TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת הפניקס תשקיע בפרויקט אנרגיית הרוח של אנלייט בקוסובו


קבוצת הפניקס
הפרויקט בהיקף 105 מגה-וואט וצפוי להניב הכנסות ממכירת חשמל בהיקף של כ-25 מיליון אירו לשנה

אנלייט אנרגיה מתחדשת מודיעה על חתימת הסכם שותפות עם קבוצת "הפניקס", המובילה את שוק הביטוח בישראל, לטובת ביצוע ההשקעה בפרויקט אנרגיית רוח של החברה בקוסובו בהספק של כ- 105 מגה-וואט המצוי בשלבי פיתוח מתקדמים.


השותף הכללי בשותפות הינו חברה בע"מ המוחזקת ע"י החברה ב- 100%. השותפים המוגבלים בשותפות הישראלית הינם החברה, שתחזיק 60% מהון השותפות, וגופים מוסדיים מקבוצת הפניקס שיחזיקו 40% מהון השותפות. השותפים המוגבלים ישקיעו בשותפות סך המוערך בכ-50 מיליון אירו (חלקה של החברה הינו כ-30 מיליון אירו וחלקה של קבוצת הפניקס הינו כ-20 מיליון אירו), שישמשו כמרכיב ההון העצמי הדרוש להקמת הפרויקט.


לשותף הכללי הסמכות הבלעדית לניהול השותפות וביצוע את כל הפעולות הנחוצות לצורך קידום ומימוש הפרויקט, ובמסגרת תפקידו הוא יהיה זכאי לתגמולים כפי שהוסכמו בין הצדדים.


הפרויקט השיג אישור זכאות למכסה, חתם על הסכמי החיבור וממשיך להתקדם עם הליכי השלמת הפיתוח, לרבות, חתימה על הסכמים למכירת חשמל (PPA).


נכון למועד זה, הפרויקט נמצא בהליכי פיתוח מתקדמים, בין היתר, הושגו הזכויות העיקריות בקרקע, תכנית (תב"ע) מאושרת, אישור זכאות למכסה, הסכם חיבור עם חברת ההולכה וניהול המערכת הממשלתית (Grid Connection Agreement). הפרויקט ממשיך להתקדם עם הליכי השלמת הפיתוח, לרבות, השלמת המו"מ על נוסח הסכם למכירת החשמל (PPA) והשלמת היתרים נוספים הנדרשים להקמתו


מבחינת קבוצת הפניקס, הכניסה לשותפות עם אנלייט בפרויקט הרוח בקוסובו מתווספת להשקעות אקוויטי קיימות של הקבוצה בתחום ההשקעות האלטרנטיביות. השקעה זו תשמש לקידום והעמדת ההון העצמי בפרויקט, תוך השענות על יכולותיה של אנלייט בייזום, הקמה ומימון של מתקני אנרגיה מתחדשת.


כפי שצוין בדיווח קודם, נחתם הסכם כוונות למימון הפרויקט עם סינדיקציית מלווים בינלאומית, במתכונת של מימון פרוייקטלי נון-ריקורס (Project finance Non-recourse) ובמינוף מוערך של כ- 70% מעלות הכוללת של הקמת הפרויקט ורכישת הזכויות בו, המוערכת בהיקף של 140-180 מיליון אירו. השותפות תעמיד את יתרת ההון הנדרש, בהיקף של כ- 30% מעלות הפרויקט.


החברה פועלת במטרה להשלים את כלל הליכי הפיתוח והרישוי הנדרשים לצורך הקמת הפרויקט, לרבות השלמת הליך הסגירה הפיננסית עם הגופים המלווים, במהלך שנת 2019.


החברה מעריכה כי הפרויקט יניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ-25 מיליון אירו לשנה בתקופת ה Feed in Tariff -וכ-15 מיליון אירו לשנה בתקופה שלאחר מכן. על פי הערכותיה הנוכחיות של החברה, תחילת הזכאות להכנסות צפויה בשנת 2020.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה ו/או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 500 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.


קבוצת הפניקס, הנסחרת במדד תל אביב 35, מובילה את שוק הביטוח ומציגה את הרווחיות הגבוהה ביותר והתשואה להון הגבוהה ביותר מבין קבוצות הביטוח הגדולות. הפניקס פעילה בכל תחומי הביטוח, מציגה חדשנות הן ברמת המוצר – הפניקס SMART והן ברמה התהליכית, תשואות מרשימות באפיקי החיסכון ארוך הטווח ושיפור מתמיד במדדי השירות שמפרסמת רשות שוק ההון ביטוח וחסכון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il