TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בריטיש איירווייס מציגה מטוס רטרו שני


britishairways
מטוס איירבוס 319 בעיצוב 'רטרו' משנות החמישים

המטוס יצטרף למטוס בואינג 747 שנצבע מחדש כחלק מסדרת ה'רטרו' של בריטיש איירווייס בהשראת עיצובים פופולאריים של מטוסי החברה לאורך 100 השנים האחרונות
(צפו במטוס 747 המחודש נוחת בלונדון)

חברת התעופה המובילה בריטיש איירווייס, ממשיכה בהכנות לקראת חגיגות מאה שנות פעילותה ותשיק מטוס נוסף בעיצוב רטרו משנות ה-50, כמחווה למורשת ההיסטורית של החברה. מטוס מדגם איירבוס 319 ייצבע מחדש ויעוטר בסמלים הוותיקים מגלגולה הקודם של החברה, עת נקראה British European Airways (BEA).

הודעת החברה על עיצוב מחודש של מטוס נוסף, נולדה בעקבות העניין הרב וההתלהבות שהתעוררו בקרב חובבי התעופה ברחבי העולם, לאחר שחשפה את עיצובו של מטוס הרטרו הראשון מדגם בואינג 747, אשר שימש את חברת התעופה במהלך שנות ה-60 וה-70, וביצע החודש את טיסתו הראשונה בין לונדון לניו יורק.

מטוס האיירבוס 319 שסימולוG-EUPJ , נצבע בימים אלו מחדש בבית המלאכה IAC בנמל התעופה שאנון, את המטוס יעטרו הצבעים המיתולוגיים שהיו שייכים לחברת BEA שטסה בעיקר בשמי בריטניה ואירופה בין השנים 1968-1959. העיצוב המחודש יהיה זהה לעיצובו המקורי של המטוס למעט שינוי משמעותי אחד, צבעי הכנף העליונה יצבעו בצבע האפור ולא בצבע האדום המסורתי, זאת על מנת להגביר את השתקפות קרני השמש, בהתאם לסטנדרט הבטיחותי הנהוג כיום בעולם.

מטוס הרטרו החדש, יחזור לשירות במהלך חודש מרץ ויטוס בקווים פנימיים בבריטניה ובאירופה. העיצוב החדש יישאר על גוף המטוס עד צאתו המלאה משירות במהלך השנה הבאה. חובבי התעופה יוכלו לעקוב אחר המטוס דרך אפליקציית Flightradar24 הפופולארית, שם גם תופיע תמונה מיוחדת של המטוס הוותיק.

אלכס קרוז, יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס אמר: "רבים תהו איזה עיצוב רטרו נוסף נבחר להציג. BEA היא פיסה היסטורית חשובה במורשת התעופה שלנו, העיצוב המוכר והוותיק של מטוסיה מעלה זכרונות רבים בקרב אינספור נוסעים אשר טסו עם החברה במהלך חייהם".

בריטיש איירווייס השקיעה השנה לא פחות מ-6.5 מיליארד דולר על חידוש ושיפור השירות עבור לקוחותיה; 15 מטוסים חדשים יצטרפו לצי החברה, ביניהם ארבעה מטוסי איירבוס 350A רחבי גוף ושני מטוסי בואינג 777 חדישים. בנוסף, רשת WiFi מתקדמת תופעל לרווחת הנוסעים אשר רוצים להירגע במהלך הטיסה עם צפייה בסרט או בפרק מסדרת טלוויזיה אהובים עליהם, לקרוא חדשות או להתכתב עם חבריהם.

100 שנים של מורשת אווירית:

ב25 באוגוסט, 1919, יצאה לדרך הטיסה הסדירה הבינלאומית הראשונה של חברה בשם Aircraft Transport and Travel Limited ((AT&T אשר חיברה בין הערים לונדון ופאריס, אותהAT&T היא לא אחרת מהגלגול הראשון של חברת בריטיש איירווייס.
בשנת 1924, מספר חברות תעופת קטנות שהוקמו וביניהן AT&T, התאחדו תחת שם אחד שזכה לכינוי Imperial Airways Limited.


שנה לאחר מכן, ב-1925 Imperial Airways כבר ביצעה טיסות סדירות ברחבי אירופה לפאריס, בריסל, קלן, באזל וציריך. במקביל הוקמו מספר חברות תעופה בריטיות נוספות שהחלו גם הן להציע טיסות בינלאומיות. בשנת 1935, התמזגו החברות לחברה אחת שנקראה British Airways Limited, חברה שהפכה למתחרה הגדולה ביותר של Imperial Airways על הקווים לאירופה.


כעבור מספר שנים ב-1939, בעקבות ביקורת מצד הממשלה הבריטית, הולאמו שתי המתחרות ואוגדו לחברה אחת שנקראהBritish Overseas Airways Corporation . טיסות הפנים שקישרו בין כל מדינות הממלכה הבריטית וטיסות ברחבי אירופה, החלו להתבצע ב-1946 על ידי חברת בת שהוקמה ונקראה British European Airways. באותה השנה, חברת האםBOAC החלה לבצע טיסות טרנסאטלנטיות והפעילה קווים לניו יורק. במהלך עשר השנים הבאות ועד שנת 1957 השיקה החברה מספר קווים ליעדים מרוחקים ברחבי העולם וביניהם יפן, שיקגו והחוף המערבי של ארה"ב.


במהלך 14 השנים שבין 1946 ועד 1960, שתי החברות היו המפעילות העיקריות של כלל הטיסות ברחבי בריטניה, וסיפקו את רוב שירותי התעופה הסדירים וטיסות המטען. בתקופה זו, הפכה החברה הבריטית לחלוצה בתחום התעופה המסחרית, כאשר הייתה הראשונה להכניס לשימוש מטוסי סילון, בשנת 1952 מטוס ה-Comet קיצר בחצי את משך הטיסה שבין לונדון ליוהנאסבורג.


במרוצת השנים, חברות נוספת עברו לבעלות BAE עד שבשנת 1967, הממשל הבריטי המליץ לאחד את שתי החברות תחת דיריקטוריון אחד. שנתיים מאוחר יותר, החל תהליך מיזוג שארך מספר שנים ובסופו מוזגו שתי החברות תחת השם המוכר כיום British airways.
בשנת 1979, הודיעה ממשלת בריטניה על כוונתה למכור את מניות בריטיש איירווייס, עד שבשנת 1987 הופרטה החברה לחלוטין.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il