TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "חודשיים לתיקון בשווקים, אחרי העליות מה עושים בתיקים?"


הראל פיננסים
אחרי חודשיים של עליות חדות בשווקים, כאשר רבים מהמדדים כבר החזירו למשקיעים את מלוא הירידות, מבינים יותר ויותר משקיעים את היתרונות של תיק השקעות הכולל פיזור אפיקי נרחב

אחרי חודשיים של עליות חדות בשווקים, כאשר רבים מהמדדים כבר החזירו למשקיעים את מלוא הירידות, מבינים יותר ויותר משקיעים את היתרונות של תיק השקעות הכולל פיזור אפיקי נרחב ■ סבב שיחות נוסף בין ארה"ב לסין הסתיים מקנה סיבה אופטימית בשווקים

מה עושים השבוע?

מניות – הדו"חות, התמחור והרוח הגבית מהעולם תומכים בחשיפה לשוק המקומי

מבנה תיק המניות

זה היה שבוע נוסף של עליות בשווקי המניות בעולם. בסיכום שבועי מדד S&P500 עלה 0.6% ומדד נאסד"ק עלה ב 0.7%. מתחילת שנת 2019, מדד הנאסד"ק מוביל מבין שווקי המניות והשלים עלייה של 13.5%. באירופה על רקע צפי לאפשרות לחידוש תוכנית ההרחבה ע"י הבנק האירופאי, מדדי המניות המשיכו לעלות כשמדד DAX30 עלה 1.4%.

מדד HangSeng 50 הוביל את העליות בשווקי המזרח על רקע השיחות בעניין הסכמי הסחר עם ארה"ב ובסיכום שבועי עלה 3.3% גם בשוק המקומי נרשמו בשבוע החולף עליות, בתמיכת הדו"חות הכספיים שהחלו להתפרסם. הסקטור הבולט של השבוע האחרון היה הנדל"ן עם עלייה של 1.5%, כאשר מהדו"חות עולה כי החברות ממשיכות ליהנות מביקושים ומחירי שכירויות גבוהים. מתחילת 2019 עלו מניות הסקטור ב-11%. להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי.

אג"ח – האפיק הצמוד במגמה חיובית לקראת מדדים חיוביים


העליות בשוק האג"ח נמשכו גם בשבוע האחרון. האפיק הצמוד תיפקד טוב יותר מהשקלי בשבוע החולף וצפוי להשפיע על ציפיות האינפלציוניות בראייה קדימה. גם אחרי העליות של ינואר והמשך המגמה בפברואר מעניין לשים לב כי בהסתכלות על רמות המרווחים – המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה. למעט המימוש של סוף דצמבר, המרווחים כיום עדיין ברמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות, כך שהשוק אטרקטיבי יותר היום מאשר לפני שנה באג"ח.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – שילוב אפיקי השקעה ימשיך לתרום לביצועי תיק ההשקעות


ההמלצה על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות הוכיחה עצמה היטב בחודשיים האחרונים, מאז החל התיקון בשווקים ב-24 בדצמבר. אנחנו ממליצים להחזיק נכסים שונים בתיק ההשקעות לא בשביל שכולם יעלו ביחד, כי לרוב זה לא קורה, אלא כדי לקבל תוחלת תשואה חיובית לאורך זמן ולהפחית תנודתיות.

גם אחרי העליות מתחילת השנה ההמלצה על פיזור אפיקי לא משתנה – כי תנאי הרקע לא השתנו: העולם ממשיך לצמוח ולא נראה מיתון בישראל או בארה"ב בשנה-שנתיים הקרובות. בנוסף, הריביות בעולם ימשיכו להיות מאוד נמוכות ויתמכו בהשקעה בשוק ההון.

מסגרת הפיזור האפיקי בתיק, בחלק המנייתי הדגש הוא על פיזור ההשקעות וההתמדה לאורך זמן, כשהנתח המרכזי צריך להיות מרוכז בשוק המקומי – 50%-60% מהחלק המנייתי. ביתר התיק, ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר "פשוט ונורמלי" שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג וגם מט״ח כדי לאזן את התנודתיות.

והדולר? תפקיד הדולר בתיק, זה להגן על תיק ההשקעות ממשבר. במהלך השנה יהיו חודשים פחות טובים לשוק ואז הדולר צפוי להגן על התיק ומסיבה זו אנו ממשיכים להמליץ גם לשמור על חשיפה דולרית בתיק ההשקעות. אנחנו מעדיפים למקד את החשיפה באג"ח קצר, קרנות כספיות דולריות ופיקדונות – גם בגלל התשואה, גם בגלל התנודתיות.

תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים השונים ומהווה את הפתרון האידאלי לתנודתיות לשנת 2019.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il