TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות


מיטב דש
הקרנות הכספיות גייסו כ- 30 מיליון ₪ "בלבד"

הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופאסיביות) רשמו בשבוע השני של חודש פברואר גיוסים נאים של כ-830 מיליון ₪

התעשייה האקטיבית המסורתית (ללא כספיות) פדתה ב-5 ימי מסחר סכום של כ-65 מיליון ₪.
התעשייה הפאסיבית (קרנות מחקות + קרנות סל) רשמה גיוסים נאים של כ- 900 מיליון ₪ כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-335 מיליון ₪ וקרנות הסל רשמו גיוסים של כ-560 מיליון ₪.
הקרנות הכספיות גייסו כ- 30 מיליון ₪ "בלבד".

התעשייה האקטיבית בחתך של מדיניות:

קרנות מנוהלות אג"ח כללי: עולות בקצב הגיוסים לסכום של כ-80 מיליון ₪.
קרנות מנוהלות מנייתיות: (כולל הגמישות) משנות מגמה משבוע שעבר, ועוברות השבוע לגיוסים הנאמדים בכ-30 מיליון ₪.


קרנות אג"ח חברות: חוזרות השבוע לפדות: כ-40 מיליון ₪.
קרנות אג"ח מדינה: ממשיכות בקצב הפדיונות של שבוע שעבר: כ-50 מיליון ₪.

שבוע המסחר החולף נסגר במגמה חיובית נאה בשוקי המניות ובעליות שערים באגרות החוב הקונצרניות בישראל. בעולם: מדד S&P500עלה בכ-1.4%, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.8%, ה-DAX הגרמני עלה בכ-1.7% והניקיי זינק בכ-4%. מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בסיכום שבועי תשואה חיובית של עד כ-0.4%.


בשוק האג"ח הקונצרני המקומי, מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו השבוע תשואה חיובית של עד 0.35%. בשוק האג"ח הממשלתי המקומי מדד ממשלתי כללי עלה בכ-0.15%. בעקבות עליות השערים, תעשיית קרנות הנאמנות, שהראתה סימני התאוששות בשבועות האחרונים, סיימה את השבוע בגיוסים נאים (כאשר כל הגיוסים התרכזו בקרנות הפאסיביות).


*כל הנתונים נכון ל-14.2.19, יום חמישי, שהוא היום האחרון למסחר בת"א

במונחים של תעשיית קרנות הנאמנות כולה, דהיינו: קרנות מסורתיות אקטיביות, קרנות נאמנות פסיביות: מחקות וקרנות סל, וכן הקטגוריה של קרנות כספיות, השבוע נסגר בגיוסים של כ-860 מיליון ₪.


נתון זה משקף כניסה של כ- 30 מיליון ₪ לקרנות הכספיות, גיוסים בסך של כ-830 מיליון ₪ לקרנות המסורתיות. סכום זה משקף פדיון של כ-65 מיליון ₪ בקרנות האקטיביות-המנוהלות לעומת הקרנות הפאסיביות שרשמו יחד גיוס של כ-895 מיליון ₪, כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-335 מיליון ₪ וקרנות הסל רשמו גיוסים בסכום של כ- 560 מיליון ₪.


ברמת התעשייה האקטיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, אחרי שבשנת 2018 קטגורית אג"ח כללי הציגה את הפדיון החודשי והשנתי המצטבר הגדול ביותר, קרנות אג"ח כללי, שהיא גם הקטגוריה הגדולה בתעשייה, ממשיכה להיות הקטגוריה המגייסת ביותר גם השבוע ושומרת על מקומה בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות מתחילת החודש, עם גיוס שבועי הנאמד בכ-80 מיליון ₪, קבוצת הקרנות המתמחות באג"ח חברות שפתחו את החודש בגיוסים, חוזרות השבוע לפדות, סכום של כ-40 מיליון ₪.


כמו כן, מקרנות אג"ח מדינה ומהקרנות האג"חיות השקליות נפדה סכום של כ-50 מיליון ₪ וכ-45 מיליון ₪ בהתאמה. קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל ובחו"ל, כולל הקרנות הגמישות, משנות מגמה משבוע שעבר, ועוברות השבוע לגיוסים הנאמדים בכ-30 מיליון ₪. קרנות אג"ח חו"ל שהייתה הקטגוריה היחידה שסיימה את חודש ינואר עם גיוס חיובי, ממשיכה לפדות זה שבוע שני, סכום הנאמד בכ-45 מיליון ₪. זאת, בעקבות המגמה המתמשכת של היחלשות הדולר אל מול השקל מתחילת שנת 2019.


ברמת התעשייה הפאסיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, הקרנות המתמחות במניות, שזו גם הקטגוריה הגדולה ביותר בתעשייה זו עם 68 מיליארד ₪ (כ- 60% מהתעשייה הפאסיבית כולה), סיימו את השבוע בגיוסים, הנאמדים בסכום של כ-835 מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו היה פער בין הקרנות שמתמחות במניות בישראל שגייסו כ-160 מיליון ₪ לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שרשמו גיוסים של כ-675 מיליון ₪. כמו כן, היה גם הבדל נוסף בתוך הקטגוריה המנייתית בין הקרנות המחקות שגייסו כ-270 מיליון ₪ לבין קרנות הסל שרשמו גיוסים גבוהים יותר של כ-565 מיליון ₪.


ועוד ברמת התעשייה הפאסיבית, קרנות אג"ח מדינה פדו השבוע סכום קטן של כ-5 מיליון ₪ "בלבד", קבוצת קרנות אג"ח כללי, שהיא מאוד קטנה בתעשייה הפאסיבית, (בתעשייה האקטיבית היא הקטגוריה הגדולה ביותר) פדו גם הן סכום קטן של כ-5 מיליון ₪.


קרנות אג"ח חברות ממשיכות במומנטום החיובי מתחילת השנה, גם בשבוע השני של החודש, עם גיוסים הנאמדים בכ-60 מיליון ₪ (מחקות + קרנות סל).


ולבסוף – תעשיית הקרנות הכספיות רשמה ירידה ניכרת בקצב הגיוסים. זאת, בשל הרצון המתמשך של המשקיעים להגדיל סיכון, בעקבות עליות השערים המתמשכות במדדי המניות והאג"ח מתחילת השנה. הקרנות הכספיות השקליות פדו כ-50 מיליון ₪, והקרנות הכספיות הדולריות גייסו כ-80 מיליון ₪, וסה"כ כ-30 מיליון ₪.

נכון ל-14.02.2019, יום חמישי, היקף נכסי תעשיית הקרנות גדל ל-315.9 מיליארד ₪. זאת, בעקבות כניסת תעודות הסל לעולם של קרנות נאמנות – קרנות סל.


נתון זה מתפלג באופן הבא:
תעשייה אקטיבית: 197.1 מיליארד ₪, מהם 172.6 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, ו-24.5 מיליארד ₪ בקרנות כספיות.
תעשייה פאסיבית: 118.8 מיליארד ₪, מהם 89.9 מיליארד ₪ בקרנות סל ו-28.9 בקרנות מחקות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il