TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל משרד התקשורת: "ישראל נערכת למעבר לדור חמישי


נתי כהן
במסגרת ועידת השלטון המקומי שנערכה היום אמר מנכ"ל משרד התקשורת כי "ישראל נמצאת בימים אלה במהלך יציאה למרכז שיתמרץ חברות לעבור מהדור הרביעי לדור החמישי וכמו כן לפריסת תשתיות רחבות בתחום"

במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשות שנערכה היום (ה'), נערך פאנל ערים חכמות, בהנחיית אוהד חמו, מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ציין כי ישראל נערכת בימים אלה לעידן הדור החמישי בתקשורת. כהן, שחזר זה עתה מכנס המובייל השנתי בברצלונה, הסביר כי אנו נמצאים בעידן של מעבר בין דורי, בין דור 4 לדור חמש וכי מדובר במהפכה שתכסה את כלל אורחות החיים. כדי שזה יקרה המשרד נערך להכנת התשתיות של המדינה לקראת העידן הבא, מתמקדים בפריסה של סיבים אופטיים, והעברה לעידן הדור החמישי- בימים הקרובים ייצא המשרד למכרז שיזרז ויתמרץ את כלל החברות שיגיעו ליעד.


המכרז לדור החמישי מגיע מתוך כוונה להאיץ בצורה דרמתית את ההתפתחות בתחום וכדי להבין בצורה משמעותית מה יגרום להאצת התחרות כדי שתהיה יכולת לפרוס תשתיות בצורה רחבה. נרצה לשפר ולשדרג את רשתות הסלולר והתשתיות וקידום התחרות – נתמרץ חברות. מבחינת לוחות זמנים השאיפה היא שב- 2020 כבר תהיה פריסה משמעותית של היכולות הללו, ונשיק את דור חמישי בפריסה ארצית, בהמשך ב- 2023 כבר נהיה במקום אחר ונוביל משמעותית את תחום הדור החמישי בעולם.


עוד הוסיף המנכ"ל כי יש קשר ישיר בין פריסת אנטנות לקרינה – בדור החמישי המשרד צפוי לפרוס יותר אנטנות- ובניגוד למה שחושבים, פריסה יותר רחבה של אנטנות מקטינה את הקרינה. לפי דברי המנכ"ל, פריסת אנטנות קטנה מביאה ליותר נזק מתועלת, זאת מכיוון שברגע שיש יותר אנטנות ויותר כיסוי סלולרי יורדת הסכנה מהקרינה. לכן הוא מכריז כי אם ישראל והמשרד רוצים להיות באמת מדינה מובילה בתחום הפרסית הסלולר לדור החמישי – עלינו להמשיך במגמה של האצת פריסת הסיבים האופטיים והאנטנות.


בהמשך בני מלכה, מנהל מכירות אזורי למזרח ומרכז אירופה, חטיבת Unstructured Data Solutions , חברת DELL סיפר כי עיריות לא אוספת היום מידע מסוים על התושבים שבעתיד הן כן יאספו כדי להבין יותר טוב מה התושבים רוצים אך כמובן שהאתגר הוא מגבלות של פרטיות. הוא סיפר כי החברה כיום מציעה פלטפורמה רחבה וגמישה לארגונים בכל הנוגע לניהול כמות המידע רחבה בעידן של BIG DATA.

דילמת הפרטיות בעידן הדיגיטלי של הערים החכמות עלה גם בהרצאתה של עו"ד גילי בסמן ריינגולד, היועצת המשפטית של הרשות להגנת הפרטיות, היא הסבירה כי פרטיות בעיר החכמה היא בסיס משמעותי לקיום חברה דמוקרטית. היא מסבירה כי המשרד להגנת הפרטיות דואג לשמור על האוטונומיה של האזרח על ידי שמירה והגנה על הפרטיות שלו באמצעות מדריך להגנת הפרטיות לכל הערים החכמות – מסבירה כי אפשר לקיים עיר חכמה ולשמור על הפרטיות – באמצעות שלושה קווים מנחים שהם: תסקיר הגנת הפרטיות, ממונה על הגנת פרטיות, מנגנוני שקיפות עירונית.


