TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בתיק המניות הישראליות". ינואר מחזיר את האמון ואת המשקיעים; ממשיכים להתמקד בשוק המקומי

מניות - ינואר מחזיר את האמון ואת המשקיעים; ממשיכים להתמקד בשוק המקומי

גם בשבוע האחרון של החודש, הורגש אפקט ינואר במלוא עוזו. הדוחות של חברות הטכנולוגיה המובילות בהן אפל, מיקרוסופט, פייסבוק ואמזון תמכו בשווקים והפחיתו את חוסר הוודאות בנוגע לפוטנציאל המשך האווירה החיובית והעליות.

S&P 500 עלה ב-1.6% ומסכם עלייה של 8% מתחילת 2019; הנאסד"ק הוסיף 1.4% השבוע, ו-9.5% מתחילת השנה; הדאקס 30 הגרמני ירד ב-0.9%, ועלה ב-5.9% השנה; הניקיי היפני הוסיף 0.1%, ו-3.9% מתחילת השנה; ההאנג סנג הסיני עלה ב-1.3%, וב-8.1% מראשית השנה.

גם הבורסה המקומית השתתפה במגמה החיובית. מדד ת"א 35 עלה השבוע ב-2.1%, וב-6.2% מתחילת 2019. מדד SME60 הוסיף השבוע 1.9%, ו-11.3% מראשית השנה; מדד הבנקים עלה ב-2.5%, וב-6.5% מתחילת השנה; ואילו מדד הנפט והגז עלה ב-2.4% השבוע, וב-9.7% מתחילת 2019. במהלך השבוע הקרוב ייתכן כי נראה תנודתיות במניות ספציפיות, על רקע העדכון החצי שנתי במדדים הצפוי ביום חמישי, כך שייתכן שייווצרו הזדמנויות נקודתיות ששווה יהיה לנצל.

השבוע ימשיכו להתפרסם הדוחות הכספיים בארה"ב (גוגל תפרסם היום). לפי שעה, אנו ממשיכים להתמקד בשווקים בארה"ב ובישראל. אנחנו ממשיכים להתמקד בשוק המניות בישראל הנהנה ממשק חזק וצומח, אינפלציה נמוכה, ריבית נמוכה ומחירי מניות זולים מהממוצע הרב שנתי. להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית.

אג"ח – הקונצרני מעניין ברוב רמות הדירוג


בכל העולם המרווחים הקונצרנים המשיכו להתכווץ בשבוע האחרון, בהמשך למגמה שראינו בכל ינואר. התשואות ל-10 שנים חותמות את החודש ברמה של 2.69%, בדומה לרמתן מלפני שבוע.

גם בשוק המקומי ראינו את המגמה החיובית, כאשר בשבוע האחרון בלט תיקון באג"חים בדירוגים הנמוכים (תל בונד תשואות ותל בונד גלובל), אך התנודתיות בהם נשארה גבוהה יחסית. מדד התל בונד גלובל, למשל, עלה בשבוע האחרון ב-2.5%, אך בסיכום של 3 החודשים האחרונים הוא ירד ביותר מ-9%. תל בונד תשואות השקלי שעלה השבוע ביותר מ-1.5%, עדיין נמוך ביותר מ-5.4% מרמתו לפני 3 חודשים.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – שילוב אפיקים: פתרון שמסייע לשמור על הלקוח בשוק לאורך זמן

עונת הדו"חות בארה"ב תמשיך לעמוד במוקד העניינים בשבוע הקרוב וככל שהחברות יצליחו לעמוד בצפי ולא להוריד תחזיות קדימה הן ימשיכו לתמוך במגמה החיובית בשווקים. אחרי ינואר החזק השאלה הגדולה היא האם המגמה החיובית תימשך לאורך 2019 כולה.

אנו צופים המשך מגמה חיובית, אך ברמת ודאות גבוהה אנו מעריכים כי היא תלווה בתנודתיות לא נמוכה. לאור זאת, אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר "פשוט ונורמלי" שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם מט״ח כדי לאזן את התנודתיות.

השילוב הזה מפחית חלק מהתנודתיות המורגשת. העובדה שחלק מאפיקי ההשקעה הם בעלי מתאם נמוך או שלילי לאפיקים אחרים, מבטיחים שהלקוח לא נחשף למלוא התנודות בשווקים וכך הוא עשוי לצלוח בקלות רבה יותר את התקופות האלה – ועדיין להישאר בשוק.

רוב המשקיעים מעדיפים כמובן להחזיק בתיק רק נכסים שעולים ולהיפטר מנכסים שמתפקדים פחות טוב – אבל אלה בדיוק הנכסים שיכולים להגן על המשקיע כשהשוק מתהפך. האתגר הוא להצליח לשמור בתיק גם את החשיפה למרכיבים שהפסידו אבל יש להם תפקיד חשוב בתמהיל התיק. לכן תיק מפוזר לאפיקי השקעה שונים, שלרוב יש ביניהם קורלציה נמוכה (אם בכלל), עשוי לספק פתרון נכון בתקופה של תנודתיות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il