביות של התמורות הללו, ניתן לראות בתוצאות העסקיות של החברה החל משנת 2016, ובהן, בין השאר; צמיחה של החברה בתחומי שיווק הגז לצרכנים פרטיים

ועסקיים, פיתוח עסקי הקמעונאות של דור אלון מחוץ למתחמי תחנות התדלוק והפיכתה של החברה לאחת מהחברות הקמעונאיות הגדולות בישראל".


"כמו כן, במהלך תקופה זו נכנסה דור אלון לתחום ייצור החשמל ואספקתו עם ההשלמה של תחנת הכח הראשונה שלנו בימים אלה, כאשר כל הספק התחנה כבר משווק. במקביל להרחבת הפעילות העסקית הזו, שתהווה פעילות משמעותיות בדור אלון בשנים הבאות , החברה ממשיכה בפיתוח מתחמי הנדל"ן בקרקעות של החברה בהיקף של כ-2 מיליארד שקלים.


מדובר בזרוע מניבה שצפויה להניב הכנסות אף גדולות יותר מהכנסות המכירה והשיווק של הדלקים" ציין בן משה והדגיש, כי עודד בלום הוביל את התמורות בקבוצה באופן מעורר כבוד. אני מצר על החלטתו לפרוש לטובת אתגרים אישיים חדשים, אבל אחרי שני עשורים של פעילות אינטנסיבית כל כך של עודד בדור אלון - אין לי אלא לכבד את ההחלטה שקיבל".


"בתוך כך אני רוצה לברך את עמית זאב המנכ"ל הנכנס. כמו עודד בלום לפניו, עמית זאב משמש בחמשת השנים האחרונות כמנכ"ל החטיבה של מתחמי התדלוק והקמעונאות. עמית מביא עימו ניסיון רב שנים בתחום הקמעונאות מזון פנאי ואחרים , בתקופתו צמח הסגמנט של הקמעונאות חוץ תחנה, בלמעלה מ-40% וקמעונאות הפנאי והמזון ( לא כולל דלקים ) בהיקף של כ- 30% וזאת, תוך מיצוב מחדש של הפעילות והגדלת הרווחיות בכ-250%. עמית מגיע לתפקיד עם תשוקה וכריזמה שאני בטוח שיובילו את הפעילות של החברה לשיאים חדשים, אני מאחל לו ולכל צוות ההנהלה הצלחה" אמר מוטי בן משה.


עודד בלום הודה לבעל השליטה וליו"ר הדירקטוריון על האמון והתמיכה וציין כי הישגיה של דור אלון הם בעיקר תוצאה של חזון ברור של הבעלים והדירקטוריון ופרי עבודה משותפת של צוות מקצועי ומסור. "שני העשורים בהם עבדתי בקבוצת דור אלון בתפקידים שונים היו מרתקים ומאתגרים.


במהלך התקופה עברה דור אלון וגם הענף כולו, תמורות משמעותיות, ניתן לומר "סוג של אבולוציה", שהפכו את התקופה הזו מבחינתי למעניינת וחווייתית במיוחד". "אני רוצה להודות לבעל השליטה מוטי בן משה, ליו"ר הדירקטוריון ישראל יניב ולחברי הדירקטוריון ככלל על האמון, ההכוונה והתמיכה במהלך כהונתי כמנכ"ל. ואחרונים חביבים, אך ראשונים בעשיה, לאלפי העובדות והעובדים בקבוצת דור אלון שתרומתם באה לידי ביטוי בתוצאות הראויות של החברה ובמיצובה כגורם מוביל, משפיע ומוערך בענף ובכלל. אני מאחל לעמית זאב מחליפי שייהנה מתקופה מרתקת לא פחות ומשוכנע בהצלחתו" אמר עודד בלום.


עמית זאב, (41, נ+ 3), בוגר המרכז הבינתחומי הרצליה בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, מנהל בחמש השנים האחרונות את דור אלון ניהול מתחמים קמעונאיים - חברת הבת הגדולה של דור אלון, הכוללת את רשת תחנות התדלוק, רשת אלונית ורשת am:pm, ומנהלת מחזור של כ- 4 מיליארד ש"ח בשנה.


בתקופת כהונתו של עמית בראש חברת הבת, הוא הכפיל את הרווח התפעולי של החברה, מיצב מחדש את רשת חנויות am:pm והגדיל את רווחיותה בכ- 250%. קודם לתפקידיו בדור אלון, כיהן עמית זאב כמנהל רשת

האופנה גאפ בישראל ובהונגריה וכמנהל המכירות ומנהל משאבי האנוש וההדרכה של רשת טיב טעם.
בעל השליטה בקבוצה ויו"ר הדירקטוריון הביעו ביטחונם כי עמית זאב ימשיך ויצעיד את דור אלון להישגים חדשים בכל תחומי הפעילות של הקבוצה. "בדור אלון התברכנו בשדרת ניהול מצויינת וזו גאווה גדולה לבחור במנכ"ל שהוכיח את עצמו "בתוך הבית" אמרו מוטי בן משה וישראל יניב.


בתוך כך, דירקטוריון דור אלון החליט כי סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, רו"ח יאיר תמיר, ימונה – בנוסף לתפקידו זה, גם כמשנה למנכ"ל דור אלון. תמיר (נ+ 4), בוגר חשבונאות באוניברסיטת חיפה, ומסמך מינהל עסקים – מימון וניהול פיננסי מאוניברסיטת ת"א, מכהן כסמנכ"ל הכספים של דור אלון כ-7 שנים וקודם לכן שימש כחשב החברה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il