עוד נכחו בפאנל מנהלי מערכות מידע (מנמ"רית) ממגוון ערים ועיריות בארץ, ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב יפו ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות סיפרה כי בתל אביב למשל העירייה מקיימת מפגשים חודשיים עם סטרטאפים, ובוחנת כיצד היא יכולה לסייע להם בשירותים נבחרים, עוד היא הוסיפה כי בקרוב יושק שדה ניסויים לעיר חכמה שיתוף אוני' ת"א – שבו סטרטאפים שונים ינסו לענות על אתגרים עירוניים בצורה חדשנית ולהעניק להם את פתרונות המחר.


ענת שלומוביץ, מנמ"רית פתח תקווה, סיפרה על האתגרים שעומדים בפני העיר החמישית בגודלה במעבר להיות עיר חכמה, מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה סיפרה כי גם בעירה יש ניסיונות רבים לשפר אזורים נרחבים ולהפוך מערכות כמו –תקשורת, תאורה ותברואה למתקדמות יותר באמצעות התווית קווים מנחים לפריסה של טכנולוגיות. אורן מיזרחיל, מנמ"ר עיריית רעננה סיפר כי העירייה משיקה בימים אלה שירות חדש שעונה על צרכי התושבים – מדובר באפליקציה שבה יש את כל המתחמים של העיר ואפשר להזמין אותם לפי אזור מיקום גודל וכו', המעניקה ניהול נכון למתקנים מספקת שירות טוב יותר לתושבים, ומגדילה את ההכנסות.


חופית צמח, מנמ"רית גני תקווה סיפרה כי כרשות קטנה אין הם מתמודדים עם אתגרים אחרים, אך גם הם משתמשים באפליקציה יישובית ומנגישים את התכנים לכלל פלחי האוכלוסייה. עמית מרום, מנמ"ר מועצה אזורית שדות דן סיפר כי לראשונה כי בישראל התושבים במועצה האזורית גוש דן התושבים הם אלה שבחרו את השם של הרשות.


ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019 המתקיימת זו השנה השלישית באקספו תל אביב (גני התערוכה), עומדת השנה בסימן ניהול ערים חכם וחדשנות אורבנית. מדובר באירוע שיא השלטון המקומי , שמאחד את כל צמרת מדינת ישראל והצמרת המוניציפאלית תחת קורת גג אחת.


במסגרת הועידה, מתקיימים שורה של כנסים מקצועיים בהשתתפות דוברים בכירים ומובילי דעה, ביניהם שר האוצר, משה כחלון, שר הפנים, אריה דרעי, שר האנרגיה, יובל שטייניץ ועוד. הכנסים המקצועיים עוסקים בנושאים מגוונים, ובהם ערים דיגיטליות, מיזמי אנרגיה, מהפכת המגדלים בישראל , התחזקות ייצוג הנשים העומדות בראש רשויות מקומיות, עידוד הספורט בישראל, תחבורת המחר, תרבות ישראלית, פינוי אוכלוסייה בחירום ועוד.


במקביל לכנסים המקצועיים, מתקיים יריד חדשנות אורבנית הגדול במזרח התיכון הכולל כ-170 מציגים בכל תחומי ניהול הערים: תשתיות, תברואה, אנרגיה ירוקה, חינוך, ספורט, תרבות, רישוי עסקים, תכנון ערים, פתרונות IT, חממות טכנולוגיות, חברות סטארט-אפ ועוד. השנה, לצד הועידה המסורתית יערך גם כנס בינלאומי בשיתוף CTED – ועידת הטרור של מועצת הביטחון של האו"ם. הכנס הבינ"ל, יתמקד בנושאי ביטחון עירוני והתמודדות עם מתקפות טרור. זו הפעם הראשונה שוועדה זו תקיים כנס רשמי מטעמה בישראל. בין המשתתפים ראשי רשויות בולטות מן הארץ והעולם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